GÖLGE VE KEMİK - Leigh Bardugo

/
0 Yorumlar

        Fantastik bana iyi geldi. Uzun zamandır o kadar çok aşk okudum ki kusma noktama geldiğimi fark etmemiştim. Okuyorum okuyorum kitapları beğenmiyorum. Ama haksızlık ettiğimi de biliyorum. Bu yüzden uzaklaşmak için sipariş verdiğim Gölge ve Kemik yıllarca çikolata yememiş bi insana nasıl gelirse bana da öyle geldi.



          Kitabı bi blog da harika falan diye gördüm diye sepete ekledim. Alırken konusundan bi haberdim. Arka kapağa baktım orda da pek bişey yoktu. Ama sonuçta kitap fantastikti, ağlak bi aşk hikayesi yada kusmama sebep olacak erotizm –yayın evleri artık bi soluklanmalı- değildi.


        Gelelim konuya. Ravka, Fjerda, Kerch ve Shu Han adında dört ülke mevcut. Bu ülkeler birbirleriyle savaş haindeler. Bizi ilgilendiren şehirse Ravka. Bu ülkede büyücüler rahatça yaşayabiliyor. Diğer ülkelerde istenmedikleri, köle olarak kullanıldıkları falan söyleniyo kitapta. Tabi ben büyücü dedim de onlar öyle demiyor. Felsefeleri bambaşka bile olsa bana büyü demek daha kolay geliyor. Çünkü bunlar çeşitli gruplara ayrılmış farklı yeteneklere sahip insanlar.


       Ravka da Karanlıklar Efendisi var ki kendisi bir tek Ravka Kralına bağlıdır. Karanlıklar Efendisi bir Grisha –niye büyücü dememiş ki sanki- hem de en güçlüsü. Ve şehrin her tarafına Grisha`ları keşfetmek için Grisha gönderiyor. Böylece küçük yaştan itibaren onları eğitebiliyor. Eğitilmeye ihtiyaçları var çünkü güçlü olmak zorundalar. Karanlıklar Efendisinin bilmem kaçıncı büyü büyük dedesi ülkenin ortasına Karanlıklar Diyarı`nı yaratmış ve kimse oradan canlı çıkamıyor. Çünkü volcra adında uçabilen karanlık yaratıklar geleni geçeni mideye indiriyor. 



          Ve Alina olaya burada dahil oluyor. Çocukluk arkadaşı Malyen ile Karanlıklar Diyarına gittikleri bi görev sırasında işler yolundan oldukça çıkıyor. Hatun bunca yıl içinde tuttuğu gücü salınca ortalık karışıyor. O saatten sonra bi anda kendisini Karanlıklar Efendisinin önünde test edilirken buluyor. Yok ben yapmadım ,nerde ben de o güç ezikliğini ve şaşkınlığını yaşarken tek derdi aşık olduğu Malyen`den koparılmamak. 


        Yazar sağolsun baş karakterlerin güzel olma zorunluluğu varmış etkisinden kurtulup abartılı güzellikte olmayan bi kız profili çizmiş. Ama buna bağlı olarak özgüven yerlerde. Malyen yakışıklı falan ama kıza dönüp bakmıyor. Sadece onu arkadaşı olarak görüyor. Kızda kendini bi anda Küçük Saray`da yapayalnız Malyen`i özlerken buluyor. 


         İşler bundan sonra karışıyor. Çünkü gücü var ama nasıl kullanacağını bırakın nasıl ortaya çıkaracağından bile bi haber. Yepyeni bi ortam ve çevre. Karanlıklar Diyarını yok etmek için Karanlıklar Efendisi yıllardır onu beklediğini söylüyor ama o bunu nasıl yapacağını bi türlü bulamıyor. Resmen bulmak için çocukluğuna iniyor.


         Gücü ortaya çıkarmaya çalışırken sürekli çabalıyor. Kitapta çok fazla karakter ve yeni türler şehirler vardı. O yüzden ilk sayfalarında ne olup bittiğini anladığım söyleyemem ama sonrası muhteşemdi. Kafamda kim kim diye çok soru varken sayfalar ilerlerken kafadaki soruları silip durdu. Tabi işin en güzel yanı benim gibi hafızası kıtlar için kitabın başına tür ansiklopedisi koymalarıydı. Açık açıp baktım olayları kişileri çözene kadar.


        Olaylar tabi gitgide karıştı. Kim doğru kim yanlış, kime güvenmeli falan. Zaten bi kez de herkes göründüğü gibi çıksa şaşıracağım. Ama o Karanlıklar Efendisi yok mu?  Ahh çok tatlı bişey bence. O soğuk, güçlü tavırları, pişman, çekingen, utangaç ki şu son üç hali az çıktı ama çok çekiciydi. Benimkisi tamamen dürtüsel bişey ama adamın lafı geçtiği an kızla olmalı diye aklımdan geçirdim. Ee doğa bilirsiniz dişi gelecek nesiller için - kendisi için- doğadaki en güçlü gösterişli erkeği seçer. Boşuna mı erkek aslanda yele tavus kuşunda rengarenk kuyruk var. Malyen`e gelirsek başta kızdım ama sonda dayanamadım affettim. Herkes aşık olduğunu hemen anlayacak değil ya. Sonuçta kız yıllardır yanı başında kaybetmeden değerini nasıl bilsin.


        Benim gibi ek türe uzun süredir takılıp kaldıysanız iyi gelecek bu kitap size. Yazarın anlatım tarzı, hikaye örgüsü ve merak unsurunu beslemesi ustacaydı. Sıkılmadan okudum ki bi günde bitti. Fantastik severler zaten kitabı çoktan okumuştur diye düşünüyorum. Çünkü kaçırılacak gibi değil. İşin kötü tarafı serinin devamını beklemek. Şimdiden keyifli okumalar. 

     The Grisha serisi
1.  Shadow and Bone
2.  Siege and Storm
3.  Ruin and Rising

Kitabın tanıtım videosu....


Serinin ikinci kitabı olan Siege and Storm videosunuda yayınlamadan geçemedim...








Benzer Yazılar

Hiç yorum yok:

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.