S.S. ATICI KİTAPLARIYLA TANIŞAN OKUR

/
13 Yorumlar

        Yeni bi yazar buldum kendime. Aslında blog sayesinde mailleştiğim bi okurum sayesinde buldum. Malum fazla kör ve sağırım. Bende okurumun tavsiyesi üzerine S.S. Atıcının facebook sayfasını beğendim yayınladığı kitapların pdf halini indirdim. Ve aradan ne yazı ki baya bi zaman geçtikten sonra hatırladım ve  Kimliksiz`le olaya daldım.


       Yazarın henüz üç kitabını okudum ki yazarın bildiğim kadarıyla basılmış kitabı henüz yok. Ama yayınevleri çok şey kaçırıyorlar bence. Yazar hakkında çok şey bildiğimi de idda edemem çünkü kitaplarını okuduktan sonra araştırma fırsatım olmadı. Ama sayfasındaki yorumlarına falan baktım biraz ve bence çok şeker ve sıcak kanlı. Kişilik analizini bi kenara bırakırsam kalemi gerçekten iyi. Ben kitapları hızlı tükettiğimden internetten hikaye takip etmeyi hiç mi hiç sevmem. Bitmiş olsun isterim ama yazar gerçekten uzun bölümler yayınlıyor ve beklemeye değer görüyor insan. Kimliksiz ve Gitme`den sonra seri devamı gibi Ali karakterinin kitabı geliyormuş. Onu toplu okumayı garanti bekleyemem.


      Kimliksiz`i okumaya başlayınca bi kaleme alışma evrem oldu ve sonra bi baktım elimden düşüremiyorum. Ben böyle bi karakter görmedim. Deryal cidden sorunlu bi tip. Geçmişi zaten fenalarda. Bide yaşadıkları aslında İstanbul gibi bi şehirde her ana yaşanan bizlerin evlerimize git gel, okullarımıza git gel yaparken umursamadığımız, görmek istemediğimiz ve görmemezlikten geldiğimiz durumlardan ibaret. Burcu karakteri ise bambaşka. Güçlü, inatçı, fedakar… Ki kitap sadece bu iki muhteşem karakterle yetinmemiş ve bizlere Adem ile Şirini`de vermiş. Sürekli biririyle didişen karakterler resmen kahkaha sebebiydi. 

       Kimliksiz`in Deryal`ını ballandıra ballandıra anlatmaya dönersem eğer adam kelimenin tam anlamıyla takıntılı bi tip. Beyni senden benden farklı çalışıyor. Ama bi şeye bağlandığı zaman ondan sonuna kadar vazgeçmiyor ve koruyor. Kendine dair hiç bir şeyi umursamadan. Karşısına çıkan Burcu ise onun için bi yenilik. Çünkü ona aşık oluyor. Hem de ne aşk… Burcu`yu kendine hiç kimseyi yaklaştırmadığı kadar yaklaştırıyor, geçmişini onun gidebileceğini bile bile önüne seriyor. Ona o kadar aşık ki o takıntılı saplantılı haline rağmen Burcu`yu özgür bırakmaya bile razı. Onu görünce tüm şefkat, sevgi ve kıskançlık vücudunda bir arada dolanıyor. Tabi bu adam melekte değil. Kızdığı zaman Burcu`suna aşık adamın yerinde yeller esiyor ve herkese hayatı zindan edebiliyor.


        İkinci olarak Halden Gerçeğe kitabını okudum. Pelin karakteri babasından dolayı çok çekmiş 19 yaşında bi dans hocası. Evren`se 32 yaşında ve aşık olduğu kadın onu terk ettikten sonra ağır bi depresyon ve dağıtma dönemi yaşayan bi adam. Garip bi şekilde başlayan ilişkileri Pelin`in içinde bulunduğu zor durumla birlikte ateş alıyor. Ama Evren`in bağlanıp terk edilme korkularını yenmek Peline kalıyor. Hikaye kesinlikle güzeldi ki yan karakterlerle daha da güzelleşmiş. Kitaba dair sevmediğim şey sonu. Yani tam son bölümü değil. Orası en güzel yerlerden biriydi. Ama şu son sözden önceki olayların çözülme evresi var ya ben orayı nedense çok saçma buldum. Onun dışındaysa kesinlikle müthişti.


