MİM: HATIRA TOPLAMACA

/
19 Yorumlar
        Titania, Şenay ve Ayşe e. Mimledi ama ben bu hatıra işini pek kıvıramadım. O yüzdende bekletmek zorunda kaldım azıcık.  Mimi görünce ilk bi derin nefes alıp düşündüm. “Kızım sen hatıra ne sakladın?”diye kendime bir sordum. Hiç bişey mi gelmez insanın aklına. Benim gelmedi. Düşündüm düşündüm ama yok yani. Bu akşamda eve gelince şöyle bi evi kolaçan ettim bulabildiğim üç beş parça şeyi bir araya topladım. Hayır millet hatıra içinden hatıra seçemedi ben bulamadım. O yüzden bu akşam eve gelince odamın altını üstüne getirdim ve ne varsa ortaya döktüm. 


      İlk olarak çocukluğuma iniyoruz. İlk aldığım çerçevem. İçinde üçümüzün(kız kardeşim, erkek kardeşim ve benim) çocukluk fotosu mevcuttu. O timsahta yine çocukken yediğim McDonals oyuncaklarından geriye kalan son parça.


      Deniz kabukları gittiğim yerlerden bulduklarım, alıp getirmişim öyle. Deniz yıldızını Reklamcı Bey`in dedesinden dolaylı ellerle hediye geldi. Saklıyorum öyle kalmış. Aslında gittiğim her yerden taş getirme huyum var. Ama o kavanozu bulamadım kaldı.


      Bu ayıcığı kapının önünde buldum. O gün bugündür benle. Kim niye  kapıma bıraktı hala sır.


      Pembik araba hem bir kumbara(içini doldurmayı beceremedim hiç), hemde nikah şekeriydi. Kar küresi kız kardeşime ait bi hatıra o yüzden onu geçiyorum. Kaplumbağalar da kız kardeşimin bana hediyesi. Hepsine tek tek isim koydum.


       Şimdi hatıra az olunca, küpe yüzük bilekli topladım çıkardım. Sonra da saçmaladım dedim koydum. Bunlar ayırdım çünkü güzel bi günde o günün hatırasına alınmışlardı kıyamadım.


      Üç dört kimle gittiğimi hatırlamadığım sinema bileti var. Önemsemişim ki ayırmışım dedim ama bi köşeye fırlatmışta olabilirim emin değilim. Eskişehir ilk arkadaşlarımla gittiğim tatildi, tramvay biletlerim o yüzden kaldı. İzmir kart işte onu da ayırdım, gittikçe hatıra olmaktan çıkıyor. Bir iki de ona buna bilette kimle gittim cidden hatırlamıyorum. Annem demişti ama et yemezsen erkenden unutursun her şeyi…


        O gördüğünüz peçete tam olarak Ygs`yle tanıştığım güne ait. Kullanmalara kıyamadım. Tavşan küçük bi çocuktan, twittide bi arkadaştan hediye.


        Fincanımmm. Bende şöyle bir huy var. Birine bir hediye alıyorsam aynısından kendime de alıyorum. Ne aldığım fark etmez ona alıyorsam kendime de mutlaka almalıyım.  Aslına bakarsanız bu şu da demek, hediyeler özenle ve beğenilerek seçiliyor. Benim sevmediğimi başkasına almıyorum. 


      İtalya şekilli anahtarım bir arkadaşımın subay olan abisinin görevden dönerken getirdiği bi hediye. Çok seviyorum hatta daha öncesi de hiç anahtarlık kullanmazdım. Araba çook sevdiğim birinden hediye. Küçük kız heykelini de anneciğim almştı. Gelelim o kitap ayraçlarımı koyduğum kaba. O benim ilk okul suluğum. Kafasını çıkarıp böyle kullanmaya başlayalı yüz yıl geçti. Sallayınca simler geliyor diye efsane severdim.


        Küçük Prens sevdiğim kitaplardandır ve çok sevdiğim bi ablamdan hediye. 2006`da kapağına bişeyler karalayıp hediye etmişti. Ne zaman pes etmeye kalksam, kendime inancımı kaybetsem açar bi kez okurum.


       Penguen ve Uykusuz`un yıllardır sayılarını topluyorum. Başta kız kardeşim yapardı sonra bana alışkanlık kaldı. Bu da sağda solda bulup, paketlemediklerimden.


      Gelelim bu kutuya. Kız kardeşimde bundan bi tane daha var. Hatun temiz çalışıp, tüm hatıralarını biriktirmiş. Kıskandım mı ne?
Galiba bunu en son ben yaptım. Yapmayan varsa bilsin ki “zamska seni mimledi”.




Benzer Yazılar

19 yorum:

şenay benderli dedi ki...

Yine varmış baya hatıra :))

Plaza Sesi dedi ki...

aynen ya (: hepside çok sevimli

Drama Queen dedi ki...

Sokakta bulduğun ayıcığı görünce ayyy ne şeker şey diye bağırdım. :)

Ben de deli gibi uykusuz, penguen ve ot dergi biriktiriyorum. Her yer öyle doldu ki ne yapacağımı bilmiyorum artık. :)

Zamska dedi ki...

Şenay,
İki saate yakın aradım taradım ve bunlar çıktı. 20 yıl için az ki.. Değil mi?

Zamska dedi ki...

Plaza Sesi,
Hatıra kapsamına sokabilceğim ne varsa topladım =)

Zamska dedi ki...

Drama,
Onlarla başım dertte. Annem sürekli "herbiri bir yer dağınıksınız" diyor haklı. Baban elinde kutuyla geliyor "Hasılatı toplayın ben kaldırırım. Güzelimi daha fazla kızdırmayın" diyor kıskıs gülüyor.
Tavsiyem kutularken arşivle bizim gibi saçma salak olmasın. Gerçi sende ülke ev sorunu var hangisi nerden çıkar bilinmez ki. bi yerinde durmuyorsun =)

Gülni.. dedi ki...

Harika bir ara bende yapmak istiyorum ne güzel anılar biriktirmişsin :) Dilerim hep güzel hatıraların olur :)

Zamska dedi ki...

Gülnihal,
Evet sende yapmalısın. Şuan seni mimledim Kaçışın yok. Yaka silkeceksin sonunda bende diye korkar oldum =) Güzel bi mim. Böyle kim neleri saklamış neye değer vermiş görmek güzel oluyor. Teşekkürler canım. Hepimiz güzel koca hatıralar biriktiririz umarım =)

Seyma Tanis dedi ki...

Ay ben olsam meraktan çatlardım bulamazsam da o ayıyı atardım :D
Çok güzel ama anıların ;)

deeptone dedi ki...

ama fotolar öle şirin ki yaa :)

Mien dedi ki...

Ayıcığı kim,neden bıraktı acaba ya,ben de merak ettim bak :D

ayşe e. dedi ki...

kitaplar harika :) bridgerton serisi,tess geritsen,dan brown.Kitap zevkin on numara :)
senin de varmış ki baya :)

Zamska dedi ki...

Mien,
Bende çok merak ettim ama yok. Not falan bıraksa satır arasından anlam, yazı tipinden kişi ararım ama yok. Sherlock lazım buna...

Zamska dedi ki...

ayşe e.
Teşekkürler canım. Bazen tek bir türe, yazara takılsam da çeşitlilik yaratmaya çalışıyorum=)
Tüm hatıra servetim bu kadar. =) Mim için ayrıca teşekkürler =)

Zamska dedi ki...

Şeyma,
Ne bir not, ne bi gören var. Ama o ayıcığı da atmalara kıyamadım ki =)

maviye iz süren dedi ki...

küçük prens ve diğer hatıraların çok tatlı.
kedili bardakları ben de çok seviyorum gördükçe alıyorum :)
hep güzel hatıraların olsun..

Dördüncü Tekil Şahıs dedi ki...

Yaa bir sürü hatıra bulmuşsun işte bak :) Ne güzel :)
Ay suluk görünce bir duygulandım nedense ya :)
Kaplumbağaların çok tatlı :)
Unutkanlık bende de çok var yaa :( Etle de hiç alakası yok o zaman ben yiyorum çünkü :)
Küçük prensi hala okumadım ben ya :(

Zamska dedi ki...

maviye iz süren,
Kedi sevmiyorum ama kedi figürlü şeylere bayılıyorum.
Tüm iyi dileklerin için teşekkürler =) Bumerang gibi olsun sonunda seni bulsun =)

Zamska dedi ki...

Dördüncü Tekil Şahıs,
Bir arkadaşım bi gün tüm kitaplarını topladı valizlere kapattı. Sonra aldı onu ikinci el bir kitapçıya götürdü. Kitaplarına karşılık olarak da tek bişey aldı. Küçük Prens. Kitaplığındaki tek kitap o şimdilerde ve iki yıldır okuduğu her kitabı birine hediye eder, ya da birinden ödünç almış olur. Sırf Küçük Prens`in ona ait olan yeri dokunulmadan kalsın diye.

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.