İKİ ATEŞ ARASINDA

/
0 Yorumlar
      Çok çok uzun zamandır İskoç romanı okumamıştım. Bu yüzden olsa gerek, iki tanesini üst üste okuyup yutum. Daha önce okuyup beğendiğim bi yazar tercih edip, yeni bi yazarla risk almadım. Sonuç; hava bugün serin ve ben yatağa gömüldüm. Allaha şükür ben kitap okurken çenesi düşen kız kardeşim True Blood`a fena halde saplandığı için bana pek bulaşmadı. Ama benim güzel annem beni yataktan koparmak için elinden geleni yaptı. Sonunda kazanan kim derseniz galiba annem. Sonuçta kitabı annem gece uyur uyumaz bitirebildim. Annem kitap düşmanı değil, ama ben çok kaptırıp dünyayla irtibatı kesince aneminde sevgili sinirleri zaman zaman gerilebiliyor.


      Dedikoduyu bi kenara bırakıp kitaba gelirsek daha önce okuduğum bi yazar demiştim zaten. Monica McCarty`nin MacLeods of Skye Üçlemesi`ni bayıla bayıla okumuştum. Özellikle serinin ilk kitabı Asi`yede bayılmıştım. Neyse bu kez seri kardeşleri değil de bi avuç savaşçıyı konu alıyor. Tabi tek kitapta hepsini aradan çıkarmamış. İlk kitap gurubun lideri Tor MacLeod ile başlamış.




      Kitapta ilk olarak bahsetmek istediğim yazar tarihsel olayları kendince coverlaması. Yani bu evlilikler ve yaşanan savaşlar gerçek. Tatlandırıcı olaylar ve kurgulama ise yazarın hünerli parmaklarının ürünü. Hatta bizim bu Tor MacLeod`de tarihsel sürece bakılınca Asi`deki beyimizin büyük büyük dedesi imiş. Yazarın kitaplarının sonunda  yaptığı güzellikse tarihsel detayları ve araştırmalarını vermesi. Tabi bunu sayfalarca yapmıyor gözünüz korkmasın.


        Cesur Yürek filmin,i izlemeyen yoktur heral de. William Wallace`in hikayesinin ardından tahtın özgürlüğü için hem kendi aralarında hem de uzun bacak Edward`la savaşmak zorunda kalan İskoç halkı arasından çıkan bi hikaye esasen. Tahta hak idda eden Robert the Bruce kendine gizli bi çete kurup İngilizleri şaşırtma peşine düşer. Çetenin lideri de İrlanda için paralı askerler yetiştiren bizim Tor`dan başkası değil. Ancak Tor klanını zaten bi çok yıkımdan kurtarmışken, bi savaşa taraf olup yeniden yıkımı göze almak istemez. Tor`a teklifleriyse para ve Christina. Kız isyancılardan birinin kızı. Adamınsa İngiltere’ye olan öfkesi gözünün kör olmasına sebep olmuş. Çünkü evlat mevlat dinlemeden zalimce iki kızımdan hangisini alırsan al bize yardım et diyor başka bir şey demiyor. Ama Tor klanı uğruna hepsini reddedince, kızını adamın bildiğiniz koynuna kendi elleriyle sokuyor.


      Tor`u bu bile zor yola getiriyor. Adam tutturuyor evlenmem diye. Olansa zavallı Christina`ya oluyor. Zaten zalim bir babası var bide kandırıldığını düşündüğü için zalimde bi kocası oluyor. Tabi kocası hiçbir türlü babayla yarışamaz. Çünkü babası da bildiğiniz kızı oyuna getiriyor. Neyse konu böyle başlıyo. İki kurban evleniyor ve Tor askerleri gizlice eğitmeye başlıyor. Çünkü bu işte taraf olmamaya kesin kararlı. Ama her şey günlük gülüstanlık olmuyor tabi ki de. Ortalık karışıyor. Savaşlar ihanetler şunlar bunlar. Kitap sadece aşk değil bol macerada dolu.


      Kadın karakterimiz pek bi saftı. Sürekli ezilmiş bide. Babası tam bi domuzmuş. Kocasında da duygudan eser yok. okurken kızın durumuna bir üzüldüm bir üzüldüm. Ama elden ne gelir. Adamı sarsasım mı gelmedi, başına kitap fırlatasım mı? Aksiyonu yüksek tutucam diye sürekli olan kıza oldu resmen. Aksiyonu yükseltip aşkı düşürünce adamı da duygusuz bi öküz gibi yazmış yazar. Adam sevmicem, inatçıyım diye programlanmış resmen.


      Aklıma gelmişken kitapta ne çok isim vardı. Bir sayfa dolusu isim sıralamış bide akrabalık. Hangi birini aklımda tutacağımı şaşırdım sonunda koyverdim gitti. Dedim kızda adamı bilsen yeter. İsimler için bi kullanma kılavuzu şarttı doğrusu. Zaten normalde kendi ismimi unuttuğum zamanlar oluyo. Bu konuda ciddiyim. Lisede bile 25 kişilik sınıftaki tiplerin adını öğrenmem 2 yılımı aldı. 


       Her şeye o koca isim yığınına rağmen kitap harikaydı. Zaten yazarı da pek bi severim. Serinin devamı da ver ve bildiğim kadarıyla şu an sadece ikinci kitabı yayınlanmış. O d zaten ellerimde. Tutsak kitabını da bitirir bitirmez yazmayı planlıyorum ama bakalım tembelliğim ne gösterecek.

Dinlediğim şarkı yoktu sanırım ama Cesur Yürek filmini bi yad ettim =)





Benzer Yazılar

Hiç yorum yok:

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.