AŞK VE YAZAR MİM

/
27 Yorumlar
Sitem sesleri yükselir gibi olunca yaz-(s)aklan-kaç`ı kızdırmadan yaptım iki mimi birden. İki mimi de kendisi hazırladı. Ben tembellik ettim ama umarım affeder. Mimim için çok teşekkürler. Oturdum, düşündüm, yaptım, sonuna mimlediklerimi yazdım. İstediğinizi yapın =)



Yazar Mimi
Yazar ne demek?
Bazen seni senden daha iyi anlatan. Aklından geçen karışık cümle yumağını işte bende bunu diyordum dedirten. Senin düşünmediğin, hayal etmediğin kapıları sana aralayandır. Senin baktığını görüp yazandır.
Herkes yazar olabilir mi?
Bence iki tip var. Bir gerçek, sınırları aşan, zamanı aşan. Bir de çabalayan. Yani hayır.
Sen neden yazıyorsun?
İstiyorum. Bu da benim için yeterli.
Beğenilmek ve okunmak hoşuna gidiyor değil mi? Sence bundan dolayı yazarlar megaloman olabilir mi?
Kimin gitmez ki. Ama bende işler biraz garip. Kimse okumadığı zamanda yazıyordum ve umursamıyordum. Kendi yazdığımı bile yazdıktan sonra okumayan bir tipim ben. Tandık birilerine sormam lazım. Megolaman mısın?
Bir yazarla sohbet etmek nasıl bir duygu?
Harika. İstediğimi soruyorum ve kırmayıp cevap veriyor. Bazen abartıyorsun kızım diyorum ama yok ben böyleyim engel olamıyorum.
Yazarların cinsiyeti var mıdır? Bir örnek verebilir misin?
Ya kızan kadın olabilir ama ben hep erkekleri yazmak için daha ciddi buldum. Son dönemde evet kaptırıyorlar ama bakıyorum en sevdiğim yazarlar gerçekten sevdiklerim hep erkek. Yazar deyince kafamda erkek figürü oluşuyor. Tabi bu yüz yıllardır yazmak konusunda erkeklerin egemen olmasından kaynaklanan, klasiklere  kadar uzanan bir şey. Ne bilim dile her şeye yansıyor. Bir kadın yazar elinden çıkan erkek karakter gerçekten çok yazarın düşünceleri gibi geliyor.
Yazmak senin için bir mesele midir, yoksa meşgale mi?
Zaman, komum, ruh durumum soruya farklı cevap verebilir.
En sevdiğin yazın hangisi?
Bir enim olduğu söylenemez.
Yazdıklarının anlaşılırlığı ile ilgilenir misin?
Hayır. Bazen öyle şeyler yazıyorum ki ben bile kendimi anlamıyorum. Diyorum cidden böyle mi düşündüm.


Aşk mimine gelirsek.

Aşkı nasıl tanımlarsın?
Tanımlarsın değil bence tanımlayabilir misin olmalıydı. Aşk her duyguyu aynı anda
 Yaşamak gibi bişey. Aklının bir köşesinde kalan acabayla birlikte.
Sen hiç aşık oldun mu?
Bir yıl önce evet şimdi hayır belki yarın yine evet. Bana aşk hep fazla şüphe etmem gereken bi şey gibi gelmiştir. Benim o konuda kafam karışık.
Hayalindeki aşk nasıl bi şey?
Unutmadığın, değiştirmeye kalkmadan yaşadığın, pişman olmadığın, kendin olabildiğin, ama en önemlisi mutlu olduğun bir aşk benimkisi.
Aşk öznel midir?
Evet. Öznel ve bilemiyorsun kişi için gerçekten ne. Nasıl hisseder, tanımlar, yaşar…
İlk görüşte aşka inanır mısın?
Hımm. Daha önce olduğunu idea ettim. Ama fikir çok romantik geldiğindendi sanırım. Yoksa adını hatırladım.
Sana aşık olduğunu söyleyen birine nasıl karşılık verirsin?
Sürpriz yumurtadan çıkan tipler oluyor kırmadan kıvırıyorum. Israrcı olana gülüp geçiyorum. Lanet gitsin ben hep kaçıyorum.
Aşk bir su mudur içip kudurduğun?
Mutluysan içmeye devam.
Aşkı bilene, derdi çekene mi sormalı?
Aşkı bilen yok da derdi çeken çok. Bana kalırsa derdi çekene de sorma. Yaşanmadan öğrenilmeyen şey bu.
Aşkla vişnenin ne alakası olabilir?
Kırmızı.
Aşkla sevgi karşılaştırılmalı mıdır?
Sevgi bana hep hiç vaz geçemeyeceğin bişey gelmiştir. O yüzden içten söylenen seni seviyorum lafını fazla değerli bulmuşumdur. Ama aşk tanımlayamıyorsun bile. Gün geliyor bitti diyorsun. Sevgi hep daha ağır, daha elle tutulabilir geldi bana. Sizi bilmem ama ben karşılaştırmayı yapıyorum işte.
En etkilendiğiniz aşk filmi hangisi?
Love Story. İzlediğim ilk aşk filmi. Annem izletti diye mi, ilk diye mi, defalarca izledim diye mi, çocukken izleyip bilinç altıma yerleşti diye mi bilmiyorum ama.
En hoşunuza giden aşk romanı hangisi?
Kürk Mantolu Madonna.
Son olarak aşkta romantizm nasıl olur, en romantik anınız nasıldı?

İşin içinde ben varken romantizmin sonunda ya başınız belaya girer, ya da gülmekle meşgul olursunuz. 

Deep, Gül kaptan, Drama, Maya, Şenay Benderli, maviye iz süren, Persephone, Serafina LeGuin, kırmızı çerçeve, bir de ölü gibi sessiz olan Demir bey.


Benzer Yazılar

27 yorum:

Persephone dedi ki...

Beğendim ben bu mimleri;) ben de mimlenmişim gördüğüm o ki:))) yapacağım Zamska;) sevgiler...

Persephone dedi ki...

He bu arada ödülün vardı, almayı unutma:)

deeptone dedi ki...

çok beğendim ki bütün cevaplarını :) bi de o love story filmi çok güzel yaaa :)

Tuhaf Şeyler Dükkanı dedi ki...

Sevdim bu mimleri ama son zamanlarda mime bayılmama rağmen o kadar çok mimlendim ki henüz onları bitiremedim malesef =) Yine de yapıcam ben bunu yaa belki bi ay sonra belki iki üç ama inat ettim =)

Gül Kaptan dedi ki...

Aşkla ilgili cevapların for :)
Çok teşekkürler en kısa zamanda yapacağıım :)

Drama dedi ki...

En romantik anınız neydi? sorusuna verdiğin cevap çok güldürdü beni. :)

En kısa sürede yapmaya çalışacağım. Teşekkürler. :)

Nazik Tpc dedi ki...

Aşk mimi basit mi kaçmış ne? =)
İki mimde güzeldi ama. =)

yaz-(s)aklan-kaç dedi ki...

Yahu vişne-aşk sorusuna 'kırmızı' cevabı veren biri nasıl romantik olamaz? ;) bence hiç renk vermiyorsun, bir renk var; kırmızı :)

maviye iz süren dedi ki...

aşk her duyguyu bir anda yaşamak gibi karışık bir şey evet,
çok hoş cevapların :))
teşekkür ederim yanıtlayacağım en kısa zamanda :)

Holly M. dedi ki...

Ya şu love storyi izlemek bi kısmet olmadı.
Şu romantiklikten ben de hiç bişey anlamıyorum ya.Beceremiyorum sanırım :)

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Bende sen gibiyim kimse okumasa da ben yazıyorum :)

Son günlerin favori mimi sanırım. Baya okudum .)

gizemlikimlik dedi ki...

Zamska naber ? Sen de benim gibi gözükmüyordun pek? Şimdi gördüm yazını :) Bol bol yaz.Ben sonradan okurum bunların hepsini :)

Plaza Sesi dedi ki...

<3 özledim bende işte.miminle özlem gideriom asdf

Zamska dedi ki...

Persephone,
Evet mimledim ama gelip haber veremedim gece yapınca uykuya yenik düştüm =)

Zamska dedi ki...

Persephone,
Ödül için çok teşekkür ederim unutmamışsın beni de =)

Zamska dedi ki...

Deep,
Her ne kadar sonu masal gibi bitmese de çok seviyorum =)

Zamska dedi ki...

Tuhaf Şeyler Dükkanı,
Sabırla beklerim ben =)

Zamska dedi ki...

Gül Kaptan,
Bakalım senin cevaplar ne çıkacak =)

Zamska dedi ki...

Drama,
Ne yazık ki çok dürüst davrandım soruya cevap verirken. =( Yoksa çok isterdim bakışmalar bilmemneler yazayım =)

deeptone dedi ki...

şimdi yaptım mimi. ama son yazıma baksan yaaa :)

Zamska dedi ki...

yaz-(s)aklan-kaç,
haah ben hala içimde çelişiyorum. Annem bu kadar çok aşk romanı okuyup nasıl bu kadar duygusuz olduğumu hala sorguluyor =)

Zamska dedi ki...

maviye iz süren,
Teşekkürler =)
Cevapları senden okumayı bekliyorum ben =)

Zamska dedi ki...

Holly M.
Daha fazla vakit kaybetmeden izlemelisin bence =)
yakışmıyor eğreti duruyor sanırım bize =)

Zamska dedi ki...

Nursalkımı,
Sen pek mim yapmıyorsun diye şey etmedim ama aşk mimi tam senlik bence =)

Zamska dedi ki...

Gizemlikimlik,
Evet ne yazık ki öyle oldu. hala bile tam adapte olamadım. Yalnız aynısını senden de beklerim

Zamska dedi ki...

Plazamın Sesi dönmüş=)
Özledim yahu. Hiç mi düşünmedin beni bizleri. Her gün iki post isterim ben. arayı kapatman lazım hani =)

Zamska dedi ki...

Deep,
Okumaya başlıyorum hemen =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.