KARARSIZ BEN #5

/
56 Yorumlar

    O kadar uzun zaman olmuş yazmayalı ki özlemişim sanırım. Tatilin şeyini çıkarmakla o kadar meşguldüm ki her şeyi geri plana attım. Halbuki İstanbul`dan giderken plan bayram sonrasında dönmekti. Ama tabi ki işin içinde ben olunca planlar gümledi. Planla ve programla yaşamayı bir türlü beceremedim. Ben mezun olunca nasıl çalışır hiç bilmiyorum. Galiba herkes haklı sık sık işimden kovulacağım.


    Dedemin yanında olmak cidden harikaydı. Meğer ne kadar özlemişim ben onu. Tabi onu kandırıp yürüyüşe çıkardığımdan o benden pek hoşlanmıyor ama iyi tarafı beş dakika sonra unutuyor bana olan öfkesini. Beni çok hatırlamasa da öğlen uykusundan sonra “Bi kız vardı ortalıkta dolanan” diye beni soruyordu. İtiraf ediyorum o uykuya yatınca bende plaja kaçıyordum bazen. Bide ilk defa bu kadar kalabalık bir bayramım oldu. İşte benim plan bayram sonrası dönüm stajımın kalan son bir haftasından kurtulmaktı. Ama birden kuzenim ve parlak fikirleri ortaya çıktı. 


     Kuzenim olaya bir dünya klasiğiyle girdi. “Hayata bir kez geliyoruz.” Sonra başladı anlatmaya. Dünyada gezilecek çok yer var, hayatın keyfini çıkarmak lazım. Otur otur nereye kadar. Sonra ben kendimi Karadeniz turuna çıkmış buldum.  Ama sonra doğu Karadeniz’i tamamlamışken bizim paralar suyunu çekti. Orta ve batı başka bahara kaldı yani.  O gazla sahildeki bir yelkenliyi çalıp dünya turuna çıkmadığıma şükrediyorum.  Gönül isterdi alalım ama şu koşullarda ancak çalabiliyoruz. 


      He staja ne oldu derseniz, çok akıllı ben kuzenimden rapor rica ettim. Ama o benden de akıllı çıkıp kendi rapor yazmış. Faxı ben göndersem belki şansım olurdu. Geri dönünce adam karşıma geçti geçmiş olsun dedi. Bende doğal olarak sağ olun falan dedim. Çabuk iyileştim falan dedim. Adam da keşke biraz daha kalacağını söyleseydin izin verirdik sende raporla uğraşmazdın dedi. Bende adamın nerden anladığını anlamadım ve mal mal baktım. “Soy isim” dedi. İşte uzun yıllardan sonra ilk defa yüzümün kızardığı an. Teknik olarak hiç yalan söylemedim. Sadece rapor şey yaptım. Yine kötüydü. Kendimi lisede okuldan kaçan çocuk gibi hissettim. Gerçi aynı taktiği uyguluyordum ama daha dikkatli davranıyordum bir zamanlar.


     Sonuç staj sonunda bitti. Dünyanın en mutlu insanlarından biriyim. Tatilde yanıma bir sürü kitap aldım. Sonuç hiçbirini okumadım. Zaten annem bayramdan sonra babamla hepsini geri gönderdi. Tabi bide “ben sana dedim ama sen okumazsın bunları.” diye söylenip durdu.  Yine yeniden haklı. Ama şimdi hepsini okumaya hazırım hem de özledim. Bide yakın zamanda kaçık patronuma uğramam lazım. Yani çalışmaya başlamam. Staj ve tatil derken benim cebim cidden boşaldı. 3 yıldır ilk kez babamdan harçlık istedim. Çok ezik. Tüm  ekonomik özgürlüğüm pencereden uçtu gitti hani. Bir de o para isteme olayından nefret ettiğimi ve utandığımı fark ettim. “Sonuçta harçlığın var mı kızım” sorusuna her gün “Benim param var baba” diye cevap veren kızın yerinde artık yeller esiyor. Galiba şu özgür kız ayakları yüzünden ne baba ne koca parası yemeyi beceremeyeceğim onu da anladık.


