FATİH MURAT ARSAL VE MUHTEŞEM KİTAPLARI

/
24 Yorumlar
       

       Hasta olduğumu söylemiştim dimi. İşte bu iyileşme evresinde bi yazarla tanıştım. Öyle nette beyaz dizi vs. bakarken sık sık Fatih Murat Arsal kitaplarına rastlıyordum. Kitap tanıtımıdır, paylaşımıdır vs. ben Türk yazarlardan hala yaşayanları çok okumam yani bi elin parmaklarını geçmez. Şunu iki el yapsak daha iyi olur sanırım. 


     Ben Türk yazar okumam, şimdi entel entel aşk yazmıştır, yukardan yukardan atmıştır, betimlemeye, psikolojiye, kişisel gelişime bağlamıştır diye düşündüm. Ya bizim yerli yazarlarla derdim yokta lisedeki zorunlu eserler yüzünden sevdiğim üstat yazarlardan bile soğudum. Yani anlayacağınız benimki tamamen önyargı.




         İkide bir Zoraki Koca Şahane Gelin 1 2 3 görüp duruyordum. İndirip atmışım bi kenara. Sonra bu hasta yatağımda yazdan beri takip etmeye başladığım, keşfettiğim facebook üzerinden oluşturulan kitap sayfalarında dolaşıyordum. Millet hikayeler yazıyor, sende seçip okuyorsun. Fatih Hoca`da böyle yazmaya başlamış. Bende bu sayfalar sayesinde okuyan yorumlarının fena halde övmesiyle tanıştım.


          Hadi ama bi erkek, hem de bi Türk erkeği, üzerine aşk kitabı yazıyor. Ve bir sürüde hayranı var. Ve sürekli kitapları karşınıza çıkıp duruyor. Sonunda dedim okusan ne kaybedersin. En kötü bırakırsın ne olacak, dedim. Hatta bırakacağıma emindim de. Bi kere bizim mekanlar, karakterlerde Ayşe Fatma. Türk dizilerinin bile hali malum 3 bölümden sonrası hep aynı. Hem anlattığı Türk erkeği. Sanki onlar bana aşık olamaz gibi geliyor. Ee yalan mı? Çevremde öyle büyük romanımsı aşkları bırak, gerçek aşka dair tek bişey yok. 


          Ve sonunda ön yargımın kurbanı oldum. Zoraki Koca Şahane Geline başladım. İlk bi yuh, aradaki yaş farkına bak. Ne oluyor, olay ne falan diye şaşkınca okuyup durdum. Ama sonra bi sardı ki sorma gitsin. Adam Türk, kız Türk, olaylar Ankara`da, Malatya`da  falan geçiyor. Ve bu bizim Ayşe`nin Fatma`nın John`dan Sebastian`dan Kate`den bi farkı yok. Sanki yabancı bi yazarın kitabı alınmış Türkçe isimler ve mekanlarla servis edilmiş gibiydi. 


        Tabi kitaplar böyle profesyonel olunca yayınevlerinin de ilgilenmemesi söz konuş değil. Basılmış kitaplar ve basılmak için hazırda bekleyenler var. Facebook sayfasında linkler var bi kısmının. Ama yayınlananlar kaldırılmış. Benim şansım önceden indirmiş olmam. Ama aynı zamanda şu da var basılan kitaba yeni yeni bölümlerde yazılıyor.


        Kitaplara dair bişeyler söylemek gerekirse hepsi harika. Tereddütsüz okuyabilirsiniz. Ve öyle bi ağ kurmuş ki onların apayrı bi dünyası olmuş. Her kitaptaki karakter diğerleriyle bi şekilde bağlı, eş dost falan. Ve bu gerçekten iç ısıtıcı. Normalde böyle şeyler pek demem ama gerçekten iç ısıtıcı. Aile hayatları, birbirleriyle olan ilişkileri, bağları, dostlukları… Okurken aralarında geçen konuşmalara güleceksiniz, birbirleri için endişelenmeleri, birbirlerinin arkasını kollamalarını kıskanacak ve aralarında olmayı dileyeceksiniz.


