AŞKA İKİNCİ ŞANS

/
2 Yorumlar

       Etrafınızda bildiğiniz sahte evlilik yapmak isteyen zengin yakışıklı adam var mı? Hayır yanında üzerine iki kat puan hesabı bide aşkı iliştiriveriyorlar. Zaten kitabın adı Aşk İkinci Şans değil Aşka Şans Ver olsa daha mantıklı olurmuş. Bu arada edebiyatta mantık aranıyor muydu? Biliyorum saçmalıyorum ama tek sebebi kıskançlık. Çünkü ben şu ara Palavra Palavra Plavra modundayım…


       İlk Öpücüğün Büyüsü`nün o tahmin edilebilirliğini o kadar çok sevmiştim ki. Yüz bölümlük Türk dizisi, beş yüz bölümlük pembe dizisi izlemiş gibiydim. Sürprizi yok ama eğlencesi var. Yazarın dilinin farklılığı ve diyaloglardaki zekice esprileriyle beni okumaya teşvik etti.


         İtalyan erkelerinin sevmeyen kadın var mı bilmiyorum. Ama ben bayılıyorum. İlk kitap İlk Öpücüğün Büyüsü`nde Nick`i kıskançlıktan kudurtan erkek Michael`ı sizlere sunmaktan gurur duyarım. Alexa ilk kitapta en yakın arkadaşı ve Nick`i kız kardeşi  Maggie ve Michael`ı birbirin e yakıştırmıştı. Hatta bununla kalmayıp görücü usulü birde randevuya çıkmaları için zorlamıştı. İşte o yemektene olduysa oldu ve Maggie bu adama fena halde kafaya taktı. Ama iyi mana da değil. O yemek sonrası adama fena halde gıcık oldu. Sebebiyse Michael`in Alexa`ya aşık olduğunu düşünmesi. Abisi ve en yakın arkadaşının arasından girmesinden korktuğu içinde Michael `a sürekli kötü davrandı.




        Michael ne dedi, ne yaptı da Maggie`yi bu hale getirdi çok merak etmiştim ama sonunda öğrendim.  Kitap Nick ve Alexa`nın kızları Lily`i kucaklarına aldıktan sonra düzenledikleri Alexa`nın doğum günü partisinde başlar. Michael`da yapılan ortak işler ve Nick`in kıskançlık krizlerinin bitmesinin ardından ailenin dostu olmuş ve partinin önemli davetlilerinden biridir. Ve bizim yakışıklı zengin İtalya`nın ailesi ile başı derttedir. Kız kardeşi Venezia aşık olduğu adamdan evlenme teklifini koparır. Ama evlenmesi için annesinin kesin dile “ilk önce evin büyüğü olan abin evlenmeli” sözleri yoluna taş koyar.


          Kız kardeşinin kaçıp evlenmesi ailesini parçalayacağı için Michael hızlıca karar vermek zrounda kalır. Plan bir kadın bulup, annesine götürmek ve ciddi düşündüklerini hatta evlendiklerini söylemektir. Bu plana uygun tek kadında iş için Milano`ya gidecek olan Maggie`dir. Buda onunla pazarlık yapmasını gerektirir. Alexa`da aklı olmasa da buna körü körüne inanan Maggie`ye yapmaması halinde Alexa`nın peşine düşeceğini söyler. Maggie`de abisinin ve arkadaşının mutluluğu için kendini feda eder. (haha şanslı hatun… Ne fedakarlık ama….)


          Olaylar onları İtalya`ya sürükler ve aşık olmaları kaçınılmazdır. Michael`ın ailesi ise siz okuyanları tam olarak kalbinizden vuracak ve çok seveceksiniz. Babasının ölümünden sonra işlerin ve ailenin başına geçen Micheal tam anlamıyla fedakar bir aile babası ve deli dolu adam arsında sıkışmış bir adamdır. Kızı deli gibi ister ama aynı zamanda kaçar. Zaten ben şu erkekleri bi anlasam. Kadınlara diyolar ama sanki kendileri çok basit. Onların basitlik anlayışı kendilerini kaptıracak bi kız bulana kadar zaten. Kaldı ki bu fedakar adam o kadar baba kadrosuna yerleşmiş ki kız kardeşlerinin ona abi olarak ne kadar ihtiyaçları olduğunu, onay bekleyen kız kardeşlere sahip olduğunun farkında bile değil. Tabi bunları ona Maggie hatırlatıyor.


         Maggie`ye gelirsek bu kızın dasorunlu bi erkek geçmişi var. Kadın dünyanın en ünlü markalarının iç çamaşırı koleksiyonlarını fotoğraflıyor. Ve bunları giyenlerin hepsi erkek. O kadar yakışıklı adama kendini kaptırmamışken sen gel Micheal`a kaptır. Tabi bunu anlaması ve karşısındakinin erkek –konuşma özürlü – olduğunu unutuyor.  Zaten kimseye kalbini kaptırmamasını gerektiren travmatik bir çocukluk dönemi geçirmiş. Micheal desen onunda belli başlı travmaları var.


         Anlamadığım illa bi kitaba konu olabilmek sorunlu bi çocukluk, kapanmayan bi yaran olması mı gerekiyor. Yada bi filmin içinde aşk illa sebep veya o bu şekilde yer alması mı gerekiyor. Bi ara bu her filmin içine aşk yerleştirmeleri olayına takmıştım şimdi de sorunlu çocukluk geçmiş falan filan olayına taktım. Bu yazarların bence hepsinin içine Freude kaçmış.  İlla aşka olan korkaklıkları, güvenememe duygusunu çocukluğa maal edecekler. Yok yok ben bu arada taktım bu sorunlu geçmişe hırsımı kitaptan çıkarıyorum. 


        Michael`ın sonunda başına saksı düştü ve aklı başına geldi mi merak ediyorsanız söylemeyi düşünmüyorum. Zaten annesine hayran kaldım. En sevdiğim karakter tiplerinden biriydi. Her şeyi bilen gören ve istediği gibi hareket etmelerini sağlayan; ama hiç bişeyden haberi yokmuş gibi davranan. 


          Ahhh nerdeyse abisinin büyüdüğünü bi türlü göremediği ve abisinin yakışıklı arkadaşına aşık Carina var onu unutuyordum. O da tıpkı Alexa ve Maggie gibi aşk büyüsü kitabının yolundan gidip büyüyü yapma yolunda. Maggie tam istediği erkeği buldu bakalım işler onun için nasıl gidecek. Bi sonraki kitabı ben dört gözle bekliyorum. Şayet en sevdiğim kurgu türü var arkadaşının kardeşine duyulan aşk vs. umarım yayınevi bi sonraki kitabı hızlıca basar. Çünkü ben bu kitabı da, baştan sona neler olacağını tahmin edebileceğiniz İlk Öpücüğün Büyüsü`nü de çok sevdim. Bayanlar  baylar tavsiyem okuyun. Herkese koca koca okumalı günler.


      Bu kadar İtalya muhabbetinden sonra olmazsa olmazımız...





Benzer Yazılar

2 yorum:

Necla Solen dedi ki...

Merhaba,
Blogunu takibe alıyorum, bana da beklerim. Sevgilerle...
www.neclasolen.com

Zamska dedi ki...

mim için çok teşekkürler =) Yarın ilk iş bende yapacağım =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.