DEDEM, DOĞUM GÜNÜNÜM, BAYRAM

/
32 Yorumlar
Bayramın son günü ama yetiştim. Herkeslerin bayramı kutlu olsun. Gönül isterdi ilk gün kutlamak ama hayatımda ilk defa gerçek bayram nasıl oluyor onu incelemekle meşguldüm. Bizde herkes bu yerdedir. Çocukluğumdan beri maksimum bir teyze bir amca gördüm bayramda. Iki akraba dışında gerisi bir iki anne baba kuzeni o da şanslıysam. Benim için bayram her zaman tatille eş anlamlıydı. Ama bu kez bir sürü akraba eş doatla bayram nasıl geçirilir onu anladım.

Dedem bu dünyada kardeslerimden sora en sevdiğim insandır. Diğer dedem para verirken o bizi her        gördüğünde kulağımın arkasından bazen benim cebimden çıkarttığı çikolatalar verirdi. Bir arkadaşım diğer dedemi daha çok sevmediğim için salak olduğumu söylüyor.

Dedem yıllar boyunca ülkeyi dünyayı dolaştı durdu. Nerden ne zaman  çıkar bilinmezdi. Bir iki bayram ancak girebilmisimdir o da pat diye Istanbul'da ortaya çıkınca.  Sonra dedem hastalanmaya başlayınca doğduğu topraklara geri döndü.

 Ilk başta ufak şeyleri unutuyordu. Üç yıl önce bana sen kimsin diye sordu.  Işte hayatımın en boktan anlarindan biri daha. Bir yıl önce annemu unuttu. Bir tek kızıl cadıyı unutmuyor. Nasıl bir aşk henüz anlamış değilim.  Yıllarca peşinden bir evet için koşmuş. O günden sonrada hic yanından ayırmamış. Anneannem pekte huysuzdur. Dedemi nasıl kandırdıysa. Dedem hastalanınca teyzem emekliyim nasıl olsa dedi taşındı.  Dayım tayinini istedi gitti. Diğer dayım hem tüm islerin başına geçti hemde dedem yalnız kalmasın diye yanına gitti. Şimdi onada düşen bolca yolculuk.Annem pek hayırsız gibi gözükse de sık sık ben babamın yanına gidiyorum diyip ortalardan kaybolur.

Bu yıl ailece bayramı dedemin yanında geçiriyoruz. Herkes tüm kuzenlerim burda. Dedem hala beni hatırlamadi. Belki hatırlar diye  bekliyorum. Anneme anemi soruyor, anneannesinde öğrendiği rumca türküler söylüyor bazen. Bazen hatırlayamadı diye üzülüyor. Ama tüm bunlara rağmen bazen eskileri hatırlayıp gülüyor.

Burda o kadar çok kişiyle bayramlastim ki. Ilk üç saat hersey iyiydi. Sonra isim yüz kalmadan gelenlerle tanış bayramlas. Bana meğer yetiyormus beş altı el öpmek.  Ama bu sayede el ölmekten gerçekten nefret ettiğimi bir kez daha anladim. Tanımadığım insanın elini öpmek nedendir zaten. Ama büyük diyosun bide böyle yetistirilince sevmesende yapiyorsun işte.Dedemle olduktan sonra zaten geriside önemli degil.

Bi de bugün dogum günüm.  Dedemle kutladigim ise dördüncü doğum günüm.  Bu kadar çok kuzen dayı  teyze ve hatta tatilde buraya gelen amcayla ilk. 21 yaşına girmekten memnun olmasamda telefonum çalmadan doğum günümü fark etmediğim icin çok mutluyum.  Dedemle bir doğum günü daha kutladığım için daha çok mutluyum. Tabi bir yas daha yaslansamda saçımda beyaz yok diye de mutluyum. Bana iyi ki doğdun o zaman.


Benzer Yazılar

32 yorum:

Gülni... dedi ki...

Keşke dedem hayatta olsaydı :(
Deden varken kıymetini bil ,dilerim sende onun gibi sever sevilirsin ..
Hem mutlu yıllar hemde bayramın mübarek olsun..
Senin deden benim annaannem bizim ki dedem'i hatırlıyor bir sanırım insanlar aşık olduklarını unutmuyorlar 3 çocuğunu unuttu ama bir eşini unutmadı çok özlüyor :(

esra ünal dedi ki...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Myna dedi ki...

İyi ki doğdun mutlu yıllar nice senelere :)
Tüm aile bir arada olunca güzel oluyor değil mi? kuzenler falan makaranın dibine vurmak :)
Hayırlı bayramlar, dedenle nice bayramlara inşallah

yumiyum x dedi ki...

Mutlu bayramlar :) kalabalik bayramlar eglencelidir ya ne guzel hep bi aradasiniz. Deden Insallah hatirlar ve daha nice guzel anilariniz olur.
Saglikli mutlu nice guzel yaslara iyi ki dogdun :)

Alper Sağlam dedi ki...

İyi bayramlar. Varsın hatırlayamasın.. Allah dedene uzun ömürler versin. Sevdiklerinle beraber sağlıklı ve mutlu nice seneler dilerim. Günün kutlu olsun.