        Erkek karakterlerinin bazı tipik özellikleri var. Hepsi uzun, kaslı, emer, sert, güçlü karaktere sahip… Hepsi birbirinden ayrı ama esmer, uzun değişmeyen temel öğe. Bide 30+ olmaları. Kızlar genelde 18+ durumunda. Historicalda okusam garipsemezken ilk okurken bi “yuh ama” dedim yalan yok. Ama kadın karakterin yaşı ne kadar küçükse, olgunluğu o derece artmış oluyor. Yani dengeleme durumu. Ama uyarmadı demeyin kadın karakterler fazlaca şaşırtıyor. Bazısı fazla cadı, bazısı inatçı çıkabiliyor. Erkek karakterler Türk erkeğinin bi çok tipik huyunu suyunu almış zaten. Kıskanmalar, otorite, benim olan benimdir durumu…


       Kitapları azıcık rastgele okudum. Sadece Yalnız Gözlerin İçin ve Nefretten Sonra kaldı. Onları da yakında sipariş vereceğim. Fatih Hoca`ya hayran kalacaksınız. O yüzden hemen kitapları okumaya başlayın derim. Sonra niye önceden okumadım diyebilirsiniz,  tıpkı benim gibi. Ve benim gibi Türk yazar tabunuz varsa hazırlıklı olun çatırdıyor, yıkılıyor.


Zoraki Koca Serisi
Zoraki Koca Şahane Gelin 1 : Osman-Gülay (1)
Zoraki Koca Şahane Gelin 2 : Kara-Tuğçe (2)
Zoraki Koca Şahane Gelin 3 : Ateş-Ecrin (9)

Dört Kafadar
Nefretten Sonra: Tamer - Natalie (5)
Beni Bırakma: Akın - Gamze (8)
Seni Sevmek İstemedim: Doğan - Pınar (10)
Yalnız Gözlerin İçin: Tahir – Güney (11)

Diğerleri (dediğime bakmayın bunları o kitaplar içinde de göreceksiniz)
Kusursuz Plan : Selim-Ebru (3)
Anlaşma : Yavuz-Merve (4)
Çığlık: Boran – Belen (6)
Ismarlama Bebek: Turgut – Vildan (7)

Parantez içi hatırladığım kadarıyla kaba taslak okuma sırası böyle olsa olur dediğim =)





Benzer Yazılar

24 yorum:

Gülnihâl-Ayrı değil birleşik dedi ki...

beyaz dizinin türkçe versiyonuymuş ya bu erkeklerin tipi yaşı ,bayanların yaşı harika bende okuyayım sen nereden indirdin. :)

haribu :) dedi ki...

Okumaya başladım ve zoraki kocaların 2 kitabı bitti. Tarzı çok beğendim diğer kitapları da okuyacam inşallahh...sadece bu adamların çok zengin olmalarını beğenmedim :)

Zamska dedi ki...

En son kargoyla Yalnız Gözlerin İçin geldi onu okudum. bildiğim kadarıyla dahada okuyacak bişey kalmadı. Çok zengin olmaları bence problem değil. Hele bugün yılbaşı ikramiyesi bana çıksın karayipllerde bilgisayardan uzak php den uzak bi hayat istiyorum.Ama sen niye hoşlanmadın merak ettim ? Kitaplar akıcı ve kendini okutuyor ne zaman bitirdim ben anlamadım. zaten diğer kitabıda okuyayım diğeride derken bağımlılık yaratıyor. ama tavsiyem ara vermeden oku. ara verdim diye olsa gerek y.göz.için biraz zor bitti. ama bu kitap kötüydü demek değil kesinlikle...

