YARDIM İSTESEM

/
24 Yorumlar

Herkese merhaba. Acelem olmasa sizleri yormazdım ama cidden yardıma ihtiyacım var. Mevzu şu benim dahil istediğim bir latform var ve ona giden yolda TED Talk`tan geçiyor. TED Talk`ı duymayanlar için şöyle söyleyebilirim paylaşamaya değer fikirlerin ortaya konulduğu bir platform. Konuşmaların kapısında efsane kuyruk olan uluslar arası bir organizasyon. Benimde bu konuşmalardan biri hakkında kompozisyon yazmam lazım. Ama çok var. Ve ne kadar izlersem izleyeyim bi türlü karar veremiyorum. Sizden istediğim daha önce izlediğiniz ve hoşunuza giden konuşmaları bana önermeniz. Hiç izlememiş olanlarınıza da mutlaka izlemelerini öneriyorum. Hatta bana önermelerini.
İngilizcem az derdiniz olmasın burda Türkçe alt yazılılı linkide paylaşacağım. Beğenilerinizi yorum olarak yazarsanız çok sevinirim. Bir de sürem çok kısıtlı, lütfen sonra bakarım demeyip bi karıştırın.
Lütfen size ilham veren konuşmaları benimle paylaşın =)

https://www.ted.com/talks/browse?language=tr&page=1


Benzer Yazılar

24 yorum:

deeptone dedi ki...

bak ne dicem. hepsi ilham verici. kısa seç bi tane.bak aşk yanlış yapıyosunuzu seç. ilginç. anlatırken zorlanırsan söle bana yardım ederim. hadi başlaaaa :)

Zamska dedi ki...

Çok saol Deep hemen izlicem =)

Plaza Sesi dedi ki...

Yavrum!!! Plaza mimi vardı ya,hani kendini bulduğun.Onu biraz değiştir ;))
Kendi boşluklarını doldurduğun bir söyleşi olsun ama bu defa mim değil sek sek oyna.Yaş yaş öğren bir takım şeyleri.Uzuuuuuuuuuun bir sekssek çiz ;)
Ve o öğrendiğin şeyleri söyle!
Nasıl ;)

Plaza Sesi dedi ki...

görsel olarakta ekleyebilirsin.Örn:Ben 29 yaşına geldiğimde kucağıma bebek alırdım.20 yaşında üniversite okurdum.28 yaşında gelin olurdum gibi gibi gibi asdf ;) !!! Ayy canım çekti yapmayı be.Çok eğlen hemiii (:

Zamska dedi ki...

Off çok fazla var. Bu çok iyi ama bunu nasıl yazarı bilemedim ki.Kafam karman çorman oldu

deeptone dedi ki...

kısa bişi yap. beş dakkalık. dna otomatik satış makinası. bak ya da sana en yakın gelen konuda seç daha kolay olur. zihnini boşalt önce hadi. sakin sakin yap hadiii yaparsın kiii :)

Zamska dedi ki...

Plaza, Tamamen serbest değilim işte sorun o. Favori TED konuşmam ne ve nedeni ne diye soruyorlar. en fazla 1000 kelime istiyorlar vs. Gerçi o kadar yazamam da =)

Zamska dedi ki...

Çok fazla video izledim zehirlenme yaşıyorum sanırım. Hepsi hem uzak hem yakın gibi geliyor. Off bide favorimden çok ne tür konu isterler kaygısına düştüm o çok kötü işte. Acaba beğenirler mi yaklaşınca olmuyor işte.

deeptone dedi ki...

onları düşünme yaaaa. sen içtenlikle hoşuna gideni yap hadii. :)

deeptone dedi ki...

genel konu seç. net tvitır doğal yaşam kadına şiddet gibi. :)

Zamska dedi ki...

Eğitim olsa.. Ne çok şey var.
Ötekiliği kucaklamak, kendimi kucaklamak,
İşkenceye nasil dur denir,
Her çocuğun bir kahramana ihtiyacı vardır
Bunlardan biri olur mu sence. Off senide çok uğraştırdım ama bir türlü karar veremedim ki

TuGBa inCi dedi ki...

"Mahremiyet neden önemlidir." Gayet iyi aslında. Güzel bir konuya parmak basmış.

Zamska dedi ki...

Hemen onuda izliyorum =) çok teşekkürler =)

Seyma Tanis dedi ki...

Bak buldum bi tane benim çok ilgimi çekti nesli tükeniş türleri yeniden canlandırma nasıl ;)

Zamska dedi ki...

Ona da bakıyorum hemen =)

pembe sari dedi ki...

sayfa sayfa aradım ve sonundaaaaa buldum!! ;)
hindistandaki bir kadının kurduğu okullardan ve eğitim sistemine bakışından bahsediyor ;)
öğrencileri tüm olarak değil de birey olarak ele almaları söz konusu. uzun zaman önce izlemiştim ama aklıma ilk gelen o oldu, bakmanda fayda var. Umarım kafana göredir. Ayrıca eğitimle ilgili ek bir sürü şey de yazabilirsin, kolay gelsin. Çenem düştü, kaçtım :D

Zamska dedi ki...

Çok teşekkürler. Konuşmanın adını veya linkini istesem çok mu olur =)

pembe sari dedi ki...

ahh inanmıyorum ya tabi insanın çenesi düşünce böyle oluyor ;)
https://www.ted.com/talks/shukla_bose_teaching_one_child_at_a_time
Teaching on child at a time ;)

deeptone dedi ki...

ya ben filme diziye daldım ya. naptın yazdın mı. yazdıysan koy buraya okurum istersen :)

Zamska dedi ki...

Henüz yazmadım ama neyi yazmak istediğime karar verdim. =) Çok sevinirim ki =)

deeptone dedi ki...

eh iyi. dün gece teslim etcen sandım. demek ki bugün filan iyi raat raat yazarsın. istersen koyarsın buraya okurum filan yani :)

Zamska dedi ki...

Deep, Çok saol herşey için. 1 ağustos telim tarihi ama dedemin yanına gidiyorum bu akşam net erişimim çok olmayabilir diye bitirmek istedim. Yolda yazmayı planlıyorum. ve bunun benim favorim olduğuna karar verdim https://www.ted.com/talks/rita_pierson_every_kid_needs_a_champion?language=tr#t-26527
sebepleriyse 1..si kadın hayata dolu tarafından bakıyor
çoğu insanın görmezden gelip dışladığı şeyin aslında diğer taraftan bakınca ne kadar anlamlı olduğunu anlatıyor
2.si
insanın bir birey olduğunu ve değerli olduğunu anlatıyor
çocuk olması önemli değil o bir insan
3.sü eğitimciyiz biz yeniliğe açık olmalıyız tarzı bişey söylüyor son cümle de
o çok hoşuma gitti

İşte ana hatlarıyla da yazının planı. neden favorim bu diye soruyor zaten yani yazıyı favori yapan neden üzerinden istiyor. İzleyip aklına göremediğim bişeyler gelirse (bolca var kesin) söylersen fazlasıyla memnun olurum =)

Zamska dedi ki...

Kaba taslak yazdım geriye ingilizceye çevirme ve oynama kaldı ama içime sinmedi ne yalan söyliyeyim

deeptone dedi ki...

izlerim. yazınca ingilizceyi de koy buraya. düzeltme yaparım varsa :)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.