ALARM

/
0 Yorumlar
"Ben bir omletim."


      Omlet yapmaya karar verirsiniz ve tam tavaya döktüğünüz sırada telefon çalar. Sonra siz omleti unutup laklak yapmaya başlarsınız ve bi yerden yanık kokusu gelir. Baktınız omlet sizin telefon konuşmasına kurban gitmiştir. Ama hala yenir yaa dersiniz çünkü yenisini yapmaya üşenirsiniz. Onu tavdan zorla kazıyıp çıkarırsınız. Yemeye koyulursunuz ama ne iştah kalmıştır, ne de o omlette hal. İşte ben tavanızdan kazıdığınız omletim. Annemde her sabah beni o yataktan kazımaya çalışıyor. Hatta bazen kadına öyle yalanlar söylüyorum ki beni tanımasa inanacak. Gerçi  daha önce kadının inanmışlığı benimde uyandıktan sonra beni niye uyandırmadın diye kızmışlığım var ya neyse.




     Uyku o kadar güzel ve kutsal bi şey ki aşk üzerine o kadar şiirler, destanlar, romanlar yazılır da uyku için neden yazılmaz anlamıyorum. Benim şu hayatta en uzun süreli aşık olduğum şey yatağım. Uyumayı o kadar çok seviyorum ki bazen karnım acıkmasam uyanmadığım günlerim oldu. On sekiz saatlik uyuma rekorlarım var. İnsanlar depresyona girince deli gibi yemek yerken ben yatağa gömülüp saatlerce uyurum. Çünkü uyurken olduğum kadar beni depresyonda mutlu eden bişey yoktur. Sürekli okul, iş derken uyumaya fırsatım olmadığı için bu ara onun kıymetini daha çok anladım. Gözlerimin uyumaktan altı şişti diye mutlu oldum daha ne olsun. 



     Uyunmamak için her sabah nasıl direniyorum anlatamam. Telefonda beş ayrı alarm var. Abartmıyorum harbiden öyle. Her biri arasında ikişer dakika koydum ki rahat vermesinler yatmayıp kalkayım diye ama yok. Bazen ilkinden sonra hepsini kapatıp yatmışlığım oluyor. Uykum açılsın diye odanın en uzak köşesine telefon koymuşluğum var. Ama yine sonuç hüsran kapatıp yatıyorum. Sevmediğim illet olduğum şarkıları alarm sesi yapıyorum ama onlar bana uyku halinde kuş cıvıltısı gibi geliyor ki uyuyorsam ondan bile hoşlanmam. Gerçi metal müzik dinlerken uyuyan benden bahsediyoruz. Ninni niyetine Metalica dinleyen tek tip olarak tarihe geçebilirim. Uyanmamak için attığım taklalar hele annemi çıldırtıyor. Kadına uyku sırasında öyle yalanlar söylüyorum ki kadın ilk başta inanıyordu ama ben uyanınca ne dediğimi hatırlamayı bırakın, bi şeyler bile dediğimi bile hatırlamadığımı anlayınca bana inanmaz oldu. Uyku halindeyken Kraliçe Elizabeth`in öldüğünü ve bütün mirasını bana bıraktığını, Monaco prensinin benimle evlenmek istediğini, yeni kraliçe olduğum için beni rahat bırakmasını söyleyebilirim ki işin ilginç tarafı annem değilseniz sizi inandırma potansiyelim çok yüksek. 



     Bu animasyon tamamen benim ve benim gibi olan uyumaktan büyük haz alan ancak uyanmak zorunda olan insanların halini anlatıyor. O üşengeçlik, elini kaldırmayı bırak göz kapaklarını açamama hali çok tanıdık çok ben. Anladığım kadarıyla ya Güney Kore ya Japon yapımı ama ne araştırdım nede bi şey yaptım. Anlayacağınız o üşengeç günlerimden birini yaşıyorum. Keyifli izlemeler.




Benzer Yazılar

Hiç yorum yok:

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.