Dördüncü Tekil Şahıs dedi ki...

Geçmiş doğum günün kutlu olsun tatlım :) Sevdiklerinle nice mutlu yaşlara...
Dedeler çok sevilir yaa. Hiç sevilmeyen dede görmedim.Babaanne deyince bende kötü şeyler hissettiriyor mesela :)
Baya kalabalık bir bayram olmuş anlaşılan :)

maya dedi ki...

Kuzuuum sevdiklerinle geçireceğin nice mutlu yaşlar :))

Pink timber dedi ki...

Dedeni bende sevdim amaa çok sevimliymiş ki :)

Ve iyiki doğmuşsunn

Gül Kaptan dedi ki...

İyi bayramlar, Allah dedenin ömrünü sağlıklı, huzurlu versin hafızasına güç versin inşallah :)
Geçmiş doğum günün de kutlu olsun, demek 21 oldun aah aah şunu durdurabilsek ne iyi olurdu.

Bir Delinin Pembe Defteri dedi ki...

İyi ki doğdunnn canım benimmm :) çok mutlu ol!!!!!

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Yeni yaşın sana mutluluk ve huzur getirsin...
İyi ki doğdun..

Emrah Özdemir dedi ki...

İyi ki doğdunuz efendim. Mutluluklar dolu Nice yıllar yaşarsın inşallah.

Zamska dedi ki...

Gülnihal,
Nasıl aşkmış ama. İki dakika yanından ayırmıyor =) Belki bizde buluruz =)
Teşekkürler canım =)

Zamska dedi ki...

Myna,
Teşekkürler canım =)
Güzel oluyor cidden =) Yeni deneyimler işte benim için =)

Zamska dedi ki...

Yumiyum
Bi kere anlık hatırladı o da yeter =)
Teşekkürler canım iyi dileklerin için =)

Zamska dedi ki...

Alper,
Amiin =) Haklısın uzun ömürler versin de hatırlamada olurdu.
Teşekkürler =)

Zamska dedi ki...

Emrah,
Çok teşekkürler =)

Zamska dedi ki...

Dördüncü Tekil Şahıs,
Allah rahmet eylesin babaannemi çok severdim. Ama bende anneannemle pek anlaşamam =)
Teşekkürler canım =)

Zamska dedi ki...

Maya,
Teşekkürler canım =)

Zamska dedi ki...

Pink Timber,
Dedem canım =)
Teşekkürler canım =)

Zamska dedi ki...

Gül Kaptan,
Çok saol canım =)
Durdursak çok hoş olur ama =) teşekkürler =)

Zamska dedi ki...

Bir Delinin Pembe Defteri,
Teşekkürler canım =)

Drama Queen dedi ki...

Zamskaaaaaa doğum günün kutlu olsun. :) 21 bence en güzel yaş. Keşke 21'de kalabilseydim. :)

Deden'e sevgiler. Şu an da seni hatırlamasa da yanında olduğu için, ben çok mutlu oldum. :)

Serafina LeGuin dedi ki...

Merhaba güzel aslan burcu arkadaş :) Ben de bir aslan burcuyum.
Ayrıca unutkanlığın üzücü olduğunu biliyorum... Benim dedemde de bu sorun vardı...
Eskileri çok iyi hatırlıyorlar da şimdiki zamanı çok çabuk unutuyorlar :(

Zamska dedi ki...

Drama,
Keske 17 de kalsaydim:)
Dedem bir kez hatirladi ama kisa surdu olsun dünyanın en mutlu insani olmama yetti

Zamska dedi ki...

Serafina,
Senin dogum günün ne zaman :)
Evet yrni olan hic biseyi aklinda tutamiyorda çok üzücü :(

Seyma Tanis dedi ki...

Önceee geçmiş doğum günün kutlu olsun canım benim :)
Sevdiklerinle mutlu,sağlıklı ve huzurlu yılların olsun :)
Dedeni ne kadar çok sevdiğin belli yazdıklarından. Keşke iyileşme imkanı olsa..
Bu arada benim saçımda 21'imde beyaz vardı maalesef.
Ve bizimkilerin saçlarında çok geç beyazlaşmış ama olur öyle şeyler boşver ;)

Zamska dedi ki...

Şeyma,
Teşekkürler =) dedemi çok çok seviyorum ama ne yazık ki tedavisi yok :(
Aaa sen kaç yaşındasin ki. Fotografta daha çok 18 19 duruyorsun. Kadına yaş sorulmaz derler ama aramızda kalsa.

Seyma Tanis dedi ki...

Sanki çok büyükmüşüm gibi yazmışım di mi :D
Sorulur sorulur 22 yaşındayım ama 15 diyen bile oluyo :D

Zamska dedi ki...

Şeyma,
Evet ya =) Dedim acaba kaç yaşında bu kız =) Küçük söylesinler de hep daha ne iyi =)

Keyaki dedi ki...

Farkli, tatli ama buruk bir bayram olmus. Dogum gunun kutlu olmus. Sevimli dedeni opuyorum Zamska. Benimkiler erken gitti de :)

Zamska dedi ki...

Keyaki,
Farklı bir bayramdı. Başın sağolsun. Teşekkürler hem =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.