SADECE SU İSTİYORUM

/
49 Yorumlar

        Kız kardeşim küçükken astımdı ve annem evdeki tüm bitki ve evcil hayvanlardan vazgeçmek zorunda kaldı. Babam yazları elinde bi kap su sokaktaki ağaçları sulardı. Annem de her gün  apartmanın önündeki ağacın dibine su bırakırdı. Bu da bende anneden kalma gelenek olarak kaldı. Sonra zaman geçti bi baktım herkes kapının önüne su bırakın diye sesini duyurmaya çalışıyor. Ama şöyle bi geçek var ki kimse totosunu kaldırıp bi kap su bırakmaya yanaşmıyor. 


        İşte bende tam olarak bunu anlamıyorum, buna kızıyorum. Yaz günü sıcaktan bunaldıkça suya sarılıyorsun. Ama sokaktaki hayvanların böyle bir imkanı yok. Sana ne kadar sıcaksa onlara da o kadar sıcak. Kaldı ki onların bizler gibi istediği her an temiz su bulma imkanı bile yok. Dile gelip bizden de su isteyemiyor ki. Unutmayın sokaktaki hayvanlar doğanın bir parçası. Umursamadığınız doğaya muhtacız. Her şeyi geçtim kendiniz, çocuklarınız için bırakın. 


         Ramazan ayındayız bu sıcakta saatlerce susuz durmanın nasıl bişey olduğunu bilirsiniz. O yüzden bi kap su bırakın kapınızın önüne, hiç bişey kaybetmezsiniz. Sakın bana da ramazan diyip duygu sömürüsü yapma demeyin. Azıcık duygu sömürüsü yapıyor olabilirim ama amaç empati. Benim o hayvanları gördükçe vicdanım sızlıyor. Sıcaktan en az onlarda bizim kadar etkileniyorlar. Bir yudum su, biraz gölgeden başka da bişey aramıyorlar. 



        İnanın ben kedileri sevmem. Aslında sevmemekten ziyade ben kediden korkarım. Yakınıma kedinin yaklaşmasına bile dayanamam. Bi yavru kedileri severim o da yavru diye hani. Ama her yaz o kap kapının önüne bırakılır. Bu yaz yine haziran ile birlikte günlük rutinim oldu. Komşularda saolsun ben unutunca boş bırakmıyorlar. Bide iki yavru kedi var sokakta, onları da sütsüz bırakmıyoruz artık. Ama son iki haftadır biri bıraktığım kapları alıyor, atıyor bişey yapıyor. Tabi bir kap iki kap derken annem “evde bişey bırakmadın” diyince bende dondurma kaplarını delip, ip geçirip, ağaca bağlamaya başladım ama yok yine alıyorlar. Not bırakıyorum almayın falan diye ama nafile. Sonunda “buraya çöp atanın …” olayına döncek bu iş. Hangi dana alıyor bilmiyorum ama çok pis kafaya taktım bulucam onu. Ne diye alıyor henüz anlamış değilim. Ama o danayı bulunca da kabı kafasında kırıcam. Bu gecede balkonda pusuya yattım onu bekliyorum. Eee o zaman bana kolay gelsin.


                       Benim kap hırsızı dana ya dalıp asıl mesajı atlamayalım. 
                      LÜTFEN KAPINIZIN ÖNÜNE BİR KAP SU BIRAKIN. 





Benzer Yazılar

49 yorum:

Plaza Sesi dedi ki...

Aslım değil astımdır o (: dmi .
Sosyal proje aşığı Zamska ;keşke herkes senin gibi duyarlı olsa..

Mien dedi ki...

Keşke herkes bu kadar vicdanlı ve merhametli olabilse :(

Jysra Reçani dedi ki...

Çok haklısın...hepimizinki can ama onları anlayan az işte.Kime ne zararı var ki bir kap suyun.Muhakkak ki burada ki bir çoğumuza ve etrafındakilere güzel örnek oluyorsun.

şenay benderli dedi ki...

Çok doğru kesinlikle duyarlı olunması gereken bir konu.
O kapları alanı bulduğun zaman benden de selam söyle :))

Seyma Tanis dedi ki...

Maalesef başkalarına söylemek daha kolay geliyo insanlara..
Düşünsene 1 kap su koymak bile zor gelir oldu..
Bende senin gibi sadece yavru kedileri sevebilirim ama bir kap su koymak zor da gelmemeli..
İyiki yazdın canım sayende kaç kişi su koymaya başlayacak düşünsene :)

Drama Queen dedi ki...

