TUTKULU NOTALAR

/
2 Yorumlar

     Zevkli olan her şey günah. Ne zaman bi çıkıntılık yapsam aklıma gelen bu. Ve bu adamlar cidden Günahkarlar. Ve ben bu adamlara bayıldım. Her biri birbirinden sevilesi, tapılası. Baştan çıkaran, hayaline dokunmak gibi bişey. 



      İşte tam olarak bu satırlarla aylar önce başlamış ama bi türlü ilham gelip başına oturamamış yarım bi yazıydı. İkinci kitap Sert Rock`ı okuduktan sonra gelen ilham çirkin ördeğimin okuluna geri dönmesiyle söndü gitti. Taaki bir filme kadar. Geçenlerde annem bi sinema bileti hediye etti. Tek kişilik ve istediğim filme gidebileceğim türden. Bizim Soft`da sevgilisinden ayrılma kararı alınca, onu da taktım koluma Çağan Irmak`ın filmine yetişmek için koşturduk. Filme geç kaldık bilet alamadık bizde bir dakika önce başlayan Bu İşte Bir Yalnızlık Var filmine girdik. İlk defa en önden film izledim. Ama maroton koştuktan sonra bide filme giremeseydim işte o zaman keyfim daha çok kaçardı.



       Kitap film ne alaka dersiniz alakaları yok aslında. Filmin kitabı Tuna Kiremitçi`ye ait ve ben okumadım da. Ama filmde Engin Altan`ın oynadığı karakterin müziği duyması bana Tutkulu Notaları anımsattı. Bende fırsattan istifade taa yazın bayramda okuduğum kitabı es geçmek istemedim. Yorumum unutma faktörleri göz önüne alınarak okunmalı. Ama belirtmeliyim ki tembel olduğumdan küçük bi kaç notla anında yorumlarımı kitabın içine yerleştiren bi tip oldum.


     Günahkarlar adında bir Rock grubu var elimizde, birde seks profesörü. Bu Günahkar dediğimiz grup ilk olarak söylemek gerekirse seksi. Konseri ver, müzikle hatunları kendinden geçir ve bırak sonrasında onlar seni kendinden  geçirsin tarzında tipler. Sed solist, Brian bizim karakterimiz ve gitarist, Erik bateri,  bide Trey ve  Jace var.



       Brain`in kafasının güzellikte doruk olduğu bi gece Myrna ile karşılaşırlar. Daha doğrusu otelin lobisinde grubu görünce Brian`i kendisi için seçer. Ve olay bi hafta sonu kaçamağına doğru yol alırken bazı şeyler  gidişatı değiştirir. İlki Brian`in Myrna ile sevişirken zihninde yankılanan, kulaklarına dolan notalar. Adam o anlarda yaratıcılığının sınırlarında dolaşıyor ki bu bana aşırı seksi geldi. İkinci olarakta Myrna`nın bu grubun hayranları üzerinde yapmak istediği araştırma. Bu araştırma onun işini garantileyecek. İşte bu faktörlerle birlikte uzun bir turneye çıkıyorlar.


       Gruptaki karakterlerin hepsi birbirinden farklı, kendilerine özgü bi çekicilikleri var, espri anlayışları. Grubun yaramaz en çapkın olanı Sed. Onu bu hale getirense geçmişte bir hatun. O gün bugündür acısını atmak için havada karada boş geçmiyor ve bu Brian`nin duygusal tarafını baya yaralamış. Adamın bi kaç kez sevgilisini araklamış ki Myrna ile karşılaştıkları gecede onun yıkımlarından biriydi. Bu yüzden Brian Sed konusunda çok ama çok kıskanç bi tavır sergiliyor. Kadına yanlışlıkla temas etmesine bile dayanamıyor.


      Brian Myrna göre oldukça duygusal ve genç. Ama kitapta aradaki yaş farkı hiç göze çarpmıyor. Myrna ise eski kocası yüzünden duygusal bi hezimete uğramış ve aşka da inanmayı bırakmış. Bağlılıksa en çok korktuğu şey. Dövmeli piercingli Brian`den bunu beklerken ilişkinin korkağı ve erkeği Myrna çıktı anlayacağınız. Ve bizim oğlana çektirdi. Adam daha fazla yakınlık isterken ne yazık ki o kendi korkularının üstesinden gelmek için çırpındı. Çırpınırken de ne yazık ki acısını bizim ki çekti bende sırf bu yüzden hatuna fena halde sinir oldum. Ama bakınca o da haklı. Ama Brian`ni bi kaç milyon tik daha çok sevince bende tüm yaşadıklarını görmezden gelip onu suçlayabiliyorum.


        Turne hayatıyla bi anda garip bi kadın çıktı karşıma. Sonra bi baktım tüm gurubu hizaya sokmuş karavanı temizletiyor, market alışverişine çıkarıyor, bu çılgın seksi şeylere yemek yapıyor. Despot anne karşınızda. Ama sonra bi bakıyorsun hadi grup yapalım modundalar. Beni bilen bilir kitapta dahi olsa paylaşmyı sevmem. Brian de paylaşmayı sevmiyor, Sed`i kıza bir metre yaklaştırmazken hop Trey, Myrna bu işi pişiriyor. Tamam aşktan önce bu haltları ye rock yıldızısın zaten daha azını beklemem  falan ama aşık olduğun insanla bana ters geliyor. İşte bu da Brian`e tek sinir olduğum nokta.


       Kitabı sevdim ben. Annemin doğa krizi tutunca İstanbul`da binaların arasında tek tük bulduğumuz mekanlardan birine gitmiştik. Gerçi kendini ağacın altına atmış İspanyol daha çekici gelse de kafamı gömüp kitabımı okudum uslu uslu. Yalnız uyarı vermeden geçemeyeceğim 18+ durumlar aşırı çok. Uygun duyuşsal ve bilişsel seviyede olmayanların okumaları tavsiye edilmez. 


       Ahh iki satır filmden bahsetmeden geçemeyeceğim. Ben filmi sevdim. Filmin atmosferini, müziğini, gezdiğim, dolaştığım, sevdiğim mekanlarda geçmesini de sevdim. Müziğini sevdim, müzikle olan ilişkisini sevdim. Ama filmde Atiye`yi sevmedim buram buram yapmacıklık kokuyordu. Engini cuk diye rockçı kalıbına da sokamadım. Ama filmin akışını Enginin oyunculuğunu sevdim. İçinde geçen sözleri sevdim. Gülmeyi beklemezken –film ile ilgili hiç bişey bilmiyorken ne beklentisi zaten- çokça güldüm. Gerçi Soft`la film izlerken fısıldaşmamızda etkili olabilir ama bizim ruh halimize iyi geldi. Bence filmide izleyin tıpkı Ayşe ile doluyken müziği duyan Mehmet gibi Myrna ile müziği duyan Brain`i de okuyun.

İşte benim Rock Gurubum....








Benzer Yazılar

2 yorum:

Merve Sevim dedi ki...

aylardır sinemaya gitmiyorum, çalışmak çok şeyden alıkoydu beni :( ayda bir sevdiceğimle bir filme mutlaka giderdik.. bu filmi de merak ettim ama sanırım internetten ancak izlerim ilerde..
kitaplarla uzun zamandır buluşamıyorum, öğrenci evinde yine bir şekilde elime geçiyordu bir kitap şimdi kpss harici kitap yok evde :)
ben de severim böyle değişik kitapları , işten çıktığımda senin kitaplıktan bir iki kitap seçip alabilirim bak :)
ay çok konuştum :)) musmutlu yıllar dilerim sana :) sevgiler canımm..

Zamska dedi ki...

ne kadar yoğun olduğunu tahmin edebiliyorum bende okul iş ve kursları birarada götürmeye uğraşıyorum =) umarım kpssyi halledersin ve zamana kavuşursun =) istediğini seç paylaşmaktan memnuniyet duyarım =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.