EVİMDEKİ YABANCI

/
2 Yorumlar

      Kitap elimde toz bezi oldu. Uzun zamandır ilk defa bi kitabı böyle uzun bi sürede okuyup bitirmeyi beceremedim. Okul, projeler, iş, kurslar derken ne olursa olsun fırsat yaratıp kitabı bitirmek için yırtınan ben bu kitapta öyle bi çaba harcamadım. 


     Kitaba ödevimi tamamlamaya çalıştığım uykusuz bi gecede yatmadan önce bişeyler okuyayım psikolojisiyle başladım. Bi yirmi sayfa falan okudum. Üşenmedim not aldım olaya hızlı girdi akıcı sanki diye. Ama sonra o akıcı dediğim kitap gitmedi bi türlü. Bana bu ara harbiden bişey oldu galiba. İçinde aşk geçen tüm kitaplar canımı sıkıyor beğenmez oluyorum. Halbuki en sevdiğim tür.




       Grace Banbury`nin annesi ve kendinden bir yaş küçük kardeşi kumarbaz. Annesi işi iyice abartmış ve en son oyunundada geriye kalan evlerini, o da yetmemiş kızını ortaya  sürmüş. Tabi evlenmek için kur yapmak şartıyla. Gerçi ne fark edecekse. Oyunu kaybedince de tası tarağı toplayıp ortadan kayboluyor. Yani kendisi anne olmaması gereken tiplerden biridir. 



         Grace kendisinin kumarda ortaya sürüldüğünden bi haber saf saf sadece evlerin gittiğini sanırken kardeşinin kapını çalıyor. Durumun dehşetini kardeşiyle birlikte atlatabileceğini düşünürken boş bir evden başka hiç bişey bulamıyor. Tabi bide eve gecenin bir yarısı giren yakışıklı bir adam. Bu adam Daniel Trockmorten yani kumarı kazanan adamdan başkası değildir. Kıza durumu anlatır ve onunla evlenmek gibi bir niyeti olmadığını da açıkça belirtir. Sanki kız onunla koşa koşa evlenecekmiş gibi.


        Daniel kızla evlenmek istemez ancak Grace`i görür görmez arzulamaya başlar. Sonuç birbirlerine meydan okurlar. İki hafta süreleri vardır. Eğer Daniel kızı bu süre içinde baştan çıkarırsa kız onun metrsei olacak. Ama olurda çıkaramazsa kızın babasından kalma viyolayı kıza geri verecek. Viyolayı istemesinin sebebiyse antika olması ve iyi para etmesi. Böylece kendine yeni bi hayat kurabilecek. Daniel`de vermek istemez çünkü ölmüş müzisyen babası bi zamanlar viyolanın sahibidir.


       İşler güzelce karışır, çok heyecanlı şeyle olur diye beklerken herşey çok süt liman kaldı. Konuşmaların böyle bi eğlendirici tarafı çok yoktu. Anlatım karıştı. Neler olduğunu genelde geriden takip ettim. Şimdi yalan yok sürekli yatmadan önce okudum ve uyuya kaldım. Kitabı her gece babam elimden almış nerde kaldım ettim olayı da karıştı doğal olark. Ama ben adapte olamadım kitaba. 


        Adamın ailesi skandal doluydu. Annesi, kendisi, kuzenleri hepsi. Kızın desen geçmişte yaşadığı olaylar ona acı çektirmiş, güven duygusunu da beraberinde götürmüştü. Tabi bunların hepsi Daniel`a yansıdı. Tüm bunlar olayı çok başka yerlere götürebilecek, harika bi işleyişle çok şey vaat edebilecekken ben kitapta bunları bulamadım. 


       Kadın karakter zaten ne istediğini bilmiyordu. Nasıl başladı nasıl bitirdi, nerde ne yatı ben anlamadım. Sanki bi kaç kişi içine kaçmış oda nasıl davranacağını bilemiyor gibiydi. Daniel kıza göre daha istikrarlı olsa da o da tam oturmuş bi karakter denemez. Bi kere kitapta duygu eksiklikleri vardı. Tam olarak ne hissettiklerini ben hissedemedim. Tahminler üzerine kuruluydu. Zaden bide bu Grace`in kardeşi Edward var onu koymasalar da olurmuş. Tam bir sünepe yaa. Fena halde sinir oldum. Adam hiçbir işi doğru düzgün yapamadı. Sadece ondan beklenen davranışlar olduğu için araya sıkıştıralım, serpiştirip bırakalım tipinde bi ezikti.


       Kitabı ben bi sevemedim, bitiremedim ama sonunu getirdim. Zaten yazarda baktım olmuyor hadi bitirim demiş olsa gerek. Son on sayfada hala final için olaylar yetişecek mi diye düşündüm. Öyle sonu lel acele karalanmış gibi geldi bana. Goodreads`den baktım kitap birde seriymiş. Çıkarsa okur muyum bilemiyorum. Belki yazara son bi şans daha veririm. Kitap elinizdeyse okuyun ama yoksa da bişey kaybetmiyorsunuz bence. İlla ki okuyacağım derseniz de bence ödünç alın. Ben öyle yapmıştım.

Sons of Scandal Serisi
1. Never Trust a Scoundrel
2. Never Dare a Duke
3. Never Marry a Stranger

Bu haftaki favori şarkım...



Benzer Yazılar

2 yorum:

Meltem Sarsılmaz dedi ki...

Tabii senin aşk hayatını bilemem ama bende de aynı durum söz konusu. Aşklı meşkli kitapları pek severim ama gel gör ki bu aralar sıkılıyorum. Ama sorunumu çözdüm ''Bana neden böyle şeyler olmuyor.'' kıskançlığı ile o tarz kitapları okuyamıyorum. Sonra bunalıma girip ben nideen yalnızım yiia filan diye takılmaya başlıyorum. Aman yok almayayım. :D

Zamska dedi ki...

Ya normelde bu tip kıskançlık bende hat safhadadır ama cidden bu ara böyle bi kıskançlık gütmeme rağmen bi türlü beni tatmin etmiyor kitaplar. Yalnızlık o kadar güzel geliyor ki şu ara. Kendine vakit ayıramıyorken bide başkası zor. Bunu diyorum ama içimdeki diğer bi seste kendini kandırma be güzelim aşk eğlenceli şeydir diyip duruyor =) umarım 2014 eğlenceli geçer bana bana herkese =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.