BEFORE SUNRISE, SUNSET, MIDNIGHT

/
37 Yorumlar

     İnsanlar izlemek için onar yıl bekledi ama ben bir günde 20 yılı tükettim. Before Sunrise, Before Sunset ve Before Midnight uzun süredir izlemek için direndiğim filmlerden biriydi. Kız kardeşimin uzatmalı bayram tatilinde oturduk ve üçünü ardı ardına izledik. 


       Before Sunrise Amerikalı Jesse ve Fransız Celine`nin trende tanışmalarıyla alıp götürüyor kendini. Trende tartışan bir çiftten rahatsız olmaları üzerine tanışıp, sohbet etmeye başlıyorlar. Sohbet devam ettikçe ilerleyen tren Viyana`da durunca bu Jesse için ayrılma anlamına geliyor. Çünkü Jesse`nin ertesi sabah Viyana`dan Amerikaya giden bir uçağı var. Sorunu ise Celine`den ayrılmak istememesi. Çözümü ise Celine`i onun la inmeye ikna ederek buluyor. Uçuş saatine kadar Viyana`da gezecekler. Jesse`nin çünkü cebinde bozukluk dışında parası da kalmış değil.


      İkisi birlikte şehri dolaşıyorlar ve bu sırada bolca sohbet ediyorlar. Filmin sonunda da tren garında tarih ve saat belirleyip oraya tekrar gelmek için sözleşiyorlar. Şimdi bunu diğer filmlerden ayıran n derseniz pek çok şey. Çok doğal ve tüm klişelerden sıyrılmış olması ilk farklılığı. Gereksiz üçüncü şahıslardan kurtulmuş olması bir diğeri. Şehri onu da gösterelim bunu da gösterelim tarzında bir film olmaması. Neden bilmem ben hep ara plandaki şehre, mekana dikkat edenlerdenim. En can alıcı noktası ise diyaloglar, ettikleri uzun sohbetler.


       Hayata dair pek çok şeyi sorguluyorlar. Aşktan, hayallerden, şanstan bahsediyorlar. İki farklı karakteri, iki farklı bakış açısıyla değerlendiriyorlar. Onlar sorguluyor sizde düşünüp duruyorsunuz. Karakterlerinin farklılıkları her hallerine yansıyor. Onların düşünce dünyasına giriyorsunuz. Jesse`nin bir falcı hakkında düşündükleri ile Celine`nin düşündükleri arasında gidip geliyorsunuz. Filmin sıradışı bir ruhu var. İnsan ona kapılıyor işte. 


       İkinci film ise bu filmden dokuz yıl sonra çekiliyor. Filmde de dokuz yıl sonrasını gösteriyorlar. İlk film bittiğinde acaba buluşabildiler mi sorusuyla açtım ikinci filmi. O yüzden söylemiyorum ve bence bakmayın, filmi öldürmeyin. İkinci filme dair söyleyebilceklerim, yine uzun sohbetleri ve yaşlarının getirdiği konu farklılıkları. Çevre, toplumsal şeyler falan. Sonra üçüncü film ve olgun bir çift karşımızda. 


      Filmleri çok sevdim o yüzden çok şey anlatıp, heves kaçırmak istemedim. Filmi bu kadar geç izlediğim için pişman değilim. Çünkü çekerler mi bilmem ama ben 2022 falan bekliyorum öyle.  Yirmileri otuzları ve kırkları gördükten sonra ellileri görmek hakkım. İzlerken zaten her filmi açtığımda ilk baktığım yer yüzlerindeki değişiklikler. Sonra karakterlerinde ki değişim. 


     İlk resim beyaz duvarıma –annem bilmem ne bilmem ne şeyi diyor renge- asmayı alışkanlık edindiğim postit sözlerden. Onu da Deep`in Aşk Miminden çaldım. Sözler ve mim cevabı fimi hatırlattı yazmadan duramadım. Aklıma gelmişken kaçınız filmdeki Celine gibi hiç tanımadığı bir adamla o trenden inmeyi kabul ederdi?




Benzer Yazılar

37 yorum:

Nazik Tpc dedi ki...

Maşallah ard arda beyniniz filan sulanmadı ya. :)
Neyse ben bu filmlere aklımda kalırsa tabi bir ara el atarım. :)

Romantik Optik dedi ki...

Ya şimdi inebilirim inmeyedebilirim bu nerede yaşanıldığına bağlı :D İstanbul da inmem şimdi. Sen iner miydin :D ?

Lazy Otter dedi ki...

Çok iyi etmişsin bence kaçırılmaması gereken filmlerden. Hatta benim en sevdiğim ilk 10 filmi almıştım. :D Bir ilişkinin böyleolgunlaşabildiğini görmek mükemmel bişe. :D

Dördüncü Tekil Şahıs dedi ki...

İnsan küçük şehirde yaşadığında daha fazla ve kolay güvenebiliyor sanki. Belki o deliliği yapabilirdim bilmiyorum.Çok etkilenmem gerekirdi sanırım :D
Ama film güzele benziyo.Ben de izlerim bir ara.Belki benim aşk filmim de bu olur :)

Lady Witch dedi ki...

Güzel filmdi:D Tatlı çift

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Ben ederdim, hiç düşünmeden sanırım :)
Aptallık kanımda var :D

mor rimel dedi ki...

Bu seriyi böylesine güzel yapan biraz da geçen zamanı onlarla birlikte hissetmemiz sanırım.

Aklımda o kadar çok cümle var ki bu filmlerden kalan ya da hareketler (mesela Celine'in o muhteşem Nina Simone canlandırması, arada izler gülerim :)

Herkesin en az 1 kez izlemesi gereken filmlerden!!!

**İner miydim?? O an içimdeki ses "haydi" diyorsa ;)

deeptone dedi ki...

bayılıyom ben filmlereeee şirin zamskaların ilkiiiii :)

Ruhsuz Atmaca dedi ki...

Bizim eskilerden Metin Erksan'ın-Sevmek Zamanı filmini bir de izle :))

safransarı dedi ki...

Sende olmasan hepten filmsiz kalırdık he :d

Zamska dedi ki...

Nazik Tpc,
çok uzun değildi ki süreleri. Hem başlayınca bırakamadık =)

Zamska dedi ki...

Romantik Optik,
Adamdan etkilendiysem evet. Ama etkilenmediysem polisi arar şikayet ederdim =)

Zamska dedi ki...

Lazy Otter,
Ben azıcık geriden geldim =) Galiba filmleri bu kadar çok sevme sebebim bu. Gençlik heycanı, karar verme zamanı ve oturmuşluk hali =)

Zamska dedi ki...

Dördüncü Tekil Şahıs,
Olsun. Bu film sana çok yakışır bence =) Sevip sevmediğini öğrenmek istiyorum ama izleyince söylesen olur dimi =)

Zamska dedi ki...

Lady,
Bu çifti ben çok sevdim =)

Zamska dedi ki...

Plaza,
Tek izlemekte geciken ben değilmişim anlaşılan. =)

Zamska dedi ki...

Nursalkımı,
hahaa sana eşlik edebilirim ben de =)

Zamska dedi ki...

mor rimel,
Evet kesinlikle. hayatın hep karar ve dönemeç evreleri bir de.
O sahneyi seviyorum =) Çok ta güzel şarkı söyledi kendisi yazmış diye okudum bir yerler de.
Bende sendenim. İnerdim o ses haydi diyorsa =)

Zamska dedi ki...

Deep,
İzlemişsindir sen bunu çoktan =) Senin film kitap sergi hızına yetişmek mümkün değil. Çocukken tanısaydım sanırım büyüyünce Deep olucam ben derdim =)

Zamska dedi ki...

Ruhsuz Atmaca,
Duydum ama izlemedim. siyah beyazmış da =)

Zamska dedi ki...

safransarı,
Ben az izliyorum ki. Deep`i görmüyor musun sen hiç =) ne izlesem dediğimde açıp ondan bakıyorum ben =)

maviye iz süren dedi ki...

ben merak ettim filmleri en kısa zamanda izleyeceğim :))

Emrah Ozdemir dedi ki...

Bakıyorum da izlemediğim , okumadığım tonlarca şey var :D Bazen çok okuduğumu ve çok izlediğimi sanıyorum ama blog arkadaşların paylaştıklarını görünce aslında hiç bir şey yapmamışım onu görüyorum. Listeme aldım izleyeceğim efendim. Emeğine sağlık :)

Ruhsuz Atmaca dedi ki...

İzle sonra bana görüşünü bildir. :)))

safransarı dedi ki...

yok, deepe bakmıyorum ben :)
sen ihmal etme yine de yaz aklına esince, geçen "can dostum" u izledim çok beğendim. izlemediysen tavsiye ederim.

Zamska dedi ki...

Ruhsuz atmaca,
Vizelerden sonra haber veririm =)

Zamska dedi ki...

safransarı,
İzlemedim ve sanırım çok şey kaybediyorum =)

Zamska dedi ki...

Maviye iz süren,
Umarım beğenirsin =) gerçi bence sen bayılacaksın ya neyse =)

Zamska dedi ki...

Emrah,
Bende yaaa. sürekli yeni şeyler okuyorlar izliyorlar.

safransarı dedi ki...

evet, izlediğinde bana hak vereceksin :)

Pinquitte dedi ki...

İnmezdim sanırım. Ya da karar verene kadar çoktan gitmiş olurdu :D
Hayatımda izlediğim en iyi film üçlüsü! Sonuncusu biraz depresifti bana göre ancak yine vazgeçilmez. Konuşulanlar, felsefi hava, düşünceler ve iki karakterin birbirine kattıkları paha biçilemez resmen. Bu şekilde benzer bir film yok sanırım :)

Ms. Grumpy dedi ki...

Eğer inmeseydim, heyecanla anlatıcak bir hikayem nasıl olurdu sevgili Zamska.. Tabi ki inerdim. :)

Zamska dedi ki...

Pinquitte,
çok çok güzeldi film ben artık serinin hayranlarındanım =) karar vermesi zor ama o bilinmezlik heyecan bence senide indirirdi =)

Ms. Grumpy dedi ki...

Seni mim'ledim :)

Zamska dedi ki...

Asena,
Hala yapmadım ama biliyorsun yapıcam. Sadece azıcık daha bekleticem =)

Zamska dedi ki...

Bir Ankaralı, Mümkün olan en kısa zamanda yapacağım =)

Zamska dedi ki...

Ms. Grumpy,
Ben o mimi yapıcam da geç kalmadım dimi =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.