Adsız dedi ki...

merhabalar.. zoraki koca 2 ve3 kitaplarının pdf dosyalarına ulaşmaya çalışıyorum link veya mail olarak atabilecek olablar yardımcı olablirlermi? u.seyhan@yandex.com

zeynep ünal dedi ki...

içlerinde en çok seni sevmek istemedim favorim. ahh doğan sen aklımı aldın :)

Zamska dedi ki...

Benimde yanılmıyorsam en sevdiğim o =) gerçi hepsi güzel =)

Adsız dedi ki...

Daha demin Şahane Gelin' i bitirdim. Afedersiniz bildiğiniz mala döndüm. Çok kelimesi az kalır. Müthiş güzeldi. Kitapları öyle 2-3 günde bitiren okuyuculardan değilimdir ama bu kitap 2 günde bitti. Fenaydı yani. Yalnız ben PDF olarak okumuyorum. Yani sadece Şahane Gelin' in birincisini okumuş oldum. Şimdi ben Seni Sevmek İstemedim' e falan geçicem ama sırasını bilmiyorum. Bir yerde okumuştum. Her kitap birbirleriyle bağlantılı olduğundan diğer kitabı okurken diğerinin sonunu öğrenmiş oluyormuşuz. Şimdi Şahane Gelinden sonra hangi kitaba geçmeliyim bilmiyorum. Yardımcı olur musunuz? Şey acil bakarsanız sevinirim çünkü bir an önce diğerine geçmek istiyorum. Teşekkürler :))

Zamska dedi ki...

Kitaplar çok akıcı bitirmemek elde değil. Yemin var Şahane Gelin`in ikinci kitabı daha yeni sipariş verdim=) pdfler zaten kısacık kitaplar daha uzun.Bende Kitapları alıp baştan okudum. Ama evet şuda var olayları bi sonraki kitapta öğreniyorsun buda üst üste okuyunca hobaa durumu yaratıyor. Ama buna rağmen sıkılmadım.
Nefretten Sonra, Beni Bırakma, Seni Sevmek İstemedim, Yalnız Gözlerin İçin şeklinde okusan iyi olur ama elinde Seni Sevmek İstemedim varsa bekleme direk başla aralarında en sevdiğim o olmuştu =)

haribu :) dedi ki...

Selamm sevgili Zamskaa :) erkeklerin çoook zengin olmalarını gerçek hayatta öylelerini göremeyeceğimden sevemedim sanırım,benimki uzanamadığım ciğere laf atmak :)Şimdiii bu süreçte zoraki koca1-2-3 ,anlaşma, kusursuz plan ve de nefretten sonrayı okudum, senin tavsiye ettiğin okuma sırasına göre devam ediyorum :) bu kitaplardan sadece nefretten sonra da natalinin yaşının çok küçük olmasına takıldım :( yine de FMA vazgeçilmez veee tüm kitapları bitmeden bana rahat yookkk :D

Zamska dedi ki...

Selam =) Haklısın çook zengin olmaları göremiceğimiz bişey ama bunlar zengin yakışıklı kendine aşık adam tiplemesi kadınların hayali ve bizlere hayalimiz sunulmuş. Tıpkı aşırı hamarak elinden her iş gelen sevgilisinin eşinin sözünden çıkmayan kadın tiplemesi gibi.orada kadın karakterlerinin bu fix özelliğiydi ama bi kendime bi etrafıma bakıyorum bunlar yok. Yataktan kalkıp su içmeye üşeniyorum diye susuzluktan öldüğümü bilirm=)
Natali ye gelirsek bence genelde kadın karakterleri küçüktü ama o ve gülay karakteri baya küçüktü. ilk dumur oldum ama sonra kendimi bunu Judşth yazınca yadırgamıyorsun dedim.
Şu bi gerçek ki adam gerçekten işini iyi yapmış ve sürükleyici elden bırakılmayan kitaplar yazmış =) koca koca okumalı günler =)

haribu :) dedi ki...

Kadın karakter tespitine bayıldım :) kimileri zengin + hamarat,kimileri küçük +hamarat ama hepsi hamarat hepsi erkeğinin sözünden çıkmayan aşıklarr...yaw tembeliz galiba kadınlar olarak Fatih hoca da kitaplarından taş atıyo sanırım bize ;) kitapları okunacak başka yapacak bişey yok içim rahat etmiyor :) hem o bayıldığım yabancı yazarlar bitti gözümde naaptıysa artık :)

charmed dedi ki...

fma kitapları hastası oldum çıktım... yalnız gözlerin için ile başladım sonra sırayla geldi okumadığım en son çıkanla birlikte 3 kitabım kaldı nefretten sonra beni bırakma ve zor kadın.. ama ne diyeyim doğanımı alsam tahirimi yoksa osmanımı hepsi maşallah birbirinden iyi osman ilk başlarda gıcıktı ama onuda beğeniyorum..
kendisi türk yazarlara ilgimi arttırdı sonra asude ve fatma erdek kitaplarıda okumaya başladım bu türde okumayada devam edeceğim...

Zamska dedi ki...

açıkçası tüm kitaplarındaki erkeklere bi yerde sinir oldum ama nasıl olduysa hatırladım onlara duydugum derin sevgi =) Asude yi bende okudum sevdiğim yazarlardan biri oldu. Fatma Erdek hiç okumamıştım ama tavsiye edeceğin bi kitabı varsa denemek istiyorum. Aşk güzel şey yaşamakta okumakta hatta bazen okumak daha güzel mi ne =)

charmed dedi ki...

tabi melekler zamanı çok güzel bir kitaptı... yeni kitabıda çıktı kara kış beyaz düş ama daha henüz alamadım onuda alacağım...

Adsız dedi ki...

men bu kitablari nece yukleye bilerem???

Zamska dedi ki...

facebook sayfaında linkleri vardı =)kaldırılanlar ise kitap olmuş halde=)

Melis Cemre Eryasar dedi ki...

Dogaannn diye sayiklaya sayiklaya kafayi yedim sanirim:) ilk seni sevmek istemedimle basladim fma kitaplarini okumaya ve bir erkegin yogun bi aski anlatabilecegini pek dusunmemistim. Ama kitaplar o kadar cok sardi ki elimden birakamaz hale geldim. Sadece pinarin o guzelim doganimi o kadar uzmesine cok sinir oldum:) simdi sira geldi nefretten sonrayi okumaya.FMA artik favori yazarlarimdan biri oldu ve on yargilarimi yikti kesinlikle herkese tavsiye ediyorum :)

Zamska dedi ki...

Doğan galiba en çok üzüldüğüm karakterdi. Yazar beni çok şaşırttı. Bu kadar iyi olmasını beklemiyordum =) Sana iyi okumalar =)

Adsız dedi ki...

indirilmiyo intarnette yok ama uygun fiyata hepsini bulabilirsin :)

Adsız dedi ki...

ben FMarsal kitaplarına bayılıyorum geçen hafta şahane gelin 1 seni sevmek istemedim ve anlaşmayı okudum bu bu harika birşey kitapların oku beni diye bağıran bir duygusu var sanki elimden bırakasım hiç gelmiyor diğer kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum bu kitapları alabileceğim bir yer var mı ?

Zamska dedi ki...

Adsız,
Başlayınca zor bırakıyor insan haklısın.
Ben internetten sipariş ediyorum kitapları. O yüzden internet diyorum. Kitapyurdu, D&R, okuoku vs.

ceni dedi ki...

Azerbaycanda yoxdu men nece alim

Zamska dedi ki...

İnternet üzerinden kitap satan alışveriş sitelerinden alabilirsiniz. kitapyurdu.com da mevcut =)

Tugba AKAN dedi ki...

Yazarimizin kusursuz plan ve cıglık kitabini nereden alabiliriz satisi var mi

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.