VEFA ENVER VE PEMBE KİTAPLARI

/
10 Yorumlar

         Sonunda sınavlarım bitti. Vize demek aç, susuz, uykusuz ders çalışmak demek. Abartıyorum yine. Uykusuz çok kaldım ama aç zaten kalamam, dayanamam. Zaten sınavlarımın çoğu da kötü geçti. Yırtınıp çalıştığıma üzüldüm. Tembel benin sınavları bundan çok çok daha iyiydi. Bende hazır hafta sonu girdi diye elime Vefa Enver`in kitabı Neyse Ki Çocuk Yaptım`a aldım.  


           Uzun zamandır Vefa Enver`in kitaplarını görüp, göz ardı ediyordum. Bi kaç arkadaşa, blog sayesinde yeni tanıştığım arkadaşlara falan sordum ama şansa bakın ki kimse okumamıştı. Bende rast gele artık bi yerden başlayayım dedim. Çocuk Da Yapamadım Kariyer De ve Bunu Sen İstedin`de aynı karakterler var diye aldım ama Bunu Sen İstedin`le daldım olaya bi on sayfadan sonrada fark ettim ki ilk kitap değil. Aradan baya zaman geçti işte ben Neyse Ki Çocuk Yaptım`ı aldım ve okuyunca hepsine toptan bi yorum yapmalıyım dedim.


          Gelelim kitaba. Otuz yaşına gelmiş üç kızın aşk ve iş hayatlarını anlatıyor. Aslı gurubun duygusal, karakteri, Ahu iş manyağı, dominant karakteri, Sibel`se hızlı çapkın, gamsız hatun. Hepsinin aşk hayatı bi yerden sonra sarpa sarıyor, sarmış olanında kafasına dank ediyor. Ahu`nun biricik sevgilisi Can Ahu`nun iş hayatında yapmış olduğu hataları, intikam almak uğruna özel hayatlarının ortasına taşıyor. Sonuç iki isinde acı ızdırap. Bizim Sibel`de Baran adında zengin, yakışıklı bi odunla tanışıyor. Bu odun öyle bi odun ki, erkekleri parmağında oynatan Sibel, bu kez odundan ziyade Himalaya Dağlarına çarptığını çok sonra fark ediyor. Aslı ise adını bile hatırlamadığım bi sümsükle yürümeyen ilişkisini bitirdi. Hatta bu ilişki nasıl derseniz Girls`ün ilk sezon beş bölümünü izleyip Hannah`ın ilişkisine bi bakın derim. Zaten kitabı okurken yer yer karakterleri Girls kızlarıyla bağdaştırmadım değil ama  Girls kızlarının durumu hala vahim.


          İkinci kitapta ise hikayetam olarak kaldığı yerden devam ediyor gibi. Aslı sümsükten sonra patronuna aşık olmuş ve harika bi ilişkileri vardır. Can ve Ahu durumu düzeltmiş bide üzerine hamiledir. Sibel ise Baran`la nikah masasına oturmasına dakikalar kala vaz geçmek üzeredir. Nikahla başlayan olaylar başlayan karışıyor.  Sibel ve Baran evleniyor ama ilişkileri trafo gibi, yaklaşanı yakıyor. Sürekli bi savaş alanı. Hakan Aslı`sıyla evlilik hazırlıklarında ama Aslı`ya sürpriz bi kötü kaynana faktörü var. Ahu`ya hamile ve hamile kadın nasılsa öyle.


         Üçüncü kitaba gelirsem en dikkat çeken ilişki Kadir ve Nazlı. Nazlı ikinci kitapta Aslı`nın kardeşi olarak  hayatlarına daldı. Kadir`de bizim dağ adam Baranın kardeşi. Aralarındaki ilişkide Baran-Sibel ikilisini aratır cinsten. Aslı zaten Amerika`ya çekip gitmişti. Hakan burada o orda derbeder. Sibel Bunu Sen İstedin kitabında boyna çekti diye olsa gerek yazar bu kitapta yüzünü güldürdü. 


            Olayları çıtlattığımı belirterek yorumlara gelirsem; ben Vefa Enver kitaplarını çok sevdim. Kitapları bi kere çok eğlenceli. Okurken eğlendiğim, güldüğüm kitapları ben çok seviyorum.  Tabi bu demek değil ki her şey günlük gülistanlık. Bi kere Baran öküz. Bu yüzden olsa gerek kitaptaki en sevmediğim karakter tabi Haka`nın eski karısı Sema`dan sonra. Üçüncü kitaba kadar cidden Sibel niye bu öküzle birlikte anlamadım. Allahtan son kitapla sempatimi az çok kazandı. Hakan is tam bir centilmen.  Aslı`ysa sakar, saf, salak halleriylekendime en yakın hissettiğim karakter. Ahu ilk zaten bi canavar gibi geldi gözüme ama yine dayanamadım çok sevdim, o psikopat iş aşkıyla. Can ise bence aralarında ki en normal karakter ama onunda yaptığı hata kafasına merdane indirmelik.


        Kadın karakterler bi kere çeşit çeşit. Hani şu kitaplarda yazan mükemmel kadın tipleri vardır. Erkeğe yaklaşırken hesap yapmaz, her şey spontane gelişir, attığı adımlar tamamen hesapsızdır. O kadın ki gururdan ölür, deli gibi acı çeker ama adama aşık diye intikam bile almaya kıyamaz, ben köşemde acı çekerim, senin için her fedakarlığı yaparım der. İşte bu kitapta öyle şeyler yok. Kadın beyninden çıkıp kaleme alınan bu karakterler etrafta olan tipik kadınlardan. Mesela Sibel.  Hem o hesapsız olaylarda yalan. Biz ki mesaj atarken bile noktalama işaretlerine anlam yükleyen türüz. O yüzden hiç birbirimizi kandırmaya kalkmayalım.


         Yazar severek okurum ne yazmış bakmam dediklerimin arasına bodoslama daldı. Leyla Gibi Kitabınıda okumuş çok sevmiştim. Zaten kalemini çok beğendim. Bi anda insan kendini olayların içinde buluyor sonrada çıkmak istemiyor. Hele bu Aslı, Ahu, Sibel ve Nazlı olunca bi kitap bi kitap daha dedirtiyor. Okurken Eğlenmek isteyen herkese tavsiyem. Erkeklereyse kadın beynine dair ipuçları verdiği için önerimdir. Koca koca okumalı hafta sonları.

Şarkımsa,






Benzer Yazılar

10 yorum:

Kristal Kitap dedi ki...

İlk defa senin yorumunu okuduktan sonra bir Türk yazar dikkatimi çekti. :) Kenara not alıyorum. İleride okumak için listeme ekleyeceğim bu kitapları. :)

Zamska dedi ki...

Ahcok eğlenceli gülerek okuyacağına inanıyorum :)

Tarçınlı Domates dedi ki...

selam. :)

blogumda senin için bir mim var. :)
mimlendin. :)

Zamska dedi ki...

Merhaba =)
teşekkürler =) ya baktım sen çok iyi yazmışsın ben karakara düşünmelerdeyim şuan =)

Asena G. dedi ki...

Son zamanlarda adını çok duyduğum bir yazar. Merakımı arttırdın yine güzel anlatımınla. :) Vefa Enver, Asude ve şu Kocan Kadar Konuş'un yazarı son dönemlerin en popüler isimleri zaten. Türk yazar olarak bu tarz yazan isim pek yoktu, kitap fuarından almayı düşünüyorum bir kitabını. Bir de, seri madem bu kitap. İlk kitabı hangisi? Karıştırmayayım alırken. :)

Zamska dedi ki...

Merhaba =)
haklısın bi kaç yıl öncesine kadar sadece yapancı yazarlardan okuyabiliyorduk ama böyle daha güzel olmadı mı böyle ? =) kariyerde yapamadım çocuk da ilk kitap, bunu sen istedin ikinci ve neyse ki çocuk yaptım üçüncü kitap. keyifli okumalar =)

deeptone dedi ki...

sınavlar hadi geçmiş olsuuuun :)
o kadar çok kitap okuyom ama duymamışım bu yazarı okuycam, keyifliymiş desene :)

Zamska dedi ki...

Selem, bitti sonunda ya bide iyi geçse keyfime diyecek olmazdı. bende bu yıl buldum. Tam oku kafa dağıtlık okurken eğlendim

Dördüncü Tekil Şahıs dedi ki...

Sınavlar geçip gitmiş desene. Geçmiş olsuun :)
Bu kitapları hep alacağım güya. Ama hep son anda başka kitaplar seçiyorum :)

Zamska dedi ki...

sınavların bitmesiyle fena halde rahatladım =) bende alsam mı almasam mı derken bi baktım almış okumuş bolca gülmüşüm =) kafa dağıtmak için birebir =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.