MUTLU OLMAK İSTEYEN ADAM

/
36 Yorumlar

                          “Herkes kendine dair kendine özgü şeylere inanır.”
      Mutlu Olmak İsteyen Adam`ı okuyalı baya olmuştu. İkinci defa okuyunca bu kez bahsetmeden geçemedim. Piyasada gezen kişisel gelişim kitaplarından kat ve kat işe yarayan bir kitap. Kurgunun içine yedirilen mesajlar öyle sağlam ki okurken farkına bile varmadan kendinizi değerlendirme ihtiyacı duyuyorsunuz. 

  
     Julian bir İngiliz ve öğretmen.  Bali`ye tatil için gelmiştir. Tatilinin son günlerine yaklaşmışken duyduğu bir şifacıya gider. Herhangi bir sağlık problemi falanda yoktur. Japonya başbakanını iyileştirip,  karşılığında ödeme olan yerfıstığı alan Samyang Usta`yı doğal olarak merak etmiştir. Ama adam beklediği gibi pek çıkmaz. Ne gösteriş içindedir, ne de bir yaşlıdan fazlası gibi görünür. 


     Julian, Samyang Ustaya hiçbir sağlık problemi olmadığını söyledikten sonra kendini Samyang Ustanın ellerine bırakır. Ama bu ciddi anlamda. Uzanır ve Samyang usta başından ayaklarına doğru vücudunu elleriyle kontrol etmeye başlar. Ayak baş parmağına uyguladığı basınçla birlikte bizim ki de çığlığı basar. Hayatında hissettiği en büyük acıyı o an hisseder. Ayak başparmağının acımasının sebebi ise mutlu olmamasıdır. Bizim usta açık açık başkasının ayak parmağını sıksam acımaz der. Çünkü herkesin ruhundaki acının çıkış noktası başka bir yerdedir.


     Julian`nın rahatsızlığını keşfeden Samyang usta bu kez onu tedavi etmeye başlar. Bu tedavi öyle eczaneden şu ilacı al, tok karnına iç tarzı değildir. Bir psikolog gibi karşısına alır ve konuşmaya başlarlar. Samyang usta birbirinden ilginç gerçeklerden bahsederken, Julian ağzını şaşırmaktan kapayabildiği vakitlerde sorularını sorar. Tedavinin ilacıysa ustanın Julian`a verdiği görevlerdir. 


     Julian aslından bir çok şeyden memnun değildir. Bunları ise Samyang`la geçirdiği zamanlarda keşfetmeye başlar. İşinden memnun değildir ve görevler sırasında aslında yapmak istediğini bulur. Ailesi, kendisi.. o kadar çok şey vardır ki memnun olmadığı. Tabi en çokta kendisine dairdir. Yapmak istedikleri için asla cesaret gösteremez ki bu bence şuan bir çoğumuzun problemi. Kendisine inancı zaten bi çoğumuz gibi hiç yoktur.


     Usta Julian`a çeşitli görevler verir ama bu kendine hizmet etsin diye değil. Aslında tam tersine Julian kendi benliğine hizmet etsin diye. Şöyle ki Julian vücudunu hiç sevmez, hatta sırf bu yüzden özgüveni paspas görevi görür. Vücudundan memnun olmadığı içinde karşı cinsin ilgisinin olmamasından yakınır. Samyang ustada kendimizi nasıl görürsek başkalarının da bizi öyle göreceğini söyler. Bir film dükkanına gidip Julian için kusursuz olan Nicole Kidman`nın soyunduğu film olan Gözleri Sımsıkı Kapalı filmini izlemesini ve orda Nicole`e sadece bir kadın olarak bakmasını söylüyor.  Böylece onun kusursuzluğunun özgüveninden kaynaklandığını görüyor.


      Hayır cevabı almaktan korkuyor mesela. Bu yüzdende kimseden kendisi için bir şey isteyemiyor. Usta hayır cevabının kolay kolay alınamayacağını söyleyip ondan bir gün içinde beş tane hayır cevabı toplamasını istiyor. Julian`da milletten işeyler isteyip hayırlarını toplamaya koyuluyor. Ama bende onunla birlikte “hayır”ı almanın ne zor olduğunu fark ettim. Bundan daha farklı görevlerle yavaş yvaş kendini keşfetmeye başlıyor. Ve kitap kendine dair  gerçekleri görmeni sağlarken bir yandan da sana alternatif çözüm yolları sunuyor.


      Laurent Gounelle ile tanışalı baya oldu sanırım. İlk Tanrı Daima Tedbil-i Kıyafet Gezer kitabını okudum. Sonra çıkar çıkmazda bunu. İncecik ve çabucak okunan bi kitap. Dili son derece ustaca kullanıp tek sayfası bile sıkmıyor. Tavsiyem iki kez okuyun bir kez de değil. İkincisini mümkünse ağır ağır.
NOT: Görme engelliler için sesli kitap okumak isteyen bir arkadaş vardı. Bilgi istemiş. İletişim kısmına yazmış ancak mail adresini yanlış yazmış. Güzelim oturdum kombinasyon yaptım abartısız 3 saat denedim farklı farklı ama yok olmadı. Eğer bunu okuyorsan mailin hazır haberin olsun.

Şarkımsa....





Benzer Yazılar

36 yorum:

kadriye dedi ki...

Bende seviyorum bu yazari ve iki kitabinida okudum çok behendim

safransarı dedi ki...

ne güzel yorumlamışsın / yazmışsın.
ismide dikkatimi çekti
aldım listeye

Cadıyım Ben dedi ki...

okuyacağım kitaplar listesine eklendi :)

Zamska dedi ki...

Kadriye,
İki kitabına da bayıldım ama sonuncusunu henüz alıp okuyamadım

Zamska dedi ki...

Bi Gerizekalı,
Güzel kitaptır =)

Zamska dedi ki...

Safransarı,
Umarım beğenirsin. Ben sevdim bu yazarı ve kitaplarını =)

Zamska dedi ki...

Cadıyım Ben,
Okuduktan sonra beğenip beğenmediğini öğrenmek isterim =)

Drama Queen dedi ki...

Zamskaaaaaaaa ben geldim. :)

Bu yazarın Tanrı Daima Tedbil-i Kıyafet Giyer diye bir kitabı vardı değil mi? :) İlk önce bu kitabı, sonra da senin önerdiğin kitabı okuyacağım. :)

deeptone dedi ki...

heeey bak bunu okudum daha önce yazmıştım blogumda 2 sene önce bak bu kitaptaki önerileri uyguluyom ben ama biliyon muuu :) bu önerilerle utangaçlıktan kurtulmaya çabalıyoom :)

Emrah Özdemir dedi ki...

Çok güzel kitaplar ben okumuştum :) ama . Emeğine sağlık .

Plaza Sesi dedi ki...

zamska o kadar okunacak kitabım vardı ki :( bir yenisi daha eklendi.Teşekkür etsemm mi ki?!MÖasrafa soktun ayol (:

melodram dedi ki...

Kişisel gelişim kitaplarına karşı bir bıkkınlık hakim üzerimde ama olabildiğince merak ettim kitabı. Not aldım, umarım geç olmadan kitabı bulur ve okurum. :)

maya dedi ki...

Okunmayı bekleyen ve okumak istediğim o kadar çok kitap var ki, listeye eklendi!!!

Zamska dedi ki...

Drama,
Bir kitabı daha var bende onu alıp okuma planları içerisindeyim =)

Zamska dedi ki...

Deeptone,
Bende ikinci kez okuyunca yazmadan edemedim. Kız kardeşimde uygulamayı denedim bende ama bizim ki isteksiz olunca güme gitti. Sende işe yarıyor mu? umarım yarar =)

Zamska dedi ki...

Emrah,
Tuttum bu yazarı ben ya =)

Zamska dedi ki...

Plaza,
Ben genelde küçük bir küfür salıyorum dudaklarımın arasından ama sen bilirsin..=)

Zamska dedi ki...

Melodram,
Kişisel gelişim gibi onu bunu yap demiyor ki. Kurguya koymuş. İşin güzel tarafı o. Yoksa ben kişisel gelişim hiç sevmem =)

Zamska dedi ki...

Maya,
O listelere para yetmiyor ki =)

deeptone dedi ki...

tatil keyifli miiiii :)

Zamska dedi ki...

Deep,
Hemde çok kızlarla sabaha kadar oturuyoruz =) oksijenden sanırım =) stajin son bir haftasını raporla yedim =) staj bir hafta uzandı =) dedemi de kandırıp yürüyüşe çıkarınca dönüşte hep aynı azarı işitiyorum =)

Zamska dedi ki...

Deep,
Hem bak ne dicem ben sana. Şu TED Talk olayı vardı ya son görüşmemi yaptım dün. Gerçi elektrikler kesildiği icin telefonda oldu o yüzden etku azalmış olabilir ama umudum hala var =)

Plaza Sesi dedi ki...

ya tatlıcım sen nerelerdesin?Özledim desem!

Seyma Tanis dedi ki...

Kitap yorumu böyle olur işte merak uyandırır :)
Teşekkür ederim canım benim alıp okuduğumda gelirim kiii :))

kafa'm bihoş dedi ki...

mahalle kahvesini okuyorum şimdi, sonra hikayem paramparça, sonra salpa.
ondan sonrasına ekledim bunu bak.
normalde sevmem de öyle kitapları. kişisel gelişim filan. ama "mutlu olma isteyen adam" kişisel gelişim kitapları gibi sıkıcı ve itici durmuyor

maviye iz süren dedi ki...

hala okuyamadıklarımdan, şarkı çok hoş :)

Zamska dedi ki...

Bende özledim tatile doyamadim ondan oldu

Zamska dedi ki...

Şeyma,
Teşekkürler canım. Beklerim.

Zamska dedi ki...

Kafa'm bihoş,
Merhaba, hoşgeldin =)
Ooo sende liste baya uzun=) kişisel gelişim değil kurgu ama yedirmiş içine. Umarım beğenirsin.

Zamska dedi ki...

Maviye iz süren,
Dönmüşün =) Seviyorum bu grubu =) Okursun umarım =)

selma yunak dedi ki...

Siz böyle güzel kitaplar okuyup anlatırsınız. Ben merak eder gider alırım. Ama sınav sonrası okurum. Sanırım bana gerekli bu kitap. "mutlu olmak isteyen hatun" diye :))

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Bu aralar okumam gereken bir kitap bu.
Umarım benim içinde faydası olur.
Teşekkür ederim.

Zamska dedi ki...

Selma,
hahaha. Ben kitabın bu adınıda çok sevdim ama =)

Zamska dedi ki...

nursalkimi,
Kesinlikle okumalısın. Bakarsın sana çok iyi gelir =)

minik mini dedi ki...

listeme ekledim,epey kabarık listem :)
sevgiler

Zamska dedi ki...

Minik mini,
Sıra gelince beğenip beğenmediğini merak ederim =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.