KAYIP DÜK

/
0 Yorumlar

          Biri bana haftaya altı adet sınavım olduğunu hatırlatabilir mi? Ben bu durumu tamamen göz ardı edip, dayanamayıp Kayıp Dük`ü okudum. Ama Julia Quinn`i o kadar özlemiştim ki kendimi tutmadım. Bridgerton serisinden sonra zaten büyük bi boşluk yaşamıştım. Yayınevi de ne yazık ki daha hızlı ve daha çok Julia kitabını servis etmiyor yemekte.


          Jack Audley eski asker yeni haydut… Grace Eversleigh ise son beş yılını dul Wyndham Düşesine refakat etmekle harcayan geçiren genç bir kız. Düşes ailesi öldükten sonra onu iğrenç kuzeninden kurtarmış. O gün bu gündür de Grace düşenin tüm huysuzluklarına, ağzından zehir akan kelimelerine katlanmak zorunda kalıyor. 




        Jack ve Grace`in hayatını değiştiren ise bi davetten dönerken Jack`in onları soymaya kalkmasıydı. İki kadın ağzı hiç durmayan, komik bir haydutla karşılaşınca dut yemiş bülbüle dönüyorlar. Tabi hayalet görmüş beyaz suratlar. Ama dul düşesin soyulmak renginin atmasına ilk sebep olan şeyse, geri kalan titremesi, heyecanı canlanıp karşısında dikilen oğlu. Adam tabi kalkıp mezarından zahmet edip gelmedi ama ölmeden önce bıraktığı genler kadın tam karşısında duruyordu. Kadın Jack`i görür görmez en sevdiği oğluna tıpatıp benzediğini fark ediyor. Hem de maskesine rağmen. 


         Kazada kaybettiği oğlunun çocuğunu bulduğuna ikna olan kadın, bu kez hayduttu ikana etmeye çalışıyor. İşte ipler burada kopuyor. Jack bi anda kendini kaçırılmış ve babasının ailesiyle başbaşa buluyor. Aaa bide şöyle bi küçük detay var meşruysa tebrikler dük oldu. Çünkü bu onun doğum hakkı. Ve açık bişey ki meşru. Ama onun umrunda olan tek şey var. O da Grace ve ondan soygun gecesi aldığı öpücük.


         Adamın bu dük olma olayından nefret ediyor. Kendine göre sebepleri varken bide üzerine Grace`in dük olursa ondan kesinlikle uzak durması gerektiğini düşünen toplumsal baskı sonucu oluşmuş düşünceleri var. Bide şu an ki dük Thomas var ki ondan hoşlanmamasına rağmen adamın dürüst olduğuna güveniyor.


        Şimdi düşesin bu velihat olma olayını kesinleştirmek için İrlanda`ya annesinin babasıyla evlendiği yere gidip belgeleri bulması gerektiği hakkında kesin bi fikri var. Tabi bide Thomas`ın nişanlı olduğu Amelia faktörü var. Babası kızı düşes yapmak konusunda oldukça ısrarcı. Jack ise İrlanda`ya onu büyüten teyzesine tekrar gitmemek için kendince sebepleri var. Ahh olaylar karışıp duruyor işte. 


      Gelelim eleştirilerime. Ahh bu bi bayıldım eleştirisi olabilir ama ilk bi kaç kötümsü şeyler var. Birincisi Bridgerton serisi üzerine hemen okusam bu kadar beğenir miyim bilemdim. Ama şu an bayılıyorum. Balo falan olamadı ve karakter sayısı az geldi. Tabi bu koca Bridgerton ailesinden sonra. Ama kitap kesinlikle güzeldi.


       Yazar Jack ve Thomas`ı cidden harika çizmiş. Normalde Thomas`ın delirmesi düklük elden gidiyor adamı ortadan kaldırmalıyım demesi gerekirken son derece asil davrandı ve beni kendine hayran bıraktı. Asil, otoriter ve tam olarak büyütüldüğü gibi bi dük olmaya son derece uygun. Ama Jack`te öyle. Yani onun gibi değil ama onun öyle harika bi etkisi var ki insan dünyaları ayağına sereyim istiyor.



        İki kuzenin  de ortak noktasıysa yaşlı büyük anneleri çekilmez dul düşese olan tavırları. İkisi de hatuna katlanamıyor ve sürekli onu kışkırtıyorlar. Tamam kadın harbi çekilmez ama ona olan davranışları beni çileden çıkardı. Tamam yerlerinde bende olsam fazla atlanamazdım ama yaşlı kadın çok yalnızdı. Ben yalnız insan görmeye dayanamıyorum galiba ondan. Eğer biri yalnızsa sanki o benim suçum gibi geliyor onu yalnızlığa terk edenlerden biri gibi. Neyse psikoanlizimi bi kenara bırakıyorum. 

         Finallerimi unutturdu bu kitap bana. Sonuna, başına, kerakterlerine, her bişeyine bayıldım. Aşkları yine beni deprasyona sürüklerdi ama finallerim var güçlü olmalıyım. Bence kendinize bi Kayıp Dük alın. Kendinizi kitaba bırakıp mutlu edin. Koca koca okumalı günler…..

 Two Dukes of Wyndham Serisi
1. The Lost Duke of Wyndham
2. Mr. Cavendish, I Presume e

Bu ara dinlediğim şarkılardan biri dee....






Benzer Yazılar

Hiç yorum yok:

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.