İYİ BAYRAMLAR

/
2 Yorumlar
     

      Bayramınız kutlu olsun. Geçen bayramı es geçtiğimi biliyorum ama bu bayramı da es geçmek istemedim. Bayram her insan için farlı şeyler ifade eder ama benim için genelde tatili ifade ediyor. Bundan çok hoşlandığımdan değil.  Tüm yakın akrabalarım başka şehirlerde olduğu için bayramlaşma telefonla kuru kuru oluyor genelde. Bayramlaşma kavramıysa anne baba kuzenine gidelim ki küçüklüğümden beri bunlardan da genelde yırtardım. Tek ve vaz geçilmez bayramlaşmam komşularla olan. Kahvaltıdan hemen sonra tüm komşuların elini tek tek öptüğümü bilirim. Yakınıyor falan değilim. Sadece komşulardan ziyade bayramda dede, amca, dayı, teyze ile bayram kutlayamadığım için galiba kendimi buruk hissettiğim oluyor. Tabi bu genelde bayramın ilk günü. Sonrasında geçiyor gibi.

 

     Sevdiklerle bayram kutlamak nedir pek bilmem.. Ama dedeniz, teyzeniz, amcalarınız yakınlarınızdaysa oflanmadan gidin derim. Çünkü bunu yapamamış benim gibi insanlar sizin bu sahip olduğunuz şeyler için gözü düşerek bakıyor olabilirler. “Gezmeyi sevmem ne  o herkesle bayramlaşmaya mı gideceğiz ben evde yatsam olmaz mı*” az olan akraba gezmelerim için bile bende sıkça kullanıldı. İki yıl önce köye gidip dedemin elini öpebilme şansına eriştim. Şans diyorum çünkü o bayram unutulmazlarım arasında. Bol şeker çikolatadan ziyade ilk defa bayramın dört günüde insanlarla bayramlaştım. Köyde gezmedik yaşlı bırakmamıştık. Ne bilim böyle sıcak ve sanki daha bi gerçekti. İstanbul`da daha önce pek yaşamadığım bişeydi.  

      Bayramın tatil boyutu da tabi ki yadsınamaz. İlk defa biricik kardeşimden uzak kaldığım için bayram tatilini iple çektim. Hatunu resmen sömestra kadar zor göreceğim için yetkililerden bayramı bi kaç gün daha uzatmasını bile isterim. Zaten okul iş derken ne uyuyabildim ne dinlenebildim. O yüzden bu bayram tek isteğim bolca dinlenmek gezmek. Tabi benim iki küçük kardeşimle.

      Herkesin kurban bayramı kutlu olsun. Keşke bu da ramazan bayramı olsaydı da etrafta bu kadar çok et olmasaydı. Et yemeyen biri için her yerin buram buram et kokması hiç hoş olmasa da dayanıyorum. Umarım benden çok çok daha şanslısınızdır ve tüm sevdikleriniz ve aile büyükleriniz yanınızdadır. Herkes kendisin de olmayanı ister ya benim ki de o hesap.  Mutlu güzel bol kahkahalı şekerli bayramlar.  Yine uzun yazıp sıktım sizi dimi =)



Benzer Yazılar

2 yorum:

selda nın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

Zamska dedi ki...

Çok teşekkür ederim =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.