FRIENDS

/
28 Yorumlar

        Friends`i duymayan yoktur. İlla ki orda burda lafı geçmiştir. Çünkü ben çok duymuş ama Jennifer Aniston`ı üne kavuşturan, zamanın en çok izlenen komedi dizilerinden biri olduğu dışında pek bi şey bilmiyordum. Zamanında da izleyemedim hani yaşım tutmuyordu. 1994`te başladığında daha bebektim. Zaten 1994-2004 arası zaten internetten ne kadar izlenir şüpheli. Elim biç kaç kez izlemeye gitti ama böyle doksanlar modasını saçını başını bir komedi dizisinde izlemeyi garipserdim ben. Sonra dedim kızım Mad Man`i sanki 2014 sonbahar-kış kreasyonuyla izliyorsun. Çok bahsedilince de bir bakayım diyerek Friends macerasına başladım. 


        Dizi de başrol oyuncusu diye bir olay yok. Öne çıkan bir rol bile yok. Hepsine eşit şekilde yer verilmiş 6 kişilik bir arkadaş grubu mevcut. Hepsi New York`ta yaşıyor. Tipik Amerika`lılar denebilir. Ross, Monica ve Chandler dizinin iş güç sahibi karakterleriyken; Rachel, Phoebe ve Joey fakir ama işi olan arkadaşlarımız. Central Perk demir attıkları yerdir. Ross ve Monica kardeştir ve Rachel gruba düğünden kaçıp dahil olan son elemandır. Zaten dizinin ilk bölümü de Rachel`ın kendi düğününden kaçıp Monica`ya sığınmasıyla başlıyor. Zaten sonrada alıp götürüyor. 


      Phoebe Buffay benim en sevdiğim karakter. O yüzden ilk onu anlatayım dedim. Diğerlerini de çok seviyorum ama en farklı kafa yaşayan o olduğu için sanırım sempati duyuyorum, ne yapayım? Ursula adında bir ikizi var ve ondan nefret eder. Şansa bakın ki Ursula`da sıyrığın tekidir. Kendisi masörlük yapmakta ve duyduğunuz bütün batıl inançlara özenle inanır. Reenkarnasyona inanır. Vejetaryen ve hayvan dostu, her türlü eşitliğin savunucusudur.  Müthiş garip şarkıları yazıp, söyler. Sıcak kanlıdır, herkesten farklı düşünür, bambaşka bir espri anlayışı vardır…. 


       Joey Tribbiani espriyi en son anlayan insan. Kadın ve yemek düşkünü. Cahilliğin, dünyadan bir haber olmuşluğun Amerikan şubesidir kendisi. Yemek ve kadın olduğu sürece onun için hayat çok güzeldir. Sokaktaki erkek profiline benzemiyor mu bu son özelliği? Oyunculuk sevdasıyla koşturup duruyor ama ne düzgün bir rol kapa bildi, ne de çok parası oldu. Oyunculuğa gönül vermiş meteliksizler arasında yerini alıp sırtını ev arkadaşı Chandler`a dayadı.


        Monica Geller hırs, düzen, takıntı, temizlik manyağı şahsımızda kendisi. Onun evinde koltuk minderinin açısını değiştiremezsiniz. Fark eder ve burnunuzdan getirir. Kendisi şişko bir çocukluk geçirmiş ince bir hatundur. Herkes onu lisede kilolarıyla mücadele edemeyen kız olarak hatırlar. Mesleği de aşçılıktır. Tüm diktatörlüğüne rağmen kendisini pek bir severim. Ailesi zaten Ross`dan başka çocukları yok gibi davrandığı için bu özellikler iyi yırtmış bence.


       Chandler Bing iyi bir işi olan ama aşkı bi türlü beceremeyip, olabilecek potansiyel ilişkileri eline yüzüne bulaştıran adam. Annesi ve babası Noel yemeği sırasında boşanacaklarını söylemiş. İşte onun çocukluk travması da bu. Kendine özgü esprileriyle en çok güldüğüm adam. Kendi tanımlamasıyla “Benim dünyam bir lezbiyen düğünü.”


        Rachel Green kaçak gelin, şımarık, balo kraliçesi, bir eli yağda biri balda, ponpon kız. Ayran gönüllü ve Ross`un geçmeyen aşkı. Joey gibi oda dünyadan bir haber ama Chanel`in son kreasyonun da hangi renkler ağırlıkta diye sorsanız size elbiseleri çizer. Tüm bunlara rağmen bir birey olmak adına tüm o şatafattan vazgeçip aşksız olacağı belli olan evlilikten kaçar ve ayakları üzerinde durmaya karar verir. Bunu da tam olarak Central Perk`te hiç de yetenekli olmadığı garsonlukla gerçekleştirmeye çalışır.


        Ross Geller bir paleontolojist. En çok dinozorları sonra Rachel`ı sever. Özgüven yerlerde paspastır. Karısı yıllar sonra lezbiyen olduğunu anlayınca boşanırlar. Ama daha boşanma evraklarındaki imzaları kurumadan eski karısının hamile olduğunu öğrenir. Karısı, partneri ve o çocuğun ailesi olmaya karar verirler. Komiktir hem de çok. Hali tavrı bir şey söylemese de güldürür.


        Friends bir kere oldukça komik ve üstüne 20 dakika. Öyle kırk dakika falan ben dayanamıyorum dizi izlemeye. Arada mola verip günler sonra devam ettiğim oluyor aynı bölüme. O yüzden Friends benim gibilere birebir. Kuşkusuz ki How I Meet Your Mother`ın atası. Ama ben daha İkinci sezonda olmama rağmen daha çok sevdim. Çünkü karakterler daha sağlam geldi. Hepsi çok kendine has. O yüzden olsa gerek hepsini benimseyip tercih yapamıyorsunuz.  Zamanı olanın kısa sürede bitirebileceği kadar sevdiriyor kendini. Hatta zamanı olmayana da uykudan çaldıracak kadar. Dört saatlik uykumdan çalıp uyumadan önce izlediğim, hafta sonu kahvaltıdan önceki keyfim olmuş vaziyette. Girls`ü 5 ayda ancak bitirmiş insan olarak ne zaman biter bilmiyorum ama hiç bitmese keşke. Ben diziyi bu kadar övdükten sonra izlersiniz herhalde?



Benzer Yazılar

28 yorum:

Seyma Tanis dedi ki...

Onca dizi izle friendsi izleme :)
Hep görüyorum da how i met your mother'dan sonra hiç izlemek istememiştim hataymış demek ki :)
Teşekkürler canım :)

Mert Koyutürk dedi ki...

ben iki kere baştan sona izledim moralim bozuk olduğunda hala açar ara ara izlerim böyle bir dizidir friends. şu an tek hayalim uzun üsre yüzüne bakmayıp untup 3-4 sene sonra baştan hiç izlememiş gibi izlemek. :D manyaklık derecesine geldi bende. :D

Mert Koyutürk dedi ki...

Benim en sevdiğim karakter Monica'dır genelde insanlar tarafından en az sevilen olsa da benim her zaman biricğim olmuştur. :D

İrem E. dedi ki...

Bende HIMYM sonrası izleyemedim sonra bir şans verdim 5. sezondayım şimdi (:
İyiki izlemeye başlamışım Chandler ve Joey en sevdiğim karakterler (:
Bende izleyemiyorum 40 dakika çok sıkılıyorum en iyisi böyle olanlar (:

Gülni... dedi ki...

Hemen izlemek istiyorum öyle güzel anlatmışsın ki acaba hangisi benim karakterim olur merak ettim hep favorim olur benim :)

Persephone dedi ki...

Ara ara izlediğim dizilerden, ama hiç ilk bölümden başlayıp sonuna varamadım... Sevgiler...

Zamska dedi ki...

Şeyma,
Canım mutlaka izle. Bende acabalar çok boğuştum ama boşunaymış.

Zamska dedi ki...

Mert,
Ben daha acemi izleyiciyim. Yavaşça bitirme planları içerisindeyim. Biterse ne yaparım bilmiyorum da =)

Zamska dedi ki...

Mert,
Bir kaç yorum okudum hepsinin en az sempati duyduğu kişi Monica. İlk bölümler favorimdi ama Phoebe cazibesine kapılınca yalan oldu. Senin hala sevmen ilginçmiş =)

Zamska dedi ki...

İrem E.
Bölüm bekleme derdi de yok.=) Ben hala 2 deyim. azıcık yavaş gidiyorum elde olmayan sebeplerden =) Chandler ve Joey bir paket halinde çok güzeller =)

Zamska dedi ki...

Gğlnihal,
Stajında bitiyor benden önce bitirirsin sen diziyi. Bakalım hangi talihli favorin olacak=)

Zamska dedi ki...

Persephone,
Ben sırayla izliyorum. How I Meet`, bende senin gibi izliyordum =)

Plaza Sesi dedi ki...

bende başlicam şu diziye <3
önce yarım kalanlar bitsin !

Zamska dedi ki...

Plaza Sesi,
Yarım kalan dizilerin kaderi yenilerinin yerini doldurması.
Hangi dizinin hangi bölümünde kaldığımı ben hatırlamıyorum ya =)
Taze kan iyidir =)

maviye iz süren dedi ki...

güzel fikir oldu ben de izleyeyim :)

Atarlı Hatun dedi ki...

Ben de tam bugün başlamıştım Friends izlemeye izledikten kısa süre sonra yazını görünce biraz şaşırdım. :)
İlk 3 bölüm açısından fena değil gibi,sende bayağı övmüşsün en iyisi izlemeye devam edeyim ben. :)

deeptone dedi ki...

ayyy özledim açıp bikaç bölüm izleyeyim :)

Zamska dedi ki...

Maviye İz Süren,
Umarım keyifle izlersin=)

Zamska dedi ki...

Atarlı Hatun,
Bağımlılık yapıyor ya =) Devam edilmeyi hak ediyor=)

Zamska dedi ki...

Deep,
Bir gün benimde özledim diyip izleyeceğim günler gelicek =)

maviye iz süren dedi ki...

süresi de kısaymış tam benlik o zaman :)

Gülni... dedi ki...

Bu akşam başlıyorum ilk izlenimimi yazacağım buraya :)

Kristal Kitap dedi ki...

Öfff o kadar yorum yazdım netim gidince göndermedi. Çok sinir oldum şuan. Neyse efendim, kısaca şunu diyordum ki; bu dizi çoook uzun zamandır izleme listemde ama bir türlü izleyemedim. Umarım senin yorumun beni dürterde gider izlerim artık. :D

Zamska dedi ki...

Kristal Kitap,
İzlemelisin. Hazır yaz, tatil... Can sıkıntısına birebir

Aylin Atilgan dedi ki...

Çok güzel anlatmışsın acayip izleyesim geldi :):) Emeğine sağlık valla:)

Zamska dedi ki...

Aylin,
Hoş geldin =)
Teşekkürler. Güzel dizidir bence bir şans vermelisin =)

Mien dedi ki...

Yazın izleneceklerim arasında bu da vardı ama bu üşengeçlikle ben napıcam bilmiyorum :/

Zamska dedi ki...

Mien,
Üşengeçliği bırakıp izlemelisin sen bunu =)))

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.