BANA AŞKINI SÖYLE

/
0 Yorumlar
     İlk defa bi kitabın yorumuna bitmeden başladım yuh bana ama çok sıkıldım. Yazarın daha öncede kitaplarını okumuştum ama yok bu kadar sıkıldığımı hatırlamıyorum. Tamam kitap çok kötü değil ama beni bi türlü etkisine alamadı, kitap bi türlü kendini bana okutmuyor. En sinir olduğum şey izlediğim, okuduğum, gittiğim, dinlediğim bi şeyi beğenmemek. Sonuçta vakit ayırıyorum ve memnun olmak istiyorum durumdan. Kitabın sonrası ne olur bilmem ama şimdilik ilk 170 sayfa beni içine almaya becerebilmiş değil. Hani bide yorum okumasam milletin güzel dediğini bilmesem başlamayacaktım ama yok yani ya harbiden çok yorgunum kafa patlatamıyorum, ya da bu tarz çok okuduğumdan fazlasıyla sıradan geliyor. İlk paragrafımı çok sıkıldığım 170 sayfamdan bildiriyorum. Devamını okuduktan sonra paragraf paragraf yazıp toptan yayınlayacağım. 



      Kitabı bitirdim ve ilk paragrafı yazmamın üzerinden iki gün geçti. Kitap daha sürünürdü ama yeni iki kitap aldım. Onları okumak ve yazmak için o kadar sabırsızlanıyorum ki -kitabı yarım da bırakırsam bi daha hiç bitiremeyeceğimi bildiğimden- hemen okuyayım de bitsin dedim. Eee ben kendimi tanıyorsam bitirir bitirmez yazmanın daha iyi olacağını düşündüm ve yazmaya koyuldum. Beğendiğim veya tam tersi beğenmediğim, kararsız kaldığım bi şey olsun olmasın hemen yazmayınca hem hevesim kaçıyor  hem de detayları bahsetmek istediğim şeyleri mutlak suretle unutuyorum.




      Melisande Fleming isimli kadın karakter uzun zamandır-ki bu süre altı koca yıl- Lord Vale`e aşık. Adam ikinci kez düğünden hemen önce terk edilince, kızda tüm cesaretini toplayıp adamın karşısına dikilip evlenme teklifi ediyor. Bu teklif işini bende denedim ama benimki sadece utandı, kaçmaya yer aradı. Adamsa bi şaşırıyor, sonra bi düşünüyor ve sonunda teklife balıklama atlıyor. Hatta kız vazgeçmesin diye de hemen evlenmek istiyor. Kitabın bu kısmını okurken çok şey bekledim, bana çok şey vaat etmişti ama nerde. Tüm ümitlerim boşa çıktı. Kızın o utangaçlığı, adamın sırıtması, sersem tavrı, cüretkâr hali yalan oldu. Evlendikten sonra alevlenir, ortalık karışır dedim ama yok. Her şey yüzeysel geçti durdu.



      Yüzeysel falan diyorum, ama harbi baya yüzeysel ve soğuktu. Olaylar oldu, hikaye içine silahlar geçmiş, savaş sırları falan girdi ama beni tatmin etmedi. Bi çok yazar var bunları yaparken aynı zamanda karakterleri ve arasındaki diyalogları güzelce işleyen ama bence bu kez yazar bu kitabında becerememiş bu işi. Yazarın okurlarına ağır gelebilir bu dediklerim ama acemilik döneminde mi yazdı bu kadın bu kitabı. Olaylara yön vereceğim telaşıyla güzel bi konuyu resmen harcamış.  Hayır karı koca gördük, tanışmadan kendini evli bulanı çok gördük ama bunlar kadar soğuk hiç görmemiştik. Sağ olsun yazar o işi halletmiş. Normalde utangaç kız, çapkın erkek ikilisinden eğlenceli şeyler çıkardı ama ben bi kere bile tebessüm edebildiğimi hatırlamıyorum. 



      Erkek karakter Jasper Vale`in başına gelmedikte kalmamış. Savaş adamın psikolojisini gerçekten göçürmüş. Ama yazar bence onun o acısını da anlatmış işlememiş. Zaten kadına olan sevgisini de hissettiğim söylenemez. Adam hele “ sevgili karım” dedikçe ben oflayıp durdum. Bu iki kelime bana bir itici geldi bir itici anlatamam. Güzel anlamlı kelimeler olabilir ama adamın onu kullandığı yerler ve cümleler sanki kızın yerinde kim olsa öyle söyleyeceğini bana bağırıp durdu.



     Kitap benim için tam bi hayal kırıklığıydı. Bi serinin ikinci kitabı olduğunu bile bile bundan başladım çünkü bi kaç kişiden ilk kitaba göre daha güzel olduğunu duydum. Bu kitap böyleyse diğerini okumaya ne zaman, nasıl bi ruh haliyle cesaret ederim bilemiyorum. Yazarın başka bi serisi olan Princes Trilogy Serisi`ni okumuştum ve beğendiğimi hatırlıyorum. Bu kitabın ait olduğu seri ise Legend of the Four Soldiers Serisi ve hangi serinin daha önce yazıldığını bilmem ama ben bu seriden memnun kalmadım en azından bu kitaptan. Diğerlerini okur muyum? Evet, okurum ama sırf meraktan ve sıkılmış olduğumdandır. Yayınevi kitap hakkında propaganda yapmakla suçlamadan ben yazıyı bitiriyorum ve kitabı da bu kadar eleştiri üzerine okumak istiyorsanız siz bilirsiniz. Zaten okuyorsanız ya yazarın fena halde hayranı ya da fena halde sıkılmış olmalısınız.



Princes Trilogy Serisi
1. The Raven Prince - Kalbimi Sana Verdim                                                                                                                 
2.The Leopard Prince - Çirkinin Aşığı                                                                                                                    
3.Serpent Prince - Bir Aşk Masalı 


Legend of the Four Soldiers Serisi
1. To Taste Temptation (2008) Günahkar Aşık 
2. To Seduce a Sinner (2008) Bana Aşkını Söyle                                                                                                
3. To Beguile a Beast (2009) Seni Kalbime Yazdım                                                                                                    
4. To Desire a Devil (2009)  




      Okurken ne dinledim bilmem ama bugün canım sıkkın, dinlediğim şarkı bu...





Benzer Yazılar

Hiç yorum yok:

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.