      Gel gelelim ne yazsa okurum dediğim evreye. Gitme… Deryal ve Burcu`nun oğulları Tunç Mirza`nı ve hayatına bi gecede girip bi anda değiştiren Hayat`ı anlatıyor. Ahhh bundan sonrası derin iç çekmeler, kıskanmalar, niye Hayat ben değil diye yakınmalar. Mirza`na bayıldım öldüm. Babasının oğlu dediğimiz şey var ya o Deryal ile Mirza için denmiş olmalı. Gerçi boynuz kulağı geçer derler ya o da Mirza için bence çok uygun.  Çapkın hayta falan ama o da babası gibi sevmeyi çok iyi biliyor. Hayat`la geçirdiği bi gecenin ardından sabahı onun için başladığı gibi güzel bitmiyor. Kızın ailesine basılmalar zorla evlendirmeler ve sonunda kızla aynı eve tıkılma. Ama Mirza zorla evlendirilip bide Hayat`ın oyununa geldiğini düşündüğü için saksı hayatın kafasında kırılıyor. Kıza etmediğini bırakmıyor ve siz o satırları okurken bi yandan kızıp bi yandan ama bilmiyor ki diye Mirza`na savunma hazırlıyorsunuz. Hayat`sa yavrum direniyor direniyor direniyor. Yapayalnız kalıyor ama güçlü durmasını da biliyor. En başından beri sevdiği adamın yaptığı her şeye katlanıp sevgisinin yerini nefretin almasını bekliyor.


     Daha fazla yazıp ne oluyor ne bitiyor anlatmak isterdim ama malum herkes okumadan neler olduğunu öğrenmek istemez. Üç kitabını okudum ve açıkçası fena halde bağlandım. Kitap kapakları fantastik şeyler olduğunu vaat eden kitapları da var ve en kısa sürede onları da tüketeceğime eminim. Bence hemen S.S. Atıcı ile tanışmalısınız çünkü her dakika çok şey kaybediyorsunuz.




Benzer Yazılar

13 yorum:

Adsız dedi ki...

bu kitapları nerden okuyabiliriz ?

Zamska dedi ki...

Facebook sayfasinda pdf hallerini yayinlamis ben ordan indirdim albumlerde linki vardi :). Facebook sayfasi icin yazimdaki son cumleye tiklaman yada facede s.s. atici okurlri diye aritman yeterli :) keyifli okumalar

Tuba Zkat dedi ki...

S.S. Atıcı candır.

Nur Hayat dedi ki...

Selvi Atıcı kitapları gerçekten soluk kesiyor... İlk Neden ile başladım ben sonra Gitme Kimliksiz ve devamı geldii :d
Süper bir kalem okumayan bence okumalı :D

Zamska dedi ki...

Kendine has bi tarzo var ve bağımlılık yaratiyor:)
S.s. atıciya dair tek pismanligim daha once okumamak :)

Zamska dedi ki...

Kesinlikle keske daha önce kafama dank etseydi :) kitaplatri bitirmek için kendimle yarisir oldum:)

Sümeyye Özdemir dedi ki...

Pinokyo'nun Rüyasını da tavsiye ederim :)

Zamska dedi ki...

yazıyı yayınladıktan hemen sonra ona başlamıştım=) onuda çok sevdim Ömerì sevmemek imkansız zaten ama şu bi gerçekk ki en çok Gitme`yi sevdim...

Tijen Boyasan dedi ki...

kımlıksız ıle tanıdım ve tırkayısı oldum bır deryalın bır bolonez soslu makarnasının ve dıger hıkayelerının...okumayan herkese tavsıye ederım

Zamska dedi ki...

Deryal gibi aşçı herkese lazım =)

Adsız dedi ki...

Pinokyonun ruyasini bulamiyorum, yardim ederseniz cok sevinirim, tesekkurler..

Adsız dedi ki...

Ve artik Kimliksiz kitapcilarda ;)

Zamska dedi ki...

Eee bize de okumak kaldı =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.