Evimde beslediğim bir su kaplumbağam, bir tavşanım ve köpeğim var. Onlar bile su vermemize rağmen deli gibi su istiyorlarsa, sokakta yaşayan hayvanlar kim bilir ne kadar susuyorlardır bu sıcakta.

Duyarlı olmak iyidir. Sokak hayvanlarının da bizim kadar yaşamaya hakları var.

Kristal Kitap dedi ki...

Biz sürekli bırakıyoruz. Öyle minik kaplara falanda koymuyoruz ki çok çabuk bitmesin. Zaten havalar sıcak hayvanlar daha içemeden kurur gider su diye. :) Keşke herkes bu kadar duyarlı olabilse...

gizemlikimlik dedi ki...

güzel bir yere değindin zamska,bir yoğurt kabına su koymak yada arta kalan ekmekleri hafif ıslatıp bir yere koymak çok zor değil.

Zamska dedi ki...

Gizemlikimlik,
Kesinlikle haklısın. Ya evden çıkarken bile iki dakika bırakıverir insan kapının önüne.

Zamska dedi ki...

Kristal Kitap,
Ne güzel canım. Ben daha küçük kaba sahip çıkamıyorum nerde kaldı büyük. Umarım insanlar bişeylerin farkına varır.

Zamska dedi ki...

Drama,
Ne güzel söylemişsin. "Sokak hayvanlarının da bizim kadar yaşamaya hakları var" Umarım herkes farkına varır, harekete geçer.

Zamska dedi ki...

Plaza Sesi,
Astım, yalnız ve yanlış benim sürekli hata yaptığım üçlü =) Hemen düzelttim =)
Kızardım sanırım =)

Zamska dedi ki...

Mien,
Umarım bi gün her kapının önünde bir kap temiz su görebiliriz.

Zamska dedi ki...

Jysra Reçani,
Bu sıcakta öyle gölge arayan hallerini görünce dayanamıyorum.

Zamska dedi ki...

Şenay,
Bu gün hala yerindeydi. Beklediğimi hissetti mi ne?

Zamska dedi ki...

Şeyma,
Umarım öyle olur. Bir kişi daha koysa kardır.

O da Var Buddha dedi ki...

Plastik kaplar hafif kaldı,
Gidip paslanmaz aldık.
Sadece suyla vicdan rahatlatmayalım dedik,
Ne olduğu belirsiz kiloluk mamalar yerine,
Tek tek yaş mamalar seçtik.
Günün belirli saatleri üşenmedik,
Besledik.
Sıçtılar,
Temizledik.
Poşeti elimize ters geçirmek zor değildi ne de olsa.
Ha en sonunda 'Bu ne böyle, alıştırdınız bu hayvanları buraya' diyen site sakinini de,
Birlikte dövdük.
Ben ve senin, benim, O'nun gibi bir arkadaşım.
Bak tüm bunlardan önce bırak arkadaşı,
Tanıdık bile değildik.

maviye iz süren dedi ki...

çok duyarlı bir fikir, hatırlatttığın için teşekkürler :)

Sonsuz dedi ki...

Orrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrss... çocukları su koymaktan geçtim koyduğumuz kabı alıp g...tlerinemi sokuyorlar onuda bilmiyorum :@

Altın Zen dedi ki...

İnsanlar sitelerde yaşamaya başladıkça kapı önleri onların olamıyor maalesef. Ben o yüzden böyle bir şey yapamıyorum :(
Birde var ya bırak su koymayı kış günü karlı havada minik bir kedi bizim bloğa sığınmıştı. Bloğun holüne de saçma sapan salon çiçekleri koymuş oturanlardan birisi. Neymiş kedi çiçek diplerine pisliyormuş ve toprakları da etrafa eşeliyormuş o yüzden bina da duramazmış. Bu lafı söyleyenler de çiçeklerin ilerizekalı sahibinin kızları, babaları mı anneleri mı ya da ikisi de beraber kediyi binadan atmalarını söylemişler ve atmışlardı sonrada. Çiçekleri batsın. Sonra kuruyup gitti o mühim çiçekler bakımsızlıktan...
İnşaallah yakalarsın o hırsızı.

deeptone dedi ki...

aayy çok haklısın yaaa

Dördüncü Tekil Şahıs dedi ki...

