SENİNLE

/
0 Yorumlar

          Okudum okudum bende okudum diye bağırmak istiyorum. Bu ara dersler, sosyal faaliyetler, kurslar, iş derken kendime biricik kitaplarıma vakit ayıramıyordum.  O yüzden bir kitap daha okuyabildim diye aşırı mutluyum. Ağzım kulaklarımda. Pena yayınları güzel kitaplarla atak mı yapıyor yoksa bana mı sürekli denk geliyor anlamadım.


          Nell Hawthorne arasında iki gün yaş farkı olan, birlikte büyüdüğü arkadaşı  Kyle Calloway`e aşık olur. 16 yaşına geldiklerinde birbirleri için arkadaşlık duyguları dışında şeylerde beslediklerini fark ederler. İkisi de popüler ve güçlü ailelerin çocuklarıdırlar. 18 yaşlarına kadar iki yıl çok mutlu bir birliktelikleri olur. Filmin sonunda oğlan kıza evlenme teklifi eder. Kız kabul eder  ve mutlu mesut yaşarlar. Son cümlemi görmezden gelin çünkü bu benim kafamda yazdığım son. Gerçekler ise oğlan kıza evlenme teklif eder evet;  ama kız kabul etmez. Neden mi? Çünkü kızın beyni var. Henüz genç olduklarını ve büyümeleri, hayatlarını yaşamaları gerektiğinin farkındadır. İkisinin de farklı şehirlerde okula devam etmek istediği gerçeğinin oldukça farkındadır. Ve bi fırtınanın ortasında edilen evlilik teklifinin sonunda Kyle devrilen bir ağacın altında kalarak yaşamını yitirir.


         Kyle`nin cenazesinde Nell 11 yaşından beri görmediği Kyle`nin abisi Colton`la karşılaşır. Kitap kapağı arkasına göre yıllar sonra karşılaşıp tatlı bir çıkmaza giriyorlar. Burada da editör kapağa kendi hayalini yazmış olsa gerek. Çünkü ben hiç tatlı bi çıkmaz göremedim. İkisi de yaşadıkları kayıplarla yara almış insanlar. Birbirlerini gördükleri andan beri farkında oldukları çekime karşı vicdanları, çelişkileri, yaşadıkları acı dolu tecrübeleriyle savaşmak, birbirlerinde teselli aramakla aramamak arasında gidip gelen iki insan için “tatlı bir çıkmaza doğru gitmek” ifadesini kullanmak yazara bence haksızlık.  Yazar orda harbiden bi drama bizi şahit ediyor. Karakterlerin ağzından söylediği nükteli sözler bence kitabı direk romantik komedi kısmına atmaz.


         Gelelim sinir olduğum kısma. Yazar Klle ölmeden önceki dönemde onunla neler yaşadığını hissettiğini anlatmış. Hatta o kadar iyi ve uzun ki dedim heralde yanlış kitap okuyorum. En baştan duyguları tek tek işleyip anlatmış. Bence sebebi yazarın fazla sadist olup, çocuk ölünce kızın yaşadıklarını daha iyi hissetmemizi sağlamak, kızı daha iyi anlayıp, onun acısına bizi ortak etmek. Çünkü diğer yazarlar bu konuda yapacakları Colton`la karşılaştıkları yerden başlayıp Kyle`den bahsetmek, bu yolla bize acıyı vermek olurdu. Ama yazar direk eline bıçağı almış karnımızın ortasına saplamış.


       Colton ilk ortaya çıkınca dibim düştü derler ya bende işte tam olarak o oldu. Aşırı cool, az konuşan, soğuk tiplerdendi. Ama yazar ikinci bölümü Colton`un ağızından yazınca hop bi baktım Colton başka bi kategoriye terfi. Onu duymak, düşüncelerini bilmek edepsiz, tatlı, inanılmaz çekici adam kategorisinin baş köşesine koydu. Tabi ondan dinlerken kız gözüme o kadar ulaşılmaz ve ulvi geldi ki. Kız kaçıyor umursamıyor sanki Colton kovalıyor gibiydi. 


        Üçüncü bölüme geldim bir de baktım ki kız çoktan adamın kucağına atlamaya hazır. Lan daha dün Klye`e nasıl aşıktın bu ne hız diyesim geldi. Ama burada hata yazarda. Başta niye anlattın ki onu. Yada hadi anlattın bu kadar mükemmel niye anlatır da neredeyse bana Colton`u harcayacak vaziyete getirirsin. Çünkü ben Kyle`yi pek bi sevdim. O karakterle seri yazarım ben o derece. Tabi bu Colton`nun ne kadar muhteşem olduğunu ondan ansiklopedi yazabileceğim gerçeğini değiştirmez.


      Olaylar Colton ve Nell için baya karışıyor. Çünkü ikisinin de ağır problemleri, geçemedikleri, geçmeye korktukları çizgileri var. Yazar zaten son sayfaya kadar olayları tırmandırmış. Karakterlerin ana iletişim bağı ise müzik. İkisinin de müzik için sebepleri var. Colton`nun geçmişi zaten birileri için şiddet duygunuzu kabartıp, Colton için sevginizi arttıracak.


      Ben kitabı çok sevdim. Okumanızı tavsiye edebileceğim kitaplardan biri. Yazar olayları iyi kurgulayıp, duygu geçişlerini karakterlerle birlikte sizlere de çok iyi hissettiriyor. Dili sade ve akıcıydı. Okumak kolay oldu. Kaldı ki son sayfada kitapta geçen tüm şarkılar vardı. Bu da kitabı daha bi çok sevmeme sebep oldu. Herkese koca koca okumalı günler.

Şarkıı...





Benzer Yazılar

Hiç yorum yok:

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.