SHAMELESS

/
2 Yorumlar

      “Aile toplumun en küçük temel birimidir” gibi sözlüksel zırvalıkları bi kenara bırakın. Tabi diziyi sevebilmek için. Gerçi dizinin sevilmicek tek bölümü dakikası yok. Bu ara, hatta uzun süredir favori dizilerimden biri. Bende televizyon izleme gibi bi alışkanlığın ‘a’ sı yok. Dizileri –Türk dizileri izlemem gibi bi politikam var. Adamlar bir tmm dedirtmek için bile 303946 kareden çekip iyice dramatize edip zamanımı çaldığı için nefret ederim.-  netten izlerim. Belli saatte tv başında olma zorunluluğunu Allahtan teknoloji bitirdi. Yoksa benim zavallı annem 452632 diziyi aynı anda nasıl takip edecekti. 


     Shameless`ı ilk CNBC-E de gördüm. Rastladıkça şöyle böyle izliyordum. Bu sene 3. Sezonu gece tv başına geçip salak saçma ödevlerimi yaparken izledim. Tabi yarım yamalak bile kalmayan İngilizcemle sık sık ekrana bakmaktan ödevlerim bitmek bilmedi. E bide diziyi ilk günden beri izleyen sevgili arkadaşım Sum var. Kıza ben öyle diyorum yoksa bildiğimiz Türk hatunu. Hoşlandığı çocuğun çıktığı Moldov var bide. Sılav ırkından ne kadar nefret ettiğimi bi kez daha hatırladım bak.




      Tüm sebeplerimi bi kenara koyarsak bunu yazma amacım diziyi bilmeyen olduğunu artık düşünmemekle birlikte, bilmeyende varsa artık öğrenip izlemesinin vaktinin geldiğini haber vermek. İzleyipte diziyi sevmemek nasıl bi şey ne biliyorum, nede duydum. Bu bayıldığım aile Chicago da yaşıyor. Tabi buna yaşıyor denirse. İlk izlediğimde aşırı derece de garipsemiştim. Çünkü etrafımda görüp duyduğum hatta o Amerikan dizilerinde izlediğim ailelerden bile kilometrelerce farklı. Bi Gossip Girl`deki sosyetik aileler bi Desperate Housewives deki manyaklık barındıran ailelerde değil. Bu aile başlı başına yeni bi toplum ürünü. 


     Ailenin başında anası babası yok. Varda yok. Anneleri alkolik, bencil, anı yaşayan gerisini şey yapan, dolandırıcı, paragöz, tembel, şaşkın, bela kıçında gezen, aşırı pis açgözlü daha birsürü hakareten varan özellikleri olan Frank Gallagher`a dayanamayıp bi tır şoförü bayanla topukluyor. Anneleri tabi Frank`tan aşağı kalmayan bi tip. 


     Böyle bi anne babayla iş yürümeyince dizginleri altı çocuktan en büyük olan Fiona düşüyor. Tarışmasız en sevdiğim karakter. Tabi Lip`i görmezden gelirsek. Fiona çocukların her şeyiyle ilgileniyor. Gençliğini yaşayamadan resmen beş çocuk birden edinmiş. Frank olmasa kesinlikle hayatı daha kolay olur ama adam sülük misali. Başı belaya bulaştıkça aileyide hobi niyetine peşinden sürüklüyor. Doğal olarak buda Fion`ın hayatını dahada zorlatırıyor. Faturalar nasıl ödenecek, kim nereye gidecek, kaç para lazım, bugün ne yiyecekler, hangisi okulda sorun yaşıyor? Tüm bu sorun ve sorulara cevabı Fiona cevap veriyor. Tabi bu kadar dert anası hatunun hiç gülmeye vakit bulamadığını sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Eğlencenin de dibine vuruyor.


       Fiona`nın kardeşleri özellikle Lip dayanağı. Parayı birlikte topluyolar. Belalardan birlikte sıyrılıyolar. Tabi bu kısımda ailenin zeki çocğu Lip `e oldukça çok iş düşüyor. Lip harbi harbi baya zeki. Ahlaksızlık diz boyu ama beklenmeyecek kadarda duygusal. Aşkdan yana şansı gülmese de bereket versin seks işi tıkırında. Millet için o sınav senin bu sınav senin giriyor. Bizdeki LYS zımbırtısı onlarsa SAT ve en çok bundan parayı kırıyor. Tabi yakalanana kadar. Adam zeki olunca peşinde koşan üniversitelerde oluyo ama umurunda değil. 


      Ian Lip`in bi boy küçüğü ve orduya girmek istiyor. Ama adam gay ve buda işleri zora sokuyor. Bi markette çalışıyor ve patronuyla… Neyse ailedeki bi boy küçükte Debbie. Kız azıcık sorunlu. Sevgiye deli gbi aç ve arada beklenmedik şeyler yapıyo. Mesele bebek çalmak. Sürekli kurabiye yapalım iyilik yapalım diye ortalarda dolanıyor. Bide merakı varki bi kez kabardı mı Sherlock yanında halt yemiş. Ve en psikopat Carl. Çocuk yaşasın yaşamasın her şeye düşman. Şiddet eğilimi hat safhada. Adam acı vermekten resmen zevk alıyor. Ve de Liam var. İki beyazdan bi zenci. Bi kaç milyonda bir ama DNA testi onaylı. Zavallının bi şeyden haberi yok.


      Ve de yakışıklı Steve var. Fiona`nın sevgilisi. Aslında baya zengin züppe bi aile üyesi ama adam hayatını araba çalarak sağlıyor. Annesi babası da tıp okuyor sanıyor ama okul yarım. Fiona`ya bariz aşık. Çocuklar konusunda da yardım etmeye çalışıyor. Ama sağ olsun onunda belada üzerine yok. Adama ilk sezon bayılırken pörtlek gözleri sonradan pek bi battı bana.


      Komşular var bide. Veronica ve Kev. Altını çizmek lazım Kev`e bayılıyorum. Bunlarda resmen aileden olmuş vaziyette. Frank`ten daha çok aileye yararı dokunuyor onların. Aralarında güçlü bi bağ olmasına rağmen Kev`in yaptığı V`nin eyvallah dediği olaylarda bol hani. Hangi kadın evli adamla sahte evliliğe bile… neyse adam seksi ve güzel gülüyor.


     Ana karakterler bunlar ama bide Karen var. Lip`n garip ilişkisi. Kız beş para etmezde ben nedense anasına bayıyorum. İlk sezonda evden çıkamam gibi bi hastalığı olan annesini pek seviyorum. Karen annesiyle pek bi çalkantılı anlar yaşıyo ama bu Karen tam bi…


     Frank`ı çok kötüledim biliyorum ama adam zekide ve çok severim. Dolandığı ipten kurtulmak için yaptığı zekice hamleler yuhanda dedirtiyor. Böyle bi adamla gerçekten bi kaç gün takılmak isterdim. Tabi sonra çamaşır suyu banyosunu göze alabilirsem.


      Diziyi dikkatle izleyin çünkü hayat dersleriyle dolu. İzlerken dramın dibine vururken aynı zamanda güle de biliyorum. Dünyadaki bütün dert tasamın aslında ne bokta sebepler olduğunu yüzüme yüzüme vuruyor. Bütün gün mağaza mağaza gezip,  bunun bedeni kalmamış diye yakınmak, kalan son bedeni alma sevinci falan fasa fiso.  Benim taktığım uğraştığım sorunlar onlarınınkinin yanında hiç kalır. Tüm bu zorluklara rağmen birbirlerine bağlı muhteşem bi aile. Bu arada mutlaka izleyin dememe gerek olmadığını düşünüyorum. Sabahtan beri övüyorum en azından bi açın bakın. He bide +18 lik yerleri var haberiniz olsun. Aşk-ı Memnun`un sevişme sahnesini eleştirenler yanaşmasın bile. Burda yastık diyip sıyrılacak sahnede yok. 



Benzer Yazılar

2 yorum:

NAZ YLMZ dedi ki...

diziyi biliyordum ama ilgimi çekmemişti o yüzden takip etmedim ama sayende izlemiş kadar oldum, izlenebilir listeme girdi:) görüşmek üzre;)

Zamska dedi ki...

bişey hakkında konuşmaya başlayınca kendimi fazla kaptırıyorum=) allahtan bölümleri anlatmaya geçmemişim =) mutlaka izleyin harika bi dizi =)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.