     Ah birde okuldan bir hocam aradı asistanlık teklif etti. Aslında bu ikini teklif. İlk teklif eden hocanın yanında şuana kadar hiçbir iş yapmadı millet. Rahatlıkta sınırsız. Ayrıca çok şeker bir insan. Bu son hoca ise azıcık garip. Ne zaman ne yapacağı pek belli olmuyor. Ayrıca dersinden de kaldım hani. Ayrıca fil hafızası var ve çok fazla şey istiyor ve yaptırıyor. Kararsız kaldım sanırım. Aslında kalmadım. Zor hocayı seçeceğim sanırım. Sebepleri tamamen bencilce. Belki bir yıl burda gelip iş yükümden, hocadan yakınacağım ama cv`de onun adı konuşur, şey bide unvan. Sorun o şeker insana benim için deli uğraştın, stajım için uğraştın, cv`me adını yazmam için izin vermişken birde eşimin adını da yaz dedin. Ben kalkıp sana nasıl seni değil onu tercih ettim diyeceğim?  İçimde ki çatışmaya çözüm yolu bi türlü bulamadım. Bakalım mantık mı yoksa o vicdanımsı duygusal kızım mı kazanacak.

Çok şekerler =)





Benzer Yazılar

56 yorum:

Plaza Sesi dedi ki...

Stajdan kurtulmuşsun ...Miss <3
Bende dedemi çok özledim yaa :((
Benim yerime de öpseydin..

selma yunak dedi ki...

Koca parası yemek olmaz ya.
Stajın bittiğine sevindim.
Git özgür kız ol yeniden :)
Dedenin kıymetini bil bende kalmadı :(

dr blue dedi ki...

Karadeniz turu.. Muhteşem. :)) (gerçi karadenizde okusam da, tur olunca bi daha cazip geliyor) :)) Şu baba ve koca parası için de katılıyorum ya, pek hoş değil. Allah kimseyi dara koymasın. :))) Ben de muhtemelen kendim kazanıp kendim harcıcam, inşallah yani. :)))

Seyma Tanis dedi ki...

Özgürlük gibisi var mı ya :)
Stajın da bitmiş çok sevindim :)
Yalnız karar vermen baya zor olacak gibi :)
Öperim ki kocaman :*

Emrah Özdemir dedi ki...

Benim stajım bittiğinde üzülmüştüm yaw nedense :D Teklif konusunda bence kolay hocayı seç .Ben olsam öyle yapardım :D

TuGBa inCi dedi ki...

Staj bitmiş her şey yolunda, Tatil yapılmış, daha ne olsun.
Hoca seçiminde de kolaya kaçma bence.

Persephone dedi ki...

Ne güzel şeysin sen tatil... Plansız yapılan gezmeleri seviyorum yau:) Koca parası yemek bazı kadınlara göre değil sanırım:))) Çoğu kadın çok sevse de kimisi de yapamıyor işte:( Belki de yapılmalı, bilmem hankisi doğru!? Sevgiler...

şenay benderli dedi ki...

Güzel günler geçirmişsin :))

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Dedenden daha önce de bahşetmiştin canım. Rabbim şifa versin diyorum zor..
Ama çok şükür siz hep yanındasınız.

Ne güzel bir tatil geçirmişsin tabi rapor vakası biraz kötü olmuş :)

Zamska dedi ki...

Plaza,
Evet ya kurtuldum sonunda.
Sende görsen İdili sevse deden bence harika olur =)

Zamska dedi ki...

Selma,
Babamdan isteyemezken başkasından imkansız =)
Başın sağ olsun

Zamska dedi ki...

dr blue,
Güzeldi ya, hem güzel hem eğlenceli.
En iyisi bence. İnsanın kafası rahat oluyor =)

Zamska dedi ki...

Şeyma,
Dimi dimi=)
O sevinmeyi bide bana sor.
Zor olana evet dedim. Umarım pişman olmam=)
Bendeee =)

Zamska dedi ki...

Emrah,
Yok ben hiç üzülmedim ya. Şu son öğrenci yazım. Neden staj var ya diye söylendim durdum zaten =)
Ben zora evet dedim dün =)

Zamska dedi ki...

Tuğba,
Kaçmadım kolaya. Buralarda söylenip duracağım gibime geliyor.

Zamska dedi ki...

Şenay,
Dönmüşsün sende dimi döndün ? =)

Zamska dedi ki...

Nursalkimi,
Sağ ol canım.
Rapor kötü oldu ama olsun ne yapalım. Kuzenin dikkatsizliğine benimde sorumsuzluğuma geldi =)

Zamska dedi ki...

Persephone,
Plansız tatil güzel ya bende seviyorum. Daha eğlenceli oluyor sanki =)
O iş benlik değil ya. Bana Çok utan verici geliyor.

pelin k dedi ki...

stajı olayı bitmiş ya ohh kafan rahat :))
şurda kalan azcık tatilin de keyfini çıkart.He bu arada tabi ki zor hocayı seç:)

şenay benderli dedi ki...

Evet :))

maviye iz süren dedi ki...

hoş geldin :)
stajda bitmiş ne güzel :)

Serafina LeGuin dedi ki...

Umarım hep özgür olur ve ayakların üzerinde durursun. Ayrıca kitapları okumaya hemen başlaaaaaaaaa! :)

Zamska dedi ki...

Pelin k,
Tatil hiç bitmese çok memnun olurum =)

Zamska dedi ki...

maviye iz süren,
Hoş bulduk. =)
Evet şükür bitti. =)

Zamska dedi ki...

Serafina,
Açığı kapatmaya başladım bile =)
Özgülük gibisi yok.

Zamska dedi ki...

Deep,
Keyfim yerinde doğrusu. Tembelliğe de pek bi alıştım.
Sen dersinde bakmaz mıyım=)

safransarı dedi ki...

Haydi bakalım silkelenme vaktiii :)

kitap eylemcisi dedi ki...

ne güzel dedenle vakit geçirmen , ne yazık ki 2 dedemi de kaybettim , sanırım kıskandım seni.Bu arada kolay gelsin staj ve çalışma hayatın için...

Bir Delinin Pembe Defteri dedi ki...

Bir kez daha anne haklı çıktı demek:) Karadeniz turunu ben de istiyorum gerçekten; ama sanırım bu da ertelediklerim arasında yerini almış durumda:) Dedenin kıymetini bil; kaybettiğinde çok özlüyorsun:(( Canım benim hoşgeldin; sık sık yaz emi..

Kocaman hem de koskocaman öpüyorum :)

minik mini dedi ki...

1996 dan beri gitmedim karadeniz'e,umarım birgün tekrar gidebilirim :)
dedelerle vakit geçirmek güzeldir,sevindim adına :)

deeptone dedi ki...

katatoni yazıma yaptığın yorumda da yanıtladım ama bak izak perlman konçertoları. ay çok sağol. dikkatimi çektiğin için. dinliyom şimdi. yaa. hep dinlerim artık oleeey :)

Ucan Karavan dedi ki...

Asistanlık eğlenceli olabilir, bence bi dene.. Yani sadece bence tabii ;)

Kafa Dergi dedi ki...

Yazının uzunluğu çok hoş Zamskaa. :) Çok seviyorum uzun, tatlı yazıları. Tam böyle. Çizimler de çok hoş. :) Ben de Kafa'ya beklerim Zamskaa'yı! :) :)

Şah Meran dedi ki...

Staj bitince ben üzülmüştüm ya :D dengesiz miyim acaba :D
ne stajı diye sorsam? çok merak ettim de :)

Gül Kaptan dedi ki...

Kolaya kaçsam benim içim rahat etmezdi, iyi etmişsin :)
Bende gezmeyi seven bir insan olsam keşke, tatile gittim ama nereye gitsek sürüklendim :)

Dördüncü Tekil Şahıs dedi ki...

İşte stajdan kurtulan biri daha :) Geçmiş olsun diyeyim o zaman.Umarım iş hayatında da herşey gönlünce olur :)
Ne güzel bol bol gezmişsin para da suyunu çekmiş ama olsun güzel anılar biriktirmişsindir :)
Yazıdaki resimleri çok sevdim bu arada ♥ :)
Zor her zaman güzeldir. İnsanı yorar ama olsun. Hangi hocanın faydalı olacağını düşünüyorsan onu seç tabi ki.

safransarı dedi ki...

ba ba baa yanıtta vermemiş hiç kimseye :d

Zamska dedi ki...

Kitap Eylemcisi,
Başın sağ olsun. Bende diğer dedemi kaybedince aklı başına gelenlerdenim sanırım. İyi dilekler için teşekkürler

Zamska dedi ki...

Bir Delinin Pembe Defteri,
Sık sık yazma işine ara verdim ama senin dönmene memnun oldum =) Umarım gidersin çok eğlenceliydi =)

Zamska dedi ki...

Minik mini,
uuuww baya olmuş. Ben ilk defa bu kadar çok şehir gezdim. önceden tek tekti =) Git ve oksijene doyyy=)

Zamska dedi ki...

Deep,
Baya geç oldu umarım kızmazsın=) Beğenmene çok sevindim.

Zamska dedi ki...

Kafa Dergi,
Bu ara baya tembellik yaptım çok yazı kaçırdım. Ama toplar son yazına kadar yetişirim =)

Zamska dedi ki...

Şah Meran,
Kişiler, İş,sıcaklık faktörü, tatil hayalleri gibi dış ve iç etkenlerin farklılık göstermesinden kaynaklanabilir =)

Zamska dedi ki...

Gül Kaptan,
Tatil de ben koşarım =)

Zamska dedi ki...

Dördüncü Tekil Şahıs,
Tüm iyi dileklerin için teşekkürler canım.
Bende çok sevdim resimleri.
Zoru seçtim kolayıyla projeye başladım ama şimdiden annemi ağlattı =)

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Yine baya zaman oldu bak yazmayalı..
Tatilin ne uzun yaa kıskancımdan çatladım :D

Zamska dedi ki...

Safransarı,
Yalan oldu dediklerim. =) Başımı işten kurtarınca umuyorum =)

Zamska dedi ki...

Nursalkimi,
Keşke tatil olsa. Başımı okul dışı projelerden kaldıramıyorum. Ne blog okuyabiliyorum ne bişey... :(

birgaripSeyma dedi ki...

Yüz yıl sonra benden yorum ay meslektaşız biz bi de ne zormuş. Ay ben gerçi meslekten sayılmam pek kötü öğrenci kariyerimden bir kurtulsam hocalarımla anlaşsam bana da bir iki teklif gelse mutluluktan ağlasaam :D Gene kendi derdine düşmüş ben her şey dilediğince olmuştur umarım taaa içimden senin için en güzel şeyleri diliyorum :)
Dedeleri ayrı severiiiiim :) <3
Kitaplar ayrı ben de taşırım sık sık boşuna onları ama yanında olması yetiyo bazen sanki :D

Serafina LeGuin dedi ki...

Nereye kayboldun? Bir ses ver...

Zamska dedi ki...

Serefina,
Dönüp arayı kapatırım ben yakında =)

Zamska dedi ki...

birgaripŞeyma,
Teşekkürler canım=) Çuvallamasam yeter şu sıra benim için =)
Kitapları da burayı da ihmal etmişim fena halde ama toparlama planları içerisindeyim =)

Zamska dedi ki...

Hilal,
Teşekkürler. Geri dönüp ilk bunu yapıcağım =)

Zamska dedi ki...

Gül Kaptan,
Çok teşekkürler =)

Gül Kaptan dedi ki...

Yeni bir mimle daha çalıyorum kapını :) http://devetusu.blogspot.com.tr/2014/10/part-of-booktan-mim-biraz-muzik-biraz.html

Zamska dedi ki...

Gül Kaptan, Teşekkürler ve tüm mimler itinayla cevaplandı =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.