SADECE SENİ SEVDİĞİMİ SÖYLEMEK İÇİN ARAMIŞTIM

/
20 Yorumlar

     Uzun zamandır okumamı bekleyen ama arada derede okumak istemediğim kitabı sonunda okudum. Türk yazarlara ön yargılı olan biri olarak bu ara kendimi aştım ben. bir de laf aramızda yazarı sevdim. Yazarın ilk kitabı ve ben kitabı okurken eğlendim. Arka kapağı okumadım kaldı ki ben bir çok kez okumam. Sadece konusunu bilerek okumaya başladım. Beklediğim ağır duygu yüklü bir kitaptı. Hatta buram buram hüzün kokan bir kitap bekliyordum. O yüzden beklediğimin aksine beni eğlendirmesi çok hoşuma gitti.


      Sude mi desem Su mu desem bilemedim. Sude sosyoloji bölümün de okuyor. Tez araştırması içinde altı ay telekız oluyor. Amacı arayan erkeklerin aklı fikri başka yerdeyken onlardan alabileceği kişisel bilgiler. Bu altı aylık süre içerisinde ev işi yaparken bir taraftan da beylerin fantezilerine hizmet ediyor adı. Bu süre içerisinde çalan her telefonuna “Su” diye cevap veriyor. Ve sahneye Mert çıkar. Daha doğrusu telefona. Mert ilk aramalarında hiç konuşmadan telefonu kapatma gibi bir adete sahipti. Ve günlerden bir gün ağzından bir kelime çıkıyor. O günden sonrada aralarında garip bir arkadaşlık başlıyor. Sonra bir bakmışsınız hop aşık olmuşlar.  Ama birbirlerine aşık olmaları bu garip ilişkininde ipini çekiyor. Aradan yıllar geçiyor ve iki karakterimizde birbirlerine duydukları sevgiden dolayı acı çekiyorlar. Ama aşk tesadüfleri sever bilirsiniz. Tesadüflerde onların tekrar karşılaşmasına vesile oluyor.


     Sanırım Sude`nin en büyük başarısı Mert`i konuşturmaktı. Mert hayatınızda görüp görebileceğiniz en utangaç adam. Az konuşan, çevresine çok insan sokmayan bir insan. Sude`de Mert`in aksine dışa dönük, cesur, edepsiz-en sevdiğim yanı-, neşeli, kıpır kıpır, özgüven atmosferi geçmiş bir kız. Herkes tarafından seviliyor ve bunu biliyor. Onun elde edemeyeceği erkek yok. Mert ise kadınlar konusunda da çekingen. Sude ile karşılaştıktan sonra ise az çok değişmiş, daha rahat ilişki kuran Mert bir anda kendini eskisi gibi buluyor. Zaten bu Mert kesin başka gezegenden. Yahu var mı bu erkekten. Sadakat onda, romantizm onda her şeyi geçtim utanan erkek var mı? Duyan bilen biri varsa lütfen belgeselini çeksin bu Mert çok şeker.


      Sude`nin bir de kocaman ailesi var. Aileden kastım arkadaşları. Hakan Charlie; Sude, Ela, Ceylin ve Deniz`de melekleri. Hakan kızların yumruk deposu. Meleklerine kimse yaklaşsın istemiyor. Hepsine kol kanat germiş. Kızlar eğlenebilir ama uzun süreli sevgili edinemez ya da evlenemez. Bu grup çok şeker. Birbirlerine çok bağlı. “kaşar, sürtük…” onların sevgi sözcükleri. Diyalogları komik. Hakan olmasa zaten Sude ne Mert`le de zor karşılaşırdı. Mert`in tek arkadaşı Kaan`ın barına Hakan ortak olunca ilişkinin temelini atıyor, bizimkilere bir duvara tuğla örmek kalıyor. 


    Kitap duygusal açıdan bence doldurulması geriyordu. Olaylardaki zaman atlamaları bazen çok hızlı geçerken, bazen de fazla ağır geldi. Çiftimizin birbirine aşık olma evresi biraz eksikti sanırım. Verilen telefon görüşmeleri yani yazarın yansıttı görüşmeler bana yetmedi. Ama kitap deli detaylara boğulmamış diye de son derece memnunum. Yan karakterlere yer veren kitapları severim hele ki komiklerse ve her karakter kendine özgü ve gelecek vaat ediyorsa. Yalnız yan karakteri verip bir çok yeri havada bırakmış yazar, sinir olmadım değil. Devamı gelir belki dedim, beklemeye koyuldum. Ben okurken eğlendim, sevdim. Bence yazara şans verin hak ediyor. Koca okumalı günler.



Benzer Yazılar

20 yorum:

Plaza Sesi dedi ki...

yeni yazarları severim.Okunacak diyor,öpüklüyorum.

safransarı dedi ki...

sen yazdıktan sonra fark ettim ki bende çok uzun zamandır kitap okumuyorum :\

deeptone dedi ki...

anaaa okuyum bunuuu taam :) nasılsın herşey yolunda mı beee :)

Febris. dedi ki...

Bir zamanlar bir duyum almış idim, emin değilim, yalan haberde olabilir ama, Kaan ve Ceylin'in kitabı gelecekmiş diye. *-* Ben o ikisini sevmediğim için okumayacağım da eğer yalan haber değilse. *-* Gerçi bana belli olmaz. :D Benim en sevdiğim kısımlar da telefon konuşmalarıydı ve kısa sürdüğü için üzüldüm açıkçası. :D Evet, sustum ben. Güle güleee.. *-* :D

Zamska dedi ki...

Plazam,
Senin kini bekliyorum ben =)

Zamska dedi ki...

Deep,
Bende yolunda gibi yaa. Asıl sende nasıl kitabın hayırlı olsun. Ne ara yazdın vakit buldun. Biliyorsun dimi sana fan kuracağım ben =)

Zamska dedi ki...

Febris,
Ben okurum ya.Eğlenceli çift ama asıl Batu ne yapıyor ben onu merak ediyorum. Telefon konuşmaları damakta kaldı ya. bir elli altmış sayfa daha yazsaymış keşke oraları.

maviye iz süren dedi ki...

değişik bir konusu varmış merak ettim :)

Zeynep's Library dedi ki...

Konusu farklı olur diye ilgi çekici olacağını düşünmüştüm ama çok da güzel değilmiş sanırım :)

yumiyum x dedi ki...

ben arkasını okumadan alamam ki bir kitabı çatlarım arkasını okumasam :D ama gerçekten eğlenceli görünüyor alınacaklar listesine eklendi bile:)
bu arada umarım artık hep görürüz seni buralarda:)

Zamska dedi ki...

Maviye iz süren,
Evet bende konusunu sevdim. Değişik konu olan kitap bulmak artık zor yaa.

Zamska dedi ki...

Zeynep's Library,
Güzel ya. Acaba nasıl yorumladım diye baktım hani =)
Blogunu karıştırıp ne tür sevdiğine bakıcam ondan sonra mutlaka okumalısın diye baskı yapıcam =)

deeptone dedi ki...

fan kulüpçüüüü baksanaa yanıtlıyom şimfi yorumunu. bak üstte leydi viçe de söledim. bikaç gün dinlendim işteee. bak bi deee helene arkadaşımız için benim kitaplar için instekram açtıııı işteee :)

Zamska dedi ki...

Deep,
Ama benim fikrimdi. Elimi hızlı tutamadım diye bu bana revamı. kutucuğu tiklemeyi unutmuşum cevapları göremedim hemen bakıyorum =) ikinci kitap gelsin birincisiyle çekip bende atarım hem ne var =)

Zamska dedi ki...

yumiyum x,

ben kapağa bakıp alıyorum bazen sırf yayınevine güvendiğimden alıyorum ohoo benim sonum iyi değil. =) Umarım daha sık yazmaya çalışıcam =)

deeptone dedi ki...

ay dur nolcak helene söle. sen de al şifresini ki istersen sen de foto koyarsın ki :) yanıtladım şimdi senin ve leydi viçin yorumlarını. heheee bak sen de pinterest aç meselasıııı :) ama zor işler ya uğraşma boşver zaman alır şimdi sona yaparsın :)

Zamska dedi ki...

sen iste biz seni twitterda trendtopic yaparız. Çok seviliyorsun sen. Seviyoruz seni =) İlanı aşk işini de tamamlamış bulunmaktayım =)

deeptone dedi ki...

ayyyy sen benim en iyi arkadaşlarımdansın kii. büssürü arkadaş var ama sen kalıcılardansın kii. büssürüsü gelip geçip gidiyoo kii :) ama yıllardır kalıcı az kişi var iştee :)

twit anladım :) bak sanırım zaten benim kitapların eksik yanı şu. yani, blog dışında kitaplarımı okuyan bilen yok. belki evet twit instagram filan işte belki blog dışı insanlar da okur ne bileyim ben de bilmiyorum.

ama ben zaten burda blogda başladım yazmaya ve blog arkadaşlarım için çıkarıyotum kitapları da. ama bak sade derini aqdlı kitabı herkes olumlu buldu sevdi. belki başka okuyan sevenler de olur. ben blog dışında hiç bir yerde duyuramam zaten. çünkü aşırı utangacım. blogda bile arkadaşların ricası ile kitabimla ilgili yazıları koydum yaaa :)

safransarı dedi ki...

o da bir sebep olabilir ama insan istese her şeye vakit yaratabilir.
biraz da soyut yoğunluğun altına sığınıyoruz

Zamska dedi ki...

Deep hakkaten sen ne harika seyson. Baskasi olsa davul zurna ile duyurur. Sen o yazilari bile zorla koydun. Hem ben bol bol twit atarim ordada duyururuz. Okusunlar okumamalari kayip :)

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.