Ben de bir kaç defa koydum. Ama durmuyor ki kapının önünde ya biri alıp atıyor yada taa ileriye sürüklenmiş ve içi boş oluyor. Bir de tam cadde üzeri olunca gelen geçen de çok :( Ya biri alıp atıyor(Ki kimsenin yerdeki kabı alıp atmaya zahmet edeceğini sanmıyorum. Biz yerden eğilip çöp almayan bir milletiz) yada köpekler falan devirip sürüklüyor bilmiyorum :(
Ama sen bağlamışsın bir de o kadar. Ona rağmen yok oluyorsa kesin biri alıyor demektir.
Çeşmeden su içen pisiye bayıldım.

Zamska dedi ki...

Maviye iz süren,
:)

Zamska dedi ki...

Deep,
Yazarken aklıma Parka Bakan Pencere yazında ki köpekler geldi. Ama bu kez bu güneşin altında kalmak istemezdim.

Zamska dedi ki...

Dördüncü Tekil Şahıs,
Su kabına sahip çıkmak cidden sıkıntı. Aslında belediyeler koyuyor ama henüz ne yazıkki yaygın değil.

Zamska dedi ki...

Altın Zen,
Sinir oldum şimdi onlara. Ne olcak sanki. Kedi onları gübre derdinden kurtarmış. O kadar laftan sonra bari çiçeklere sahip çıkmayı başarsalarmış. Bu insanları anlamak cidden zor.

Zamska dedi ki...

Sonsuz,
Bilemedim ki. Nası bi kafa onlarınki

Zamska dedi ki...

Buddha,
Hak etmişler ama o dayağı.

Ruhsuz Atmaca dedi ki...

Çok alakasız olacak gibi ama bizde de bir manyah kedi karşı çatıya doğurdu, çatıdan çatıya kedi besliyoruz :)) Yemek sıkıntı değilde su cidden sıkıntı oluyor.

Demirbey dedi ki...

O suyu sigara söndürmedi olarak kullananlar da var. Yine de okuyan eden varsa bilsin ki, o plastik kaplardaki suyun da gün aşırı tazelenmesi gerekir (okulunu okudum 7 sene, lütfen!!) daha iyi olacak onlar için

Zamska dedi ki...

Ruhsuz Atmaca,
Kedi doğurcak başka yer bulamamış mı =) Nerelere çıkmış öyle =)
Hiç değilse aç kalmıyor sayenizde. Toparlanınca iner belki çatıdan =)

Zamska dedi ki...

Demir Bey,
O sigara işi aklıma gelmemişti hiç. Akşamları stajdan dönerken suyu değiştirip temizliyorum. Balıklardan kalma alışkanlık =) Yalnız o kabı kaç günde bir değiştirmem gerekiyor. Plastik ya hani ondan soruyorum.
Not: 7 yıl okul çok korkutucu. Gerçi iş daha korkunç bende ki de laf..

Demirbey dedi ki...

Maaş bağlandığı takdirde okulun bitmemesi daha cazip tabii, streşsiz, mis..
Havalar çok sıcak olduğundan plastiğe konulan suyun kalitesi, tadı 2 günde fena oluyor. Plastikten suya migrasyon hangi boyuttadır ona birşey diyemem, ama iki gün sonrasında miktar ciddileşecektir diye tahmin ediyorum. Öyle işte (:

İlk İnsan dedi ki...

Köpeklerde sık sık uğrar ama bizim mahalle kedilerin hakimiyetinde apartmanımda da vicdanlı insanların olmasından gururluyum ama çözüm olmuyor. Bi nebze fayda ama yazın susuz kışın tir tir titreyen hayvanlar. İnsanın içi parçalanıyor.

Bu hayvanları eşya gibi hesapsız satın alıp sokağa bırakanların önüne de geçilmeli. Yani öyle testler öyle uygulamalar olacak ki sadece gerçekten o hayvanla arkadaş olabilecekler satın alabilecek ve mümkünse ırk ayırmadan barınaktan alacaklar.

Zamska dedi ki...

Ilk insan,
Yavruyken köpek alıp biraz büyüdüğünde tek gözünün görmediğini fark edip "kaziklandim" diyeni duydum ya sanki süs esyasindan bahsediyor. Benim için evcil hayvan büyümeyen çocuk. Ama gel gör ki bi heves uğruna alan çok.

Revnak dedi ki...

Çok yorum var hepsini okuyamadım. Bu nedenle tekrara düşersem kusuruma bakmayın :) Öncelikle bu duyarlı davranış için tebrik ederim. Hayvan sevgisini tatmayan birisinin anlayabileceği bir konu değil bu. Balkonumuzda kuşlar, kapımızın önünde kedi ve köpekler için daima yiyecek ve su bulunduran bir ailenin ferdi olarak diyebilirim ki Allah merhametsiz insanın şerrinden korusun. Kapının önüne su vs koyuyoruz diye mahalleye çok fazla başı boş hayvan dadandı diyerek bizi azarlayan komşularımıza da Allah merhamet versin.

deeptone dedi ki...

akşamları ve haftasonları daima yalnızım zaman çok kii :)

Zamska dedi ki...

Deep,
Yalnızlık ve sen bana çok garip görünüyor. Ciddi söylüyorum gördüğüm en muhteşem insansın. Harika şeyler yazan bir insanın, anlatacak çok şeyi olan bir insanın yalnızlığı tercih etmesi bence haksızlık ki. Not: Bu kız sana hayran =)

deeptone dedi ki...

ay ben yalnızlığı çok seviyom ki. aile akraba var tabii ki. arkadaş filan yok ama. ya ben hep okul eğitimle uğraştım. ders kurs burs. yurtdışında okuyup geldim. izmir ankara istanbul amerikada okudum çalışıom işte. yerleşik olamadım ki. mütercim tercümanım yaaa. yalnız olunca gözlem kolay oluyor işte. bak bu akşam örneğin, nişantaşında yürürken caminin yanından geçtim, dua eden insanlar vardı, bu akşamki yazıyı yazdım eve gelip. evde de arjantin hollanda maçını izledim çekirdek ve gazozla :) gerçekten bak daima yalnızım ya. kendi seçimim. sanırım okul derslerden sonra da kitap sinema tiyatro konserden filan insanlara zaman kalmıyo galiba. ev işi bi de tabii. yemek ütü. gece de uyku öncesi blog yorumları felan. arkadaşa zaman olmuyo ki. üstelik iki işte çalışıyom. çevirmenli işte yazılı sözlü bi de ingilizce business dersleri veriyom filan. :)

Zamska dedi ki...

Ne çok şey yapmışsın. Dil.. hım buda çok mantıklı. =) İki iş zor olmuyor mu ki? Ne kadar güzel ya. Dilleri seviyorsun.
Yalnızlığa gelirsek ki ben yalnız kalmak istiyorum derken bile yanımda birini götüren bi tipim. Düşünüyorum şimdi yazar olup yalnızlığı sevmeyen mi var. Ben senin için ne diyorum biliyor musun? Ruh okuyan=) kızma ama iyi manada =)
Kitabına başladığım andan beri Deep ne yer ne içer ne yapar merak edip duruyorum.
Umarım sorularımla bunaltmamışımdır =)

Zamska dedi ki...

Revnak,
Ev alma komşu al diye boşuna dememişler. Bu komşular hatalı diyip geride iade edemezsin ki.
Tplansalar ne olcak sanki bi zararları var. Ah bu insanlar.

Emrah Özdemir dedi ki...

Çok güzel şeyler yapmışsın . Korktuğun halde yardım etmen çok güzel. Umarım insanlar dışarıdaki hayvanları görür ve bir kap su bırakır.

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Teşekkürler Zamska..
Benim unuttuğum sokak hayvanlarını böyle düşündüğün için..

safransarı dedi ki...

Çoook sıcaak..
umarım herkes senin kadar duyarlı olur / olabilir..

Zamska dedi ki...

Emrah,
Ben suyu bırakıp ortalıktan kayboluyorum. Korkumun boyutları =)

Zamska dedi ki...

Safransarı,
Cidden çok sıcak. Bir kap su istedim bakalım belki bırakırlar =)

Gülni... dedi ki...

Harikasın!!
Beni köpek ısırdı yine de korkmuyorum ben..
Hayvanlar nedensiz hareket etmezler korkma..Hele kediler zeka küpü onlar :)

Bir Delinin Pembe Defteri dedi ki...

Böyle paylaşımlar görmek oldukça güzel :)

Sevindim; birileri daha duyarlı demek ki :)

Sevgilerimle...

Zamska dedi ki...

Bir Delinin Pembe Defteri,
Kap tamamda yazıyı akla getiren sensin be canım =)
Teşekkür ederiz =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.