İLK ÖPÜCÜĞÜN BÜYÜSÜ

/
4 Yorumlar

       Her yerde onu görmek bu olsa gerek. Kafamı nereye çevirsem karşımda İlk Öpücüğün Büyüsü. Kitapçıya giderim ilk karşıma çıkmalar falan… Eee kitap bu kadar ısrarla karıma çıkınca bende sonunda büyüsüne kapılıp aldım. Sonuç sevdim ben bu kitabı. Yalnız uyarmadı demeyin kitabın kapağı pekte mantıklı değil. Yazlık mekan, tatil yeri hikayesi gibi gelse de bi baktım New York`da dolaşıyoruz.


         Kadınlar hatta her şeyi unuttukları idda edilen erkekler bile ilk öpücüğünü ve karşısındakini unutmaz. Evlilik yıl dönümü, yok tanışma günü falan kadınların aklına çakılı olup erkeklerin unuttuğu şey. Ama bu tarih değil ki unutasın. İlk aşk, ilk öpücük… Hele de, ilk öpücüğünüzü ilk aşkınızla yaşadıysanız mezara girmeden önce film şeridinin en güzel yeri olur. Alexa`nın talihsizliği de tüm bu ilkleri bir adamla yaşadıktan sonra kalbi kırılıp vahşi doğada yapa yalnız bırakılması. Nick onu vahşi doğada bırakmasa da dalga geçip çekip gidiyor.




         Nick Alexa`dan ilk öpücüğünü çalıp gittikten sonra yıllar geçiyor. Ve Nick Alexa`nın kucağına Newton`nun başına düşen elma misali düşüyor. Nick amcasından kalan mirasla hayallerini gerçekleştirebilecek.  Ama yaşlı adam son dakika golü atıp öyle dünyadan göçüp gidiyor. Tüm o hisselere sahip olabilmesi için evlenmesi ve bir yıl mutlu mesut yaşama zorunluluğu var. Evet tam tahmin edilebildiği gibi evlenmek istemiyor, çocuk istemiyor ve çözümü anlaşmalı evlilikte buluyor. 


        Alexa yıllar boyu reddedilenin güvensizliğini yaşamış. Kendine ait bir kitapevi –hayallerim rüyalarım- var ve burayı geliştirmek istiyor. Ama ailevi problemleri paraya dayanınca işin ucu Nick`e bağlanıyor. Nick`in kız kardeşi Maggie onun en yakın arkadaşı ve ihtiyacı olan parayı anlaşmalı evlilik sayesinde Nick`den almasını sağlayacak fikri ortaya atıyor. 


        Şimdi geçmişe dönersek pembe dizi döneminde durun. Adamla kız bi şekilde bir araya gelir ve siz her bölümü oturup izlersiniz. Ama on bölüm de kaçırsanız yakalamak kolaydır. Çünkü belli bir standardı vardır. Evlen, kavga, kızışma, tutku, aşk, bebek, yanlış anlamalar, pişmanlık, özürler ve mutu son. Diziyi izlerken bu böyle buda şöyle olur diye söylediğiniz şeyler kitaba başlayınca bu şöyle demenizle gerçekleşiyor. Şimdi bu kadar tahmin edilebilir bi kitabımı beğendin diyeceksiniz ama evet. Sonuçta hepsinin sonun iyi biticeğini bildiğimiz romantik komedi türünde bi kitap. Kötü bitse öyle demeyiz. Önemli olan bence işleyiş. Tabi farklı, bambaşka bi kurgu olsa muhteşem derdik ama yazar öyle güzel anlatmış ki çok beğendim ben.


       Nick`in babası ile ilgili problemleri, aile fobisi o kadar içten anlatılmış ki bi romantik komedi kitabından bu kadarını beklemiyordum. Sıradan bi konu ama karakterlerin içi dolu. Ve çiftimizin arasındaki diyaloglar çok eğlenceli. Yazarın kalemi öyle akıcıydı ki çabucak bitti. İlk sayfayla son sayfa arası ne kadar zaman geçtiğini anlayamadım. Tabi yayınevinin yaptığı çevirinin de buna etkisi çok. Son dönemde Nemesis Kitap gerçekten harika kitaplarla karşımıza çıkıyor ve hızlı. Kitap bitti bi bakim dedim devamı ne zaman gelir diye. Yayın evi çoktan çıkarmış ben ayakta uyuyormuşum. 


      Serinin ikinci kitabı Aşkta İkinci Şans karakterlerini bu kitaptan tanıyoruz aslında. Biri Nick`in kardeşi Maggie diğeri ise kitap boyu iş bağlantısı kurmak için yırtındığı İtalyan iş adamı Michael`den başkası değil. Alexa zorlaya zorlaya Michael`e numarayı veriyor ve bir yemek sonunda Maggie onunla görüşmüyor. Sebebiyse Michael`ın sürekli Alexa`dan bahsetmesi ve ona aşık olduğuna dair inancı. 


       Bayanlar bayla ben kitabı sevdim. En sevdiğim yanı hızlı bitmesi. Çünkü kız kardeşim başka şehirde üniversite okuduğu için her dakika mı onunla geçirmek istiyorum. Bu yüzden ben onun güzellik uykusu sırasında sıkılmadan okuduğum için çok mutluyum. O yüzden bu kitabı okuyun. Yüzünüzde oluşan tebessümlerde de beni hatırlayın. Koca koca okumalı günler.

Marriage to a Billionaire Serisi
1) The Marriage Bargain (İlk Öpücüğün Büyüsü)
2) The Marriage Trap (Aşkta İkinci Şans)
3) The Marriage Mistake
4) The Marriage Merger
4,5) The Book of Spells







Benzer Yazılar

4 yorum:

Bir Delinin Pembe Defteri dedi ki...

Bence bloguna son sürat devam etmelisin...Okunanlardan değil, Okunulası'lardan olduğunu düşünüyorum...
Sevgiyle kal...
Bir Delinin Pembe Defteri

Zamska dedi ki...

Çok teşekkür ederim =) sözleri çok mutlu etti =)

GRİ K. dedi ki...

Bu kitabı okunacaklar listeme ekledim bile sayende :))

Zamska dedi ki...

Gri K,
Yorumlarını bekliyorum. Sevecek misin acaba =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.