HOW I LIVE NOW ve NOW YOU SEE ME

/
12 Yorumlar

       Proje ödevlerimi tamamlamanın verdiği rahatlık, hasta olmanın verdiği yatakta çıkamama ile çok iyi değerlendirdiğim iki günlük tatilim oldu. Tatil boyunca yaptığım tek şey biriken dizileri bölüm bölüm bünyeme dahil etmem, bir ikide film izlemem. Bu ara projelerle uğraşmaktan  başka bişey yapmayan ben biricik bloğuma bile kafamı çevirip bakamadım. Bende izlediğim filmlerden biraz bahsedip klavyeyle olan özlemimi gidermek istedim.


        How I Live Now ilk bahsetmek istediğim film. Daisy isimli karakterimiz,” Amerikalıyım ben” diye bağıran tiplerden biridir. İngiltere`ye kuzenlerinin yanına postalanınca hayatı geri dönülemez bir şekilde değişir. Babasının sevgisizliği, annesinin yokluğuyla birlikte herkese karşı oluşturduğu bir korunma mekanizmasıyla gezen Daisy kuzeni Edmund`a abayı yakar. Duyduğu aşkla birlikte kafasındaki sesleri bastırmaya başlarken dışarda dünyanın onlar için yaptığı planlar gerçekleşmeye başlar. Bu herkes için kelimenin tam anlamını ifade eden SAVAŞ. İngiltere`de 3. Dünya savaşının içinde kalan Daisy ülkesine dönmek yerine evinde Edmund`un yanında kalma kararı alır.




        Film dram, savaş arasında gidip geliyor. Savaşın tarafları kim ya da nerde nasıl çatışmalar var film boyunca bilemiyorsun. Film Daisy`nin gözleriyle her savaşın arka planında olanları gösteriyor. Ayrılıklar, ölümler, şiddet, çocuk cinayetleri, tecavüzler…. Zaten film boyunca gördüğünüz yetişkin sayısı ana karakter olarak yok denebilir. Daha çok çocuk ve genç yetişkin kategorisine girenlerin gözünden savaşın pisliği aktarılmış. Zaten nükleer silahların, biyolojik silahların kullanıldığı bir savaşta ölüm en bariz olgu. 



         Filmi sevdim. Muhteşem savaş sahneleri beklemedim, ama filmin arka planında gözüken muhteşem doğa manzaralarını da beklemiyordum. Yada Daisy`nin susmayan, zor durumda tekrar devreye giren iradesinin sesini bu kadar iyi hissedebileceğimi, bi savaşta en çok zarar görenin çocuklar olduğunu bu kadar bariz gösteren bir film olacağını, sevdiklerin için pes etmemen gerektiğini bu kadar iyi vurgulayabileceğini de beklemiyordum.  Hayatta kalma mücadelesi veren birinin güçlü kalmasının ne kadar zor olduğunu bu kadar iyi anlatılmasını da beklemiyordum.  Ya da oyuncuların bu kadar başarılı olup, tüm bu duyguları tam anlamıyla yansıtabileceğini de beklemiyordum. Bu yüzden olsa gerek, sevdim….


         Gelelim Now You See Me. Film bi kere sevdiğim tarz. İçinde sürekli acaba ne olcak tahmini barındırıyor. Herkese şüpheyle yaklaşmamı sağlayan paranoyak beni harekete geçiren bir film. Şimdi böyle anlattım diye zeka oyunları tarzında bişey de beklemeyin. Olay esasen şu. Dört tane sihirbazı bir araya getiren bir X kişi var. Bu dört sihirbaz X kişinin onlara yol göstermesiyle Amerika`da sahnede gösteri yaparken Fransa`da banka soyuyorlar. Aslında sahnede sergiledikleri numarada tam olarak bu. Şimdi karşınızdaki sihirbaz size “Burdayız ama bakın Fransa`da banka soyacağız, hatta bunu şuan aranızda bulunan banka sahibi yapacak” dese, bi taraflarınızla gülersiniz. Ama adamlar tam olarak bunu yapıyor. FBI peşlerine düşüyor, ama ortada kanıt yok. Sihirbazların numaralarını ortaya çıkaran benim anti-Sihirbaz dediğim adamda bunların numaralarını FBI açıklıyor, hem de onların peşine düşüyor.


           Sihirbazların bu kez ne yapacaklar diye beklediğiniz, anti-sihirbazın numaranın iç yüzünün nasıl işlediğini anlattığı sahneyi dört gözle bekleyeceğiniz, FBI`yınsa her suç filminde olduğu gibi az çok kendini rezil etmesini bekleyeceksiniz. Filmin bu üç ayağının da önemli olması, asıl büyük parçayı amacı yakalayabilmek, daha doğrusu görebilmek filmin en önemli noktası. Çünkü her karakterin her hareketi altından bişey çıkıyor demedi demeyin. Ve izlerken zihninizi sürekli açık tutun derim.


         İki filmi de çok severek izledim. Dramdan çok hoşlanmasam bile How I Live Now filmine bayıldım. Now You See Me filmini uzun zaman önce arkadaşımdan almıştım ve sonunda izledim diye büyük sevinç duymakla birlikte, işte sevdiğim bi şeyler dedirttiği için daha bi mutlu oldum. Tek pişmanlığım bu iki filmi bi romantik komediyle taçlandırmamam. Herkese koca koca keyifli seyirler.




Benzer Yazılar

12 yorum:

Dördüncü Tekil Şahıs dedi ki...

Proje ödevlerinden sonra sevdiğin bir şeylerle ilgilenmek iyi gelmiş sana :) How i live now dikkatimi çekti. Bir ara izlemek lazım :)

Kristal Kitap dedi ki...

Öncelikle ççook geçmiş olsun. Umarım daha iyisindir artık. :)

Ve ikinci olarak, sayende okumayacağım kitaplar, izlemeyeceğim filmler dikkatimi çekiyor. - Film izlemesini benim kadar sevmeyen başka biri daha yoktur sanırım ^_^ -

Ama şu.. neydi adı? How I Live Now... Merak ettim cidden. Hatta şuanda indiriyorum bile. :)

Tuxedo dedi ki...

Morgan Freeman'ın oynamadığı film kalmadı sanırım :D

Güzel filme benziyor en kısa zamanda izleyeceğim. Teşekkürler :-)

Zamska dedi ki...

Ewet =) resmen ruh halim değişti =) İzle seversin diye tahmin ediyorum =) savaşı başka bi gözle görmek gibi =)

Zamska dedi ki...

Teşekkürler =) iyileştim hatta kendimi çoktan sokaklara attım =)
Off umarım beğeniyorsundur. Film izlemeyi ben severim ama güzel olmayınca çok üzülüyorum geçen zamanım için
How I live now filmini izledin mi beğendin mimerak ettim =)

Zamska dedi ki...

Now youe see me tarzıfilmleri ben çok seviyorum =) o tarz film önerilerin varsa hiç düşünme söyle =)

Zamska dedi ki...

O kadar çok mu hakkaten benim izlediğim ikinci Morgan filmi sanırım=) Umarım beğenirsin filmleri.

Kristal Kitap dedi ki...

Sınavlarım var. :( Şuanlık kitap bile okuyamıyorum. Sırf kendimi tatmin etmek adına, manga okuyorum ara ara. Ama indirdim bekliyor. Bi gün mutlaka izleyeceğim onu! :)

deeptone dedi ki...

zamanın olunca son yazıma baksan yaaa :)

Zamska dedi ki...

Final finaller. Umarım iyi geçer. benim final diyince yatağa gömülüp unutasım geliyor.

Zamska dedi ki...

deep çok mutlu oldum teşekkürler sen bi harikasın =)

deeptone dedi ki...

ay doğru yaaa izlicem dedim izledim işteee :)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.