CENNET GİBİ

/
12 Yorumlar

         Bir Julıa Quınn serisine daha merhaba dedim. Bridgerton artık benim gözümde efsanelerden biridir. Onun yerini hiç bişey tutamaz ayrı. Bu kitapla da Bridgerton`ları anmış oluyoruz. Çünkü seri boyunca her karakterin korkulu rüyası Smythe-Smith müzikalinde çalan kızların hayatlarına tanık olacağız. 


         İlk Smythe-Smith kızı da Honoria. Honoria abisi Winstead Kontu Daniel`in en yakın arkadaşına kendini bir anda aşık bulur. Chatrteris Kontu Markus Holroyd`un durumu da Honoria`dan farklı değildir. En azından benim arka kapaktan çıkarımım buydu. Kitapta olanlarsa benim beklediğimden birazıcık farklıydı. Honoria ve Markus Daniel sayesinde tanışmış çocukluk arkadaşları diyebiliriz. Honoria Marcus`u altı yaşından beri tanıyor. Abisi Daniel ülkeden gitmek zorunda kalıncaya kadarda sık sık görüşüyorlar. Abisinin gitmesiyse kızın hayatında bir çok şeyi değiştiriyor. 




       Daniel ülkeyi terk ederken son dakika golü atıp Marcus`tan kız kardeşine göz kulak olmasını istiyor. Evlenme yaşına geldiği için balolarda süzülmek durumunda olan Honoria`yı kurtlardan kurtaracak kişi olmakta Marcus`a düşüyor. Marcus çocukluğundan beri içine kapanık, sessiz bir çocuk. Yegane arkadaşı ise Daniel. Sırf arkadaşına söz verdiği için sezonu nefret ettiği Londra`da geçiren, Honoria`ya yaklaşan solucanları uzaklaştıran bir kurban.


       İkisinin yollarıysa uzun bi aradan sonra yağmurlu bir günde Cambridge`de kesişir. Ev partisi, köstebek çukuru derken Marcus yataklara düşer ve onu kurtarmak ise Honoria`ya kalır. Sonra hasta odasında aşkları alevlenir ve bam. Sonunda birbirlerine aşık olduklarını fark ederler. Yani bu zamana kadar akılları başlarında olmadan dolaşmaktalarmış.


       Yeni bir seri ve Julia kitabı olunca çok şey bekledim kitaptan ama o Bridgerton havasını yakalayamadım. Kitap çok güzeldi ama diğer kitaplarındaki gibi bol diyaloglu ve aksiyonlu değildi. Burda ki aksiyon tabi ki çiftimiz arasındaki. Zaten nasıl olsun kitabın yarısında Markus ölü gibi yattı zavallım. Kızsa kendi kendime konuşuyorum deli derler bana demeden boyna konuştu. Kendi konuştu Marcus işitti. Eee kitabın büyük bir kısmı hasta yatağında geçti, artık hareketlenir dedim. Bu kez de müzikal parçasıdır, çıkarım çıkmam tartışmaları başladı. Çiftimiz gene yalan oldu.


        Çiftimizin diyalogu azdı ama duygu bakımından oldukça doyurucuydu. Bendeki yüksek beklenti çamur atmama sebep oluyor ama yiğidi öldür hakkını yeme derler. Kitap güzeldi. Sadece Julia`nın yüksek performansının “p” si eksikti.  Kaldı ki arka kapak tanıtımına bayıldım.  Bu kadar harika bi fikir ve tanıtımdan sonra doğal olarak yazar ağzıyla kuş tutsa burun kıvırır okuyucu. Bende ki de o hesap. Kaldı ki kitap kesinlikle akıcıydı, okunulabilir ve iyi bir çeviri ürünüydü. Benim canımı sıkan diyalog ve çift arasındaki etkileşim, nüktedan eksikliğiydi. Tabi tüm bunlar bi sonraki kitabı dört gözle beklediğim gerçeğini değiştirmiyor. Bi sonraki kitap Smythe-Smith müzikaline damdan düşmek zorunda kalan Anne ve Daniel hikayesi. Neden bilmem ama içimdeki ses bu kitap harika olacak diyor.  Koca koca okumalı günler.

Smythe-Smith Quartet Serisi
1. Just Like Heaven
2. A Night Like This
3. The Sum of All Kisses

Şarkımsa...




Benzer Yazılar

12 yorum:

şenay benderli dedi ki...

Ben Julia Ouinn'in "Son Söz Aşkın" kitabını okudum sadece. Güzel bir anlatımı vardı hatırladığım kadarıyla. Kitaplarından birkaç tane daha okusam iyi olacak sanırım :))

Asena G. dedi ki...

Utanarak söylüyorum ki hiç JQ okumadım. Bir türlü fırsat olmadı ama çok istiyorum bu yaz başlamak. Hangisinden başlasam iyi olur sence? Brig. serisi çok övülüyor ama çok kitap var, 6-7 kitaplık seriler artık baymaya başladı beni.. Daha çok tek kitap halinde olanlar tercihim. Eline sağlık bu arada. :) Keşke ben de biraz bir şeyler yazabilsem blogda, zaten az takipçim var daha aktif olmalıyım diyordum ama son zamanlarda sınavlardan hepten bıraktım. :)

Zamska dedi ki...

Son Söz Aşkın benim Bridgerton serisinde okuduğum ilk kitaptı =) Yüreğe söz Geçmiyor kitabını şiddetle tavsiye ediyorum. Seriye bayılacaksın bence =)

Zamska dedi ki...

Bu seri sıkıcı gelmicek bence. Her kitapta farklı krakter ve çok şamatacı bi aile. Yüreğe Söz Geçmiyor`la işe koyul bence. =)
Sınavlar okul insanı çok alıkoyuyor. İnsana zaman bırakmıyor ki. Bence yazın süper bi dönüş yapabilirsin ki =)

şenay benderli dedi ki...

Seriden bir kitap okuduğumu bilmiyordum :)) Devam edeyim o halde okumaya :))

deeptone dedi ki...

okuyum şu yazarı amaa senin okurken çektiğin foto ne güzel işte hayatın tadı haa :)

kadriye dedi ki...

Merhaba sizi takibe aldım. Ben Julıa Quınn hiç okumadım ama merak ettim.

Zamska dedi ki...

Severek okuduğum yazarlardan. Umarım seversiniz. Teşekkürler =)

Zamska dedi ki...

Deep galiba kitap okurken bir türlü ağzımı boş tutamıyorum =) Önümüzdeki Sumo güreşleri için milli sporcu olma niyetindeyim

şenay benderli dedi ki...

Mimlendin :))

ayşe e. dedi ki...

offff blogundan harika tarihi aşk kitap kokusu geliyor :)
kitapların resmini görünce nasıl mutlu oldum,gel sarılcam sana,aynı tarzda kitaplar okumuş :)
hemen diğerlerine bakıyorum,okumadıklarım vardır belki
cennet gibi'yi de sınavlardan önce aldım,şimdi okumak için :)

Zamska dedi ki...

Doğru koku alıyorsun =)
Seviyorum ya aşk okumayı. Kolay hzlı ve kafa dağıtıcı.. Ah bide kendinden geçirici mi ne =)
Julia`nın en güzel kitabı değildi ama yorumlarını merak ediyorum sen beğenecek misin?

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.