KARDEŞİM HAKKINDA

/
26 Yorumlar

       Mezun  var. Benim küçük, ne zaman büyüdüğünü anlamadığım kardeşim bugün mezun oldu. Biliyorum karneyi alınca mezun oluyorsun ama kep töreninden sonra duygularım coştu desem yeridir. Benim küçük Şaşkın Ördekim liseden mezun oldu. Nasıl gururlandım, nasıl sevindim anlatamam. 


      O küçükken cılız bedeniyle kendinden büyük çocuklara kafa tutan kardeşim. Sonra “Abla sen şişkosun, benden uzunsun korkutursun onları. “ diye koştur koştur yanıma gelen küçük erkeğim. Onun yüzünden benden büyük şişko bi çocuktan dayak yemişliğim olan kardeşim. Onu korumak için sürekli birileriyle kavga ettiğim kardeşim.  


      Babaanneme dereden toplayıp su şişesine koyduğu kurbağa larvarını “balık tuttum babaanne ben İstanbul`a gidicem ama sen bak büyüt. Dönünce birlikte yiyelim lütfen” diyen masum küçüğüm. Babaannemin kedilerini kucaklayıp, beni kovalayan, korkup ağladığımda bi daha yapmacığına söz verip sarılan, sonra yine yine yapan kardeşim. Ata nal takarken ata vuruyolar diye dedeme kafa tutan kardeşim. 


      En sevdiği pembe rengin kızlar için olduğunu okulda söylediklerinde karşıma geçip “Artık mavi en sevdiğin renk olamaz erkek rengiymiş o. Annem bize söylememiş. Bende artık pembe sevemem kız rengi.”  diye iş adamı ciddiyetiyle konuşma yapan kardeşim. Okula başladığında sürekli okuldan kaçıp, “çok sıkıcı, sürekli oturmak zorundaymışız, anne beni gönderme söz bi daha yaramazlık yapmam” diyen okul düşmanı kardeşim. Herkesin ilk aşkı yaşıtları olurken komşumuza aşık olan, kocasına biraz daha büyüyünce onu elinden alacağını söyleyen küçük çapkınım. Satrancı öğrendikten sonra bi türlü yenemediğim kardeşim


      Elinde üç yavru kediyle gelip bizimkileri ikna eden, balıklarını çocuklarım diye seven kardeşim. Bisikletten düşüp, kafasından yaralandığında hayatımın en korkunç anını yaşatan kardeşim. Hastaneye götürürken bana bişey olmayacak abla diye söz veren o haldeyken beni düşünen kardeşim. En kötü günlerimde bi dakka yanımdan ayrılmayan kardeşim. 


      Şakır şakır Almanca konuşup İngilizceyi bi türlü beceremeyen kardeşim. Din dersinden zar zor geçen kardeşim. Ertesi gün ki sınava çalışmak yerine satranç oynayan kardeşim. Seçmeli dersini çöp adam çizemezken ablam yapar nasıl olsa diye resim seçen kardeşim. İngilizce ve dinden kopya çekip gelip anneme anlatan kardeşim. Tiyatro sahnesindeyken gözümde Charlie Chaplin`den daha iyi oyuncu olan kardeşim. Basketbol ve valeybol maçlarında tezahürat yapmaktan günlerce karga sesle dolaşmama sebep kardeşim. Benim beceremediğim programlama dilini bir haftada çözüp nispet yapan kardeşim. Karnesini her seferinde küçücük katlayıp arka cebine sokuşturan ama sonunda okulu üçüncülükle bitiren kardeşim.


      Küçüklüğünden beri kitap okumayı sevsin diye, ödül yöntemini denediğimiz, her çeşit kitabı önüne koyduğum en sonunda tarih kitaplarına merak salan kardeşim. Tesla hayranı olan,  belgesel izlemeyi ablalarıyla seven ve bizi deli güldüren kardeşim. Kız kardeşim okul için şehirden ayrıldığında beni eğlendirmek için şebeklik yapan kardeşim. Kemanımı eline alıp saatlerce kulaklarımıza iş gence yapan kardeşim. Evde ki tüm çikolata stokunu hızlıca tüketen, yerine dondurma getiren kardeşim. Yaptığım ilk yemeği daha ilk okuldayken bana öğreten kardeşim. Yaptığım keke kurabiyeye bir sürü af edip şımarma diye bunlar bahanesi sunan iltifat özürlü kardeşim. 


        Aşık oldum diye gelen, etrafa mutluluk saçan, sonra başkasıyla karşıma geçen ayran gönüllü kardeşim. Aşk acısı çekerken dinleyip, beni görüyorsun erkeklere nasıl güveniyorsun anlamıyorum diye söylenen kardeşim. Sinirlendiğinde beni siniri geçene kadar gıdıklayan,  kardeşimle bana basketbol topu muamelesi yapıp, evin içinde ordan orya kucağında gezdirip yere bırakmayla tehdit eden kardeşim. Küçük çocukları başından savmak için o meşhur Saw filminin sesiyle konuşan, sınava hazırlandığı şu yılda bile ihtiyacı olan çocuklara gönüllü ders veren altın kalpli kardeşim benim.


      Nefret ettiğim pekmeze karşılık nefret ettiği peyniri yiyen kardeşim. Dünyaları yiyip, nutella`yı kaşık kaşık yiyip kilo almadığı için beni delirten kardeşim. Kışın üşüyen ayaklarımı ısıtan kardeşim. Benim o sakar şaşkın hallerimle boyna dalga geçen, tüm iğrenç hatıralarımı anlatıp beni rezil eden, yılda üç kez onu öldürmek için ciddi cinayet planları yaptığım, kız kardeşimle aralarında anlamadığım bir dilde iletişim kuran kardeşim. O benim gözümde hiç büyümeyen kardeşim. O benim canım.


       Çok şanslıyım ki iki tane muhteşem kardeşe sahibim. Dünyada her şeyden herkesten çok sevdiğim iki kardeş. Kerata nasıl büyüdü anlamadım. Zaten üçümüzün arasında ikişer yaş varken oldukça zor. Birlikte büyüdük, bazen annemi delirttik, bazen melek gibi babamı bile. Ama bu akşam hepimiz onunla. Hayat bir sürü güzellik versin kardeşim sana. Hep mutlu ol. İnsanlara hep güzellikler ver güzellikler al. Benim Şaşkın Ördekime.. Senin tabirinle artık Koca Ördekime….




Benzer Yazılar

26 yorum:

Mien dedi ki...

Ah,tebrik ederim mezuniyet için,üniversite mezuniyetini de görürsünüz umarım (:
Ne güzel bir yazı olmuş,çok sevdim ♥
Kardeşler candır,her şeydir ya,iyi ki varlar (:
(benimki şu an ergenlik döneminde,ben yılda üç değil,günde üç kez cinayet planları yapıyorum ama sabır,yine de seviyorum veledi :D)

Zamska dedi ki...

Teşekkürler =)
Kardeşlerin en çekilmez hali zaten ergenlik. Eğer onu atlatabiliyorsak daha hiç bişey olmaz bence =) Sana bol sabır diliyorum =)

Seyma Tanis dedi ki...

Bambaşka bişey şu kardeşlik gerçekten. .
O nefes alamazsa nefes bile alamıyosun..
Sanki dünya onun etrafında dönüyo..
Canım benim daha güzel günlerinizi birlikte sağlıklı, mutlu ve huzurlu geçirirsiniz inşallah :)

Dördüncü Tekil Şahıs dedi ki...

Ayy okurken gözlerim doldu zamskaaa :)
Ne kadar güzel yazmışsın. Kardeş çok başka birşey. Benim de 2 tane ablam var ama aramızdaki yaş farkı 9 ve 13. O yüzden biz pek arkadaş gibi olamadık. Onlar benim için daha çok ikinci ve üçüncü anne gibiydiler :)
Birlikte büyümek çok farklı olmalı. Annenle babanın işi zormuş ama :)
Üniversite mezuniyetini de görürsünüz inşallah. Birbirinizi hep sevin böyle :)

Bir Delinin Pembe Defteri dedi ki...

:( çok duygulandım; "keşke benim de kardeşim olsaydı..." dedirten cinsten :(
Ömür boyu arkanı güvenle yaslayabileceğin bir dayanak olucak senin için; yeri geldiğinde baban olucak ve yeri geldiğinde sen de onun annesi olucaksın...
Ne mutlu sana Zamska; ne mutlu..
Ve kocaman mutlu mu mutlu bir ömür olsun sizlere;
Sevgilerimle

İrem E. dedi ki...

Kardeşimle aramızda 12 yaş var (: Ben onun mezuniyetini görebilir miyim merak ediyorum :D

safransarı dedi ki...

Mutluluğunuz daim olsun :)

Keyaki dedi ki...

Ama ne yaptın şimdi sen? Doldurdun gözlerimiiii T.T
Nasıl da kardeşimi gördüm bu yazıdaaaa... Fotoğrafta da :D Bizim eşek de seneye mezun olacak liseden. Ay şu an günde çocuklarını anlatan teyze gibiyim ama ne yapayım çok duygulandım ayol :'D Demek önümüzdeki yıl ben de böyle hislere kapılacağım. Küçük (!) kardeşim büyüyecek demek :) Aaay! Ben gidip bi köşemde ağlayıp geleyim en iyisi...

Drama Queen dedi ki...

Kardeşine tebrikler. Ne güzel bir duygu değil mi onların büyüdüğünü görmek? :)

Şimdi yazını okurken kendi erkek kardeşim ile yaşadığım anlar geldi gözümün önüne. Neler neler atlatmışız. :)

Erkek kardeşim liseden birincilikle mezun oldu ve konuşma yapması gerekiyordu törende. Ama beyefendi amerikan futbolu oynarken ayağını kırdığı için sahneye abim ile biz çıkarmıştık onu. Merdivenlerden çıkarken ettiğim küfür kalmamıştı. :) bir tek bunu hatırlıyorum mezuniyeti ile ilgili. :)

Zamska dedi ki...

Cidden tam olarak dediğin gibi. Ne güzel ifade etmişsin.
Çok teşekkürler. Çok güzel şeyler dilemişsin =)

Zamska dedi ki...

Çok teşekkürler. Çok duygusal anıma denk geldi. Sevgi patlaması yaşadım sanırım.
Yaş farkımız olmamasına seviniyorum. Benim kerata 17 yaşında daha. O yüzden birbirimizi anlayabiliyoruz. Küçükken de oyun arkadaşın elinin altında oluyor zaten =)
İnşallah görürüz ve ben bi yazı daha yazabilirim mezun oldu kardeşim diye =)

Zamska dedi ki...

Çok teşekkürler canım tüm iyi dileklerin için. Öyle deme ama. Şimdi de ben üzüldüm. Hem ergenliğimde keşke tek çocuk kalsam dediğim zamanlar oldu. İnşallah senin çocukların olur heheh bol bol olsun hemde =)

Zamska dedi ki...

İrem ne yaptın sen yaa =) Tabi görürsün ki. Daha çok genciz. Ama sende şanslısın kardeşinin büyüyüşünü görüyorsun. =) Kardeşinin mezuniyetine birlikte gideriz olmadı =)

Zamska dedi ki...

Çok teşekkürler =)

Zamska dedi ki...

Ama kıyamam ki sana. İnsan öyle keple falan görünce bi garip oluyo duygulanıyor, gurur duyuyo sonra da anlatacak bi yer arıyor. Hele beni törende bi görsen. Elimde fotoğraf makinası boynumda kamera koşturup durdum bir anı kaçırmamak için =)
Ne kadar garip dimi hemen büyüyorlar. Darısı sizin başınıza. Koca koca mutluluklarla mezun olur inşallah =) Dolan gözler içinde üzgünüm =) Mezun olsun seneye dedikodu yaparız. "Benim çocuğum....."

deeptone dedi ki...

hah haaaa ne tatlıııı. kutluyoring :) bi de larva hikayesi çok komik ama yaaa :)

Zamska dedi ki...

Çok teşekkür ederim canım =) Büyülü bi duygu =)
hahahha yazık olmuş ki size. Şanslısın abin var. Biz iki kız bizimkini hayatta taşıyamazdık ki =)
Allah`tan bizimki daha az tehlikeli sporlarla ilgileniyor. =)
Ama çok şanslıyız dimi ?

Zamska dedi ki...

Çok teşekkürler canım =) Babaannem onların kurbağa olduğuna inandıramadı için üzülmesin diye yerine balık koyuyordu. Bizimki derste öğrenene kadar kimseye inanmadı, her sene larva topladı. =)

şenay benderli dedi ki...

Çok tatlı. Kaç yaş var aranızda? Bizim ablamla aramızda yedi yaş var ve evet büyüdüğümüze niçin ikna olmuyorsunuz? Ablam da arada aynı tepkiyi veriyor. "Şaka gibi ya üniversiteyi bitiyorsun" diye :D Cansınız ama iyi ki varsınız. Yoksa bizi kim korurdu mahalledeki çocuklardan :))

Zamska dedi ki...

Şenay,
17 yaşında azıcık erken bitirdi okulu. Bende 21 e gün sayıyorum. Üç kardeşiz ikişer yaş var aramızda. Birlikte büyüdük biz. Azıcık birbirimizi büyüttük bile diyebilirim =) Ama yalan yok benden yaşça büyük bir abim olsun çok isterdim =) Sen şanslısın ablan var =) Mezuniyet görünce ablalar olarak bi duygusallaşıyoruz sanırım =)

Gülni.. dedi ki...

Benim kardeşimde bugün üniversiteden benden önce mezun oldu :D
Kardeşine hayatında başarılar umarım her zaman istediğini başarır.

Zamska dedi ki...

Gülnihal,
Çok sevindim. Kardeşine koca koca tebrikler.
Çok teşekkürler tüm iyi dilekleri ileticem =)

Gülni... dedi ki...

Bu yazıyı tekrar okudum da ağladım ya :'(
Çok duygusalım ben nasıl oldum bak gene dolu dolu..
Hiç kardeşlerinden ayrılma Zamska.
Ablamı görmeyeli 1 sene oldu kız kardeşimi 2 ay off özledim onları :'(

Not:Din dersinden çok zayıf alan kopya çeken tek ben değilmişim :)

Zamska dedi ki...

Gulnihal,
Kiyamam ya aglama. Gözümde kacmis bu ya. Iyi bayramlar hem canım :) ozleniyor ya hemde çok. Hep dizimizin dibinde otursalar keşke

Zamska dedi ki...

Gulnihal,
Kiyamam ya aglama. Gözümde kacmis bu ya. Iyi bayramlar hem canım :) ozleniyor ya hemde çok. Hep dizimizin dibinde otursalar keşke

Gülni... dedi ki...

Ben sulu gözüm bakma sen bana
Eh insan öyle istiyor ama olmuyor..
Hayırlı bayramlar :)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.