KARDEŞİM HAKKINDA #2

/
45 Yorumlar

      Kardeşim hakkında bir yazı yazmıştım bi ara. Mezun olunca pek bi duygusallaştım ona yenildim sanırım. Adama sınav derdinden kurtuldu diye Sürpriz parti hazırlayayım demiştim, adam tatile gidince elimde patlamıştı. Neyse işte bu tatildeyken gecenin bi yarısı “oğlum sınav sonuçları açıklanmış” deyip sonucunu bendeniz söylemişti. 


     Bizimki Tesla hayranıdır. Adamı pek bi sever Edison harcadı der durur. Tabi belgesel gecemize sokuşturduğu da oldu. O yüzden olsa gerek, mühendis olmak istiyordu. Kız kardeşimin ben Ankara’da okurum demesi gibi buda öyle deyip duruyordu. Ne varsa Ankara’da. Soğuk bi kere, hem denizden bahsetmiyorum. Hep kızı kaçırdık buda giderse ben ne yaparım diyordum. Zaten annem “kızım gitti sende odandan çıkmıyorsun” deyip duruyor. Kadın çay içip tv izlemiyorum diye kızıyor bildiğiniz. Bizimki tatili kısa kesip eve dönmeye karar verdi. Döndükten sonra bizim ki bi değişik geldi. 


    Kardeşimde ki değişikliğin sebebi ise mühendislikten vazgeçmiş.” Fizik okurdum da Türkiye`de değer verilmiyor?”  diyen adam tıp yazmaya karar verdi. Annem tabi  sevindi deli. “Bir öğretmen bir avukat bi doktor olsun istiyordum siz tutturdunuz mühendislik” diye arada söyleniyordu. Şunu bunu yaz diye bir kez baskı kurmadı şimdi yalan söyleyemem ama arda söyleniyor işte. 


    Sonuç İstanbul’da dizimin dibinde tıp okuyacak şaşkın ördekim. İstanbul diye benim, tıp diye annemin keyfim fazlasıyla yerinde. Şaşkın ördekimin de İngilizce tıp diye canı sıkkın. Yaptığı 6 tercih 3`ü İngilizce ne bekliyordu acaba saf. İngilizceyi kopyayla geçiyordu bakalım ne halt yiyecek. He bide bu memnuniyetsizlik ne beyde onu da anlamış değilim. Mis gibi okul git oku işte. Oturup kalkıp şükredeceğine hala laf yapıyor. Sabahtan beri de İngilizce İngilizce diye beynimi şişirdi.

   Umarım herkes istediği yerleri kazanmıştır. Ben benim ördekime pek bi sevindim, burda paylaşmadan edemedim. Annemde böylece tercih derdinden kurtulmuş oldu. Umarım ördekim de pişman olmaz. 




Benzer Yazılar

45 yorum:

dr blue dedi ki...

:)) sevindim kardeşin için. tıp zaten korkunç, bi de ingilizce.. Allah yardımcı olsun valla. :) ama alışır ona da bi süre sonra nasılsa.. güle güle okusun. :)

gizemlikimlik dedi ki...

ciddi misin? Kardeşin bir anda benim hayallerime dalmış.Ben de istanbul tıp istiyorum ya da ege.Maşallahhhh,Yatsın dua etsin ingilizce kazandığına.Ne güzelll.Bugün herkese imrendim bildiğin.Hangi üni? Çok merak ettim.

selma yunak dedi ki...

Oo hayırlı olsun ne güzel bir haber geleceğin doktoru yanı başında olacak desene :)

TuGBa inCi dedi ki...

Tebrik ederim kardeşini :) Zor bir bölüm ama iyi bir meslek ama zor kabul etmek lazım :)
Zenginin parası züğürdün ağzını yorarmış bizimkisi de o hesap :)
Pişman olmaz inşAllah. Hayırlı olsun :)

Gülni... dedi ki...

O senin kardeşini yersem :)
Tam benim kafa ya :D
Tesla delisiyim Zezemde mühendistir oda Tesla hayranı ara ara Edison'a söver dururuz :)
Tebrik ederim onu mühendislikte güzel meslek ,Tıpta lakin okul okumakla bitmiyor be kuzucum ne illet şey birde gitmiş ingilizce yazmış hiç mi acımadı kendine :/ Bak ben ingilizce okuyorum canım çıkıyor çok zorluyor :(

Seyma Tanis dedi ki...

Olley güzel haberler bir bir geliyo çok sevindim ama ben :D
Ne güzel ayrılmamışınızda bizde çok korkmuştuk ayrı yerlere gidersek diye ama öyle olmadı :))
İngilizce biraz zorlar belki ama istedikten sonra yapar ki :))

Drama Queen dedi ki...

Şu anda kardeşine kanım kaynadı. Hem Fizikçiyim hem de Tesla hayranıyım. Biz bi kardeşin ile sarılabilir miyiz? :)

Tebrikler kardeşe. Umarım istediği yeri kazanmıştır. Benim de erkek kardeşim geçen sene bilgisayar mühendisliğini bırakıp, sinema - televizyon okumaya başladı. Bu erkekler çok kararsız. :/

Bu arada Ankara çok güzel tamam mı? Denizi olmayabilir. Denizi olmadıgı için Drama bu şehirde nefes alamıyor olabilir ama bizim de bir sürü gölümüz var. Hıhhh :/

Kılıçlı Voyvoda dedi ki...

mühendislik isteyenler hep son anda tıpa kayıyor. dersler zor, ağır diyorlar ama bir şekilde okunuyor işte. hayırlı olsun, başarısı devamlı olsun :)

Sonsuz dedi ki...

herkesler için ülkemize milletimize hayırlı olsun inş =)

Persephone dedi ki...

Süper... Tıp iyidir, garanti meselek... İşsizlik derdi yok... Öle ya da böle iş buluyorsun... Zor meslek ama değerli bir meslek... Hayırlı olsuuun... Sevgiler...

Oytunla Hayat dedi ki...

Kardeşine başarılar diliyorum :)

Kafa Dergi dedi ki...

Başarılar... :) :)

Bu arada çizimler çok hoş. Birkaç blogda görüyorum ama nereden alıyorsunuz bilmiyorum? :)

Cevabı Kafa'ya beklerim, buraya yeniden bakmayı unutabilirim. keşke bildirim gelse... :)

O da Var Buddha dedi ki...

Edison denen karaktersiz, fikir düşmanı, siyasi baskıyla adam harcayan kan emiciyle Tesla Reyiz aynı cümle içinde bile olmuyor ama, mecburen yapıyoruz işte :/
Ankara da iyidir bu arada, herkese söylüyorum, kırın şu ön yargınızı!
Ayrıca Tıp içinse, Allah yardımcısı olsun diyor, tebriklerimi gönderiyorum.
* Ankara & Tesla Rock!

Alper Sağlam dedi ki...

Öncelikle gözünüz aydın. Tesla konusunda kardeşine sonuna kadar katılanlardanım. İçimizdeki Tesla aşkı bambaşka :)

Mien dedi ki...

Tebrik ederiim (:

Asena G. dedi ki...

Kardeşiini tebrik ederim, muhteşem bir okul kazanmış! İngilizce sevmeyene sıkıntı gerçekten ama biraz çabayla onu da halleder. Kazanmış nasılsa, gerisi gelir. Tabi severek okumak da önemli. Ne güzel sen de kardeşinden ayrılmamış olacaksın, senin adına da sevindim. :)

yumiyum x dedi ki...

tebrikler :) hayırlı uğurlu olsun İnşallah. Hepiniz büyük bir stresten kurtulmuş oldunuz ailecek;)

safransarı dedi ki...

Hadi bakalıım :)
tebriklerr ve hayırlı olsun

Zamska dedi ki...

safransarı,
Çok teşekkürler =)

Zamska dedi ki...

Yumiyum,
Saol=) En çok annem memnun bu durumdan =)

Zamska dedi ki...

Mien,
Teşekkürler canım =)

Zamska dedi ki...

Asena G.
Saol canım. Alışır ya huysuzluk yapıyor işte. İngilizce öyle ya da böyle öğrenmek zorunda =)

Zamska dedi ki...

Deep,
her şey için çok teşekkürler. harikasın biliyorsun dimi =)

Zamska dedi ki...

Alper,
Saol =) haha Tesla`yı bir kişi de mi sevmez =)

Zamska dedi ki...

Buddha,
Sözler fazlaca tanıdık geldi bana =)
Ön yargı değil ben sevemiyorum bir türlü. Hem kız kardeşimi kaptırdım yetmez mi?
Amin =)
İstanbul & Tesla desek =)

Zamska dedi ki...

Kafa Dergi,
Teşekkürler =) Uğrayayım o zaman ben bir ara dimi =)

Zamska dedi ki...

Oytunla Hayat,
Teşekkürler =)

Zamska dedi ki...

Persephone,
Annemde böyle diyor ki =) saol =)

Zamska dedi ki...

Sonsuz
O zaman bana da amin demek kaldı =)

Zamska dedi ki...

Kılıçlı Voyvoda,
Teşekkürler. =) Bizim ki baya şaşırttı beni doğrusu =)

Zamska dedi ki...

Drama,
Tabi ben aradan çekileyim o zaman =)
Umarım bizim ki fikrini değiştirmez ya. Cidden öyleler.
Hahaha haklısın tatlım da yok ya ben sevemiyorum bir türlü orayı.

Zamska dedi ki...

Şeyma,
Bende çok korkmuştum. o da gitse evde in cin top oynayacaktı. Annele babam beni bırakıp çocuklarını peşinden gitmeyi planlıyorlardı.
Başladı çalışmaya şimdiden =)

Zamska dedi ki...

Gülnihal,
Çok seviyor bizim ki Tesla`yı ya.=)
Cidden uzun birde hazırlık geçemezse yandı =)

Zamska dedi ki...

Tuğba,
Olmasın pişman yaa =) Severse halleder diyorum ama zaman gösterecek =)

Zamska dedi ki...

Selma,
Teşekkürler canım. Evvet zaten en güzel tarafı =)

Zamska dedi ki...

Gizemli kimlik,
Ciddiyim tatlım =)
Canım inş. sende istediğinini kazanırsın.
İstanbulda ingilizce tıp cerrahpaşa ve marmara var sence hangisi =)

Zamska dedi ki...

dr. blue,
Teşekkürler =) Çabuk alışsın =) vazgeçmesin yeter bence =)

gizemlikimlik dedi ki...

kolay iş değil oraları kazanmak.Ben seçsem cerrahpaşa derim :) Ama tabi ki kardeşinin aklında bir fikir vardır.Ne varsa seçsin,içine sinsin :)

Lily dedi ki...

Vay canına süper bu, ingilizce istemiyorsa niye yazmış ya allaamm yaa :D
hayırlı olsun :)

cam misket dedi ki...

İngilizce aşılır ya hazırlıkta falan :)) Nur topu gibi tıp Maşaallah :)) Hayırlı olsun.

Sevgileerr

Gülni... dedi ki...

Kendi isteği ile mi aldı hazırlığı Tıp'lara zorunlu değil EGE de mesela ..
Geçer canım ben bile işe gitmeme rağmen geçtim azıcık kafa olacak sizinkinde o var maşallah :)

Feylesof TeCe dedi ki...

Millet kardeşi hakkında blog yazıyor ama benim abim napıyor acaba? Şaka şaka severim kendisini hem blog yazan benim, ben de abimle ilgili mi yazsam? Yazı güzeldi, kalemine sağlık...

Zamska dedi ki...

Lily,
Ne okursa okusun o puanla ingilizce okuyacaktı. Yoksa yazık ederdi bence ama her türlü ingilizce şart haha 13 alıp kaldı zaten =)

Zamska dedi ki...

Cam misket,
Çok geç oldu teşekkür etmek için ama kusura bakma atlamışım =) teşekkürlerr =)

Zamska dedi ki...

Feylesof,
Hoşgeldin=) koca blogu o şaşkına ayırmadım. fazla yazıp şımartmamak